Permalänk
Medlem

med rätt kylpasta sänker man temperaturen ganska rejält(5-10° tror jag)

Permalänk

Beror bara på vilken pasta du har
Har du AS5 så är de från 2 grader till 5 grader

AS5

Due to the unique shape and sizes of the particles in Arctic Silver 5's conductive matrix, it will take a up to 200 hours and several thermal cycles to achieve maximum particle to particle thermal conduction and for the heatsink to CPU interface to reach maximum conductivity. (This period will be longer in a system without a fan on the heatsink or with a low speed fan on the heatsink.) On systems measuring actual internal core temperatures via the CPU's internal diode, the measured temperature will often drop 2C to 5C over this "break-in" period. This break-in will occur during the normal use of the computer as long as the computer is turned off from time to time and the interface is allowed to cool to room temperature. Once the break-in is complete, the computer can be left on if desired.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

ja med rätt sorts ja...finns ju många olika....men det sänker temperaturen mer lr mindre.

vet du nått sätt att få bios att mäta cpu tempen rätt??

Permalänk

Japp ...AS5 är den bästa finns inget annat som är bättre!

Vad har du för moderkort?
Om de finns någon nyare uppdatering för ditt mobo (bios)
Kan de vara värt att flasha den ...

Förklara lite vad du har för mobo och övrig kylning (chassifläktar) samt låda!

Har du salvan som följer med Arctic Cooling?
Den är absolut inget att ha om man ska ha en kall cpu..
Den blir ju som vatten när cpun är varm och som cement när cpun är kall

Samt att den brukar vilja rinna !!

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

lådan e ett vanligt miditower med 400W dual fan nät agg som oxå funkar som utblås ....

mobot är ett k7s5a

cpu fläckten är en Arctic cooling copper silent 2TC

japp jag har kylpastan som följde med på .....

Permalänk

Åk in på stan och köp AS5
Om du hade bott här hade jag kunnat hjälpa dig ...Har flera sprutor av den varan
Ta lös kylaren rengör den ordenligt med kemisk bensin finns på ok för 25 kronor
rengör cpun med dito ...
Se bara till att du inte få denna kemiska bensinen över mobot ...Använd tops, doppa topsen i en liten skål med kemisk bensin...Rengör

Applicera ett tunt lager AS5 över cpu kärnan ...Montera kylaren försiktigt

Om du har gjort rätt som jag förklarat så kommer du att droppa i temperatur rätt rejält

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

AS5 säger du....jag hade ju inte tänkt o överklocka så mkt mer än 2000mhz som den ligger i nu.....men kanske senare nån gång:) tack för tipset

hur flashar man mobot då? riktigt dålig på bios osv...

Permalänk

Du går in på moderkortstillverkarens hemsida och checkar upp ditt mobo kolla om de finns nya biosuppdateringar.
Sen om du läser txt filen står de exakt hur du ska göra ...Följer men uppdateringen!!

Viktigt: (TA NER RÄTT BIOSUPPDATERING) om inte får du ej igång pc efter

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

hmmmm jag tror jag kan leva med att cpu tempen är fel faktiskt:P

vill inte tanka fel finns så många olika

jag har ett till problem: ljudet funkar inte .....jag måste typ ha drivrutiner till mitt mobo som jag har tappart bort:( tror ni att det finns på nätet nån stanns?

Permalänk

Japp gå in på ditt moderkortstillverkares hemsida tanka ner ljudrivare ...Finns där att hämta!

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

yey jag hitta min ljud drivrutin....hoppas att den funkar nu oxå...

tackar för hjälpen alla:)