Permalänk
Avstängd

Kan inte få bra kontakt med CPU

Min Zalman verkar sitta skitdåligt på CPUn. Jag har en 2500+ och tempen går upp över 61C vid load. Inte är flänsen varm heller.
Har satt om den flera gånger men det blir ingen skillnad.
WTF ska jag göra?

Visa signatur

shazzam!

Permalänk
Medlem

ge den till mig och köp en ny

nä, men jag har inte en aning, kanske trycka så hårt du kan?

vilken modell har du förresten? kanske bra så man kanske kan hitta någon annan som har haft samma problem.

Visa signatur

jag dansar inte, och om jag mot all förmodan nu skulle ta ett par danssteg är det enbart för att jag vinglar mot baren! - Muff

Permalänk
Hedersmedlem

Ofta kan man se på avtrycket i pastan på flänsen ifall man fått bra kontakt eller inte. Kontrollera så du har bra kontakt och kontrollera att inget på moderkortet sitter i vägen.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Eftersom Flänsen inte är varm har den nog inte kontakt. kontrolera kylpasta och montering.

Permalänk
Medlem

du får sätta på mera kylpasta.
det gör så flensen och cpun får bättre kontakt

Visa signatur

Anima67

Permalänk

det ska inte vara mycket kylpasta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klasskamraten
det ska inte vara mycket kylpasta

nej egentligen inte, men glappar det så är det ju bättre med mycket, hellre helt okej kontakt än ingen kontakt alls

Permalänk
Medlem

nope inte för mycket pasta, bästa resultaten jag har fått är med typ ett lager som man nästan kan se igenom .

Gärna med artic no 5

Permalänk
Medlem

jo mayham men han har ju tydligen ingen kontakt med lite kylpasta som swe06 sa .... läs hela tråden innan du svarar.... så om det e lite tjockare lager så kanske han får bättre kontakt om det är glapp...

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |