Permalänk
Medlem

Mikrofon funkar ej!

Tja!

Fick ett headsett idag till julklapp och öpnnade skiten.
Ja, då ser man att micken inte funkar...
Går in till ljudinspelaren och väljer "inspelning av ljud" och där står det "Integrerat Intel(r)-ljud" och micken funkar inte. Vad f*n kan vara fel ? Och jag har stoppat i kablarna rätt, i den rosa bakom datorn!

Permalänk

Kolla så att du har rätt inställningar för ljudinspelining. Men det har du kanske redan gjort. Annars vet jag inte =(

Visa signatur

Byt till svorak http://aoeu.info

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vilket uttag har du kopplat in micken i?

Permalänk

ifall du har soundman och inställt på 5.1 så är rosa subwoofer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dynamite
Vilket uttag har du kopplat in micken i?

Den rosa!

Lite info om hörlurarna : http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_pro...

Några bilder:

http://www.teknikmagasinet.se/prod/stor_bild/480029a.jpg

Eller är micken paj? Min kompis säger att det är Service Pack som strular till allting. :S

Permalänk
Medlem

testa micken i alla uttag

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxxxx
testa micken i alla uttag

Det har jag redan gjort... :/

Permalänk
Medlem

Pröva med en annan mic och se om den fungerar.

Permalänk
Medlem

Får du ljud i hörlurarna? Du kanske har satt i hörlurssladden.

Permalänk
Medlem

haha coolt fick exakt likadana.. vet inte riktigt vad jag sa komme med för tips det mesta är redan sagt... men testa och kolla om det funkar att snacka på ventrilo eller i något spel...

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aKuBaBu
Får du ljud i hörlurarna? Du kanske har satt i hörlurssladden.

Mikrofonkabeln är i rättuttag, det kommer ljud från hörlurarna och jag har stoppat i allting rätt.
Ska gå och byta ski*en imorrn!

Permalänk
Medlem

Kontrollpanelen > ljud och ljudenheter > röst > under röstinspelning klickar du på Testa maskinvaran...

Good luck!

Permalänk
Medlem

Som en del har sagt så är det bästa tipset att testa en fungerande mikrofon i din dator och kanske även din mikrofon i en annan dator.

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas/Viper
Som en del har sagt så är det bästa tipset att testa en fungerande mikrofon i din dator och kanske även din mikrofon i en annan dator.

Okej, ska prova det!

Edit: Har provat min kompis mick och den funkar prima, men en sak är jävligt konstig. Alla mikrofoner som jag har köpt har funkat bra förutom att man måste sitta ski*nära för att det ska höras bra, ex på cs då dom inte hör nånting. Vad kan det bero på? Service Pack som min kompis anser vara problemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m®-Dane
Här kan ni se mina inställningar...

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/LOL.JPG

Försök att ändra fliken "Inspelning av ljud"
Istället för intelr så ska det stå "mikrofon" så gör det för mig iaf..

Visa signatur

Du har just blivit smekt av den allsmäktige guden, säg inte ett ord till för det är strängt förbjudet! ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jank0
Försök att ändra fliken "Inspelning av ljud"
Istället för intelr så ska det stå "mikrofon" så gör det för mig iaf..

Det står inte mikrofon, man kan bara ha Intel(r)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m®-Dane
Alla mikrofoner som jag har köpt har funkat bra förutom att man måste sitta ski*nära för att det ska höras bra, ex på cs då dom inte hör nånting. Vad kan det bero på? Service Pack som min kompis anser vara problemet.

Pröva tryck på Avancerat knappet på mikrofon i volymkontrollen och bocka för Microphone Boost så kanske det funkar bättre

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Medlem

micken kan vara sönder. köpte ett koss SB 40 där var micken sönder. Så testa dom i en dator som fungerar, fungerar inte micken då så e den sönder.

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd flyttad

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m®-Dane
Okej, ska prova det!

Edit: Har provat min kompis mick och den funkar prima, men en sak är jävligt konstig. Alla mikrofoner som jag har köpt har funkat bra förutom att man måste sitta ski*nära för att det ska höras bra, ex på cs då dom inte hör nånting. Vad kan det bero på? Service Pack som min kompis anser vara problemet.

då tycker jag din kompis vet väldigt mycket om datorer, för service pack är gjort för att skapa problem, inte lösa dom vettu.

tänk lite herregud

är väll bara o gå o by ta micen, hörs de fördåligt så höj micens volym o sätt på boost om det är nödvändigt, fast inget jag råder dig att göra då kvaliten blir oftast dålig .

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

kan ju vara en drivis som saknas. jag hade en codec som saknades. men de löste jag igenom o tanka ace mega codecs.
men är ju inte säkert att det är de problemet...