Permalänk

HjÄlp! -> Xbox!!!!!

hej hej har köpt ett xbox chrystal idag på tradition så i "memory" står det 50000+ att jag har kvar men ska inte xbox ha 8gig!?

sen det andra är att jag vill gärna koppla mitt xbox till min pc så jag kan lägga över musikfiler o liknande till mitt xbox, går det?

måste man ha korsad kabel eller bara en vanlig nätverkskabel från nätverksuttaget till xbox:et nätverksuttag och sen gå in i datorn och konfigurera nätverk eller hur ska man göra???

och kan man ta ut hårddisken ut xboxet och koppla in den som slave på pc:n så man kan lägga över mp3 och sånt??

*jätte frågevis vill ha massa svar helt förvirrad e jag jusst nu!*

hoppas ni kan svara på typ alla svar!

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4600+, Asus M2NPV-MX, Patriot Extreme Performance 1024MB DDR 2 PC2-5300 667 mhz, Sapphire Radeon x1950pro 256MB

Permalänk

1. Det står + vilket betyder över.

2. Ja

3. Till vad ska du koppla Xboxen?

4. Nej den är låst

Permalänk
Medlem

Jag rekomenderar ett besök på www.psxcare.com

R

Permalänk
Medlem

alltså de e inte MB dom dära 50000
utan memory blocks

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

men alltså jag vill koppla xbox till min pc typ att en nätverkskabel från datorn till xbox så man kan köra ett nätverk typ att jag kommer åt filerna på xboxens hårddisk osv så jag kan lägga över filer från min dator till mitt xbox! eller måste man chippa för att göra allt det dära? och vad för nätverkskabel behöver man!

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4600+, Asus M2NPV-MX, Patriot Extreme Performance 1024MB DDR 2 PC2-5300 667 mhz, Sapphire Radeon x1950pro 256MB

Permalänk
Medlem

chippa behöver du
korsad tp kabel behöver du

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

så jag måste chippa mitt xbox för att kunna koppla ihopa den med min pc? men hur hittar min pc xboxet då? :S

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4600+, Asus M2NPV-MX, Patriot Extreme Performance 1024MB DDR 2 PC2-5300 667 mhz, Sapphire Radeon x1950pro 256MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InfeCtedMushrOOm
så jag måste chippa mitt xbox för att kunna koppla ihopa den med min pc? men hur hittar min pc xboxet då? :S

Du måste ha chippat xboxen, sedan ställer man in ip/dns-adresser etc i dator resp. xbox, sedan hittar du den.
Alt. om du kör med en router mellan dator/xbox så konfigueras ip-adress etc automatiskt, så då behöver du inte pilla allt för mkt själv.

Ta en titt på www.psxcare.com somsagt, bästa xboxforumet enligt mig,

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InfeCtedMushrOOm
så jag måste chippa mitt xbox för att kunna koppla ihopa den med min pc? men hur hittar min pc xboxet då? :S

chippa lådan sen FTP.

Permalänk
Medlem

Re: HjÄlp! -> Xbox!!!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av InfeCtedMushrOOm
hej hej har köpt ett xbox chrystal idag på tradition så i "memory" står det 50000+ att jag har kvar men ska inte xbox ha 8gig!?

sen det andra är att jag vill gärna koppla mitt xbox till min pc så jag kan lägga över musikfiler o liknande till mitt xbox, går det?

måste man ha korsad kabel eller bara en vanlig nätverkskabel från nätverksuttaget till xbox:et nätverksuttag och sen gå in i datorn och konfigurera nätverk eller hur ska man göra???

och kan man ta ut hårddisken ut xboxet och koppla in den som slave på pc:n så man kan lägga över mp3 och sånt??

*jätte frågevis vill ha massa svar helt förvirrad e jag jusst nu!*

hoppas ni kan svara på typ alla svar!

1. Den mäter storlek i block istället för MB.

2. Jadå, så länge du har modifierat konsolen, vare sig det är Mjukvara ekller hårdvaru baserat.

3. Korsad kabeln om det är direkt till XBoxen via PC´n/Rak om det är via router/switch.

4. Jadå, det går bra, så länge du har låst upp hårdisken. Och du måste fortfarande har modifierat konsolen för att göra det.

För att göra livet lättare för oss alla läs på www.xbox-scene.org. När du väl ha spenderat ca 1 vecka där, lusläst allting så skall du ha den kunskapen att du inte behöver fråga något mer. Är du för lat för att lära dig engelska så kan du spendera din tid på www.psxcare.com som har ett hyffsat värdelöst forum.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

hej hej, kom nyss på jag satte i en dvd+r skiva i min xbox som jag bränt en dvd film på (white chicks och xboxen kan läsa den!!!) det går titta på filmen jag jag bränna xbox spel oxå som dne kan läsa då?????? *HOPPAS*!!!!!!

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4600+, Asus M2NPV-MX, Patriot Extreme Performance 1024MB DDR 2 PC2-5300 667 mhz, Sapphire Radeon x1950pro 256MB

Permalänk
Medlem

måste chippa det...

Permalänk

fan då, men hur kommer det sig att den kan spela brända dvd filmer då det ska den väl inte kunna!?

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4600+, Asus M2NPV-MX, Patriot Extreme Performance 1024MB DDR 2 PC2-5300 667 mhz, Sapphire Radeon x1950pro 256MB

Permalänk
Medlem

därför att... brända dvd filmer inte har nåt kopierings skydd.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd

man behöver väl bara flasha bios för att kunna spela ej lagliga spel?

Permalänk

men om jag laddar ner ett xbox xpel på dc++ t ex sen bränner ut på dvd går det inte spela då?

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4600+, Asus M2NPV-MX, Patriot Extreme Performance 1024MB DDR 2 PC2-5300 667 mhz, Sapphire Radeon x1950pro 256MB

Permalänk
Medlem

de kan man göra.. men det är lagom livsfarligt eftersom man hotswappar bios grejen.. alltså xboxen på under hela proceduren som innebär att man drar ut chippet ur boxen. Vet ej om man kan flasha om det utan att ta ut bioschippet.

+ om du gör så här så kommer du aldrig kunna spela på xbox live.

Edit:
Infected: Nej de kommer du inte kunna göra.. du måste chippa det. och du får inte diskutera piratkopior här.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InfeCtedMushrOOm
men om jag laddar ner ett xbox xpel på dc++ t ex sen bränner ut på dvd går det inte spela då?

nej du måste chippa, det har sagts tidigar i tråden.

gå till www.psxcare.com läs deras xbox-forume så lär du dig allt, det gjorde jag och lyckades med min chipning osv utna att ställa en enda fråga om chipning på swec.

lycak till.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

du kan inte läggga in musik filer o sånt om du inte har större hårdisk än original

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DerHanter
du kan inte läggga in musik filer o sånt om du inte har större hårdisk än original

Bullshit. Klart som fan att det går. Sålänge den kan partionera upp alla systempartioner så går det.
Och jag säger fortfarande. Läs på Xbox-scene.com eller i värsta fall på Psxcare.com. Om du bara tar dig tid att läsa igenom där så ser du att du får svar på dina frågor mycket snabbare, lär dig ett och annat och gör världen till ett bättre ställe utan en massa dumma frågor.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

mm om du chippar har du ca 4-5 gig att lägga in grejer på.
räcker till 1 spel alternativt mycket mp3or.

Bi99uy: va snäll nu.. de e snart jul *stoppa in en pepparkaka i munnen på*

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
mm om du chippar har du ca 4-5 gig att lägga in grejer på.
räcker till 1 spel alternativt mycket mp3or.

Bi99uy: va snäll nu.. de e snart jul *stoppa in en pepparkaka i munnen på*

Baah. Om man nu fullständigt skiter i spelen så har man stor nytta utav de 5 gig man har kvar. Emulatorer och XBMC är i princip det enda man behöver. Skall man spela kan man likaväl använda DVD skivor om man inte byter hårddisk.

Sedan irriterar jag mig över just den stora delen XBOX frågor som det ploppar upp överallt. Alla ställer i princip samma frågor, får samma svar och så upprepas det. Varför postar folk alltid nya trådar istället för att se efter ifall det är någon som har svarar på det innan? Eller varför söker de helt enkelt inte på Google? Det är mycket snabbare och bättre på alla sätt. Och ja, jag känner till "Ingen tvingar dig att titta igenom tråden!!!11" men när man ändå känner för att vara hjälpsam och tar sin tid att skriva och man sedan ser att de fortfarande postar samma fråga som gott och väl kunde undvarats genom att läsa lite själv.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Http://www.xbox-scene.com eller org eller net. Minns inte.

Läs deras turtorials samt forum, där hittar du alla dina svar.