Permalänk

Hur använder man apache?

har laddat hem det och då öppnar man det med rar men vad gör man sen?

Permalänk
Medlem

Läser manualen, får man problem, så läser man den igen.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Vad vill du göra och vilken fil har du laddat hem?
Eftersom du säger att du öppnat filen med (win)rar så antar jag att det är en tar.gx-fil eller tar.bz2, vilket betyder att du tankat ner källkoden. Och såvida du inte kör Linux eller någon annan *nix så är det inte det paketet du ska ha.

Ladda hem Windowsversionen, den är en vanlig exe- eller msi-fil som bara är att installera.

Permalänk
Medlem

Jag lovar det står i instruktionerna på httpd.apache.org

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler

Permalänk
Medlem

en hyffsat bra guide...

http://www.ematte.se/tut/wamp.php

(undrar hur många gånger den länkats från swec? )

EDIT = stavfel

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

men herregud, varför ladda ner något man inte förstår nånting av och det första man gör är gå in på ett forum och fråga i princip, "vad är detta jag laddat hem"?

Visa signatur

[Q6600@3.2GHz] [2048mB] [2xHD 3870 CF] [2xRaptor] [2xRE2 500GB] [HDA Explosion]

Permalänk
Medlem

Som ovanstående säger: Man läser den medföljande manualen, vill man inte det, använd ett webbhotell.

Annars slutar det antagligen med ett nytt inlägg som går ut på "min webbserver blev hackad"...

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem

Re: Hur använder man apache?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simoon_89
har laddat hem det och då öppnar man det med rar men vad gör man sen?

Hade jag varit dig så hade jag slängt filen och börja läsa manualen istället.
Och samtidigt stänger du av datorn och gå till en bokhandel och köper boken "ABC om säkerhet och internet"

Permalänk
Medlem

Re: Hur använder man apache?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simoon_89
har laddat hem det och då öppnar man det med rar men vad gör man sen?

I ditt fall så slutar man med datorer och ägnar sig åt en annan hobby, t.ex. frimärkssamling eller knyppling eftersom du uppenbarligen inte har den blekaste aning om vad du pysslar med.

Hade du haft blekaste aning så hade du till att börja med laddat hem rätt paket, och sen så hade du haft förståelse nog att läsa manualen och/eller googla rätt på en Howto. Hade du sen kört fast så hade du dessutom haft lite mer detaljerade frågor än bara "hur gör man?"

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.