2x HÖGAtowers. Lovbygge... (bilder=100kb/st)

Permalänk

2x HÖGAtowers. Lovbygge... (bilder=100kb/st)

Tja
Tappat intresse, har börjat återtas. Min kompis började svetsa ihop lite "skrot" hemma hos sig nu på lovet till ett chassi modell stort! Tanken är att det ska bli två stora hightowers med vattenkylning. Som tur är har hans far mycket stål,plåt och skrot vi kan leka med Idag så fråga vi ifall han kanske kunde fixa radiatorer typ, han hade två st hela från volvo 240 liggandes som han skänkte till projektet. Vi har alltså inte inhandlat något ännu.

OBS. första gången vi svetsar...

93cm högt
57cm djupt
22cm brett

Bilder från dag1:

När man polerar dom så blir dom jätteblanka och fina. kommer bild på det imorgon...

Ska såga hål för 120mm och nätagg. 120mm ovanför ska blåsa ner på radiatorn sen ska en 120mm uga ut ibak...

Hyllan i "mitten" ska pumpen så på. Allt ska ev vinkelslipas eller blästras och lackas mattsvart eller bara klarlackas..

Bara för att bevisa storleken Killen på bilden är 1.87m....

Tung? Jepp... bärhandtag för lan? Jepp... det kommer dont worry.
Ni som kommer klaga på att det blir jobbigt på lan.. man bär ju datorn högst 500meter och det är inga prob för mig eller min kompis att bära detta...

Kommentera hare bra. update imorn!

Visa signatur

amd64@vatten, no more. Mini-itx.
Min kompis är överkluckad.

Permalänk
Avstängd

Nice!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fräsht, Det blir mååånga timmar mer, men det kommer bli fräsht:P

Permalänk
Medlem

Hehe, nice. Jag hade tängt bygga ett PCV-II eller vad det nu hette, det där skalet av plast och en gigantisk 255mm fläkt som täcker hela sidan av skalet? Har skickat en en förfrågan angående ev. material som inte finns på bilden som kan hjälpa mig osv.

Visa signatur

Stavfel är min mening i livet.

Permalänk
Medlem

Brutalt bygge!
Tröttna nu inte bara... Bygg tills det blir klart!

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

kan nog blir bra med lite jobb så.. jobba vidare:)

ursäkta men hur stor är en volvo 240 radiatorn??? skulle vara kul o veta för har lite bygg tankar:D

Permalänk
Medlem

naaajs stort kommer de bli, bra oxå tror ja fortsätt så..

Permalänk
Medlem

Oj vilket stort chassi E det du eller kompisen på bilden ?

Permalänk

kompisen jag är bara 1.75

Visa signatur

amd64@vatten, no more. Mini-itx.
Min kompis är överkluckad.

Permalänk
Medlem

Tröttnar alldrig, Det är jag och _gangster som bygger det hära.. Radiatorn är ungefär 20 cm bred och 25 cm hög. Vi hade två st så vi tänker bygga ett till. Lika brutala båda två..

Permalänk

Nepp alla mina byggen hittils har blivit klara ska bygga från tio till tio imorn

Visa signatur

amd64@vatten, no more. Mini-itx.
Min kompis är överkluckad.

Permalänk
Medlem

Å jag som knappt färdigställer nått projekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rikard89
Tröttnar alldrig, Det är jag och _gangster som bygger det hära.. Radiatorn är ungefär 20 cm bred och 25 cm hög. Vi hade två st så vi tänker bygga ett till. Lika brutala båda två..

okejj... då vet ja det Tackar...
Bygg på imorg nu..

PS: ta MYCKET kort

Permalänk
Medlem

goo jobb!

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Blir nog grymt som satan...Fast de kommer nog väga en hel del

Visa signatur

|Amd Athlon Xp 2000+| Ecs L7VTA V1.1| 512 Mb PC3200| GF4 Mx440 64MB| 80Gb Maxtor 8 Mb Cache| Aopen HX08

Permalänk
Medlem

h0h0h0.. det är vad jag kallar monsterlåda..

Mycket coolt..

Visa signatur

bläe

Permalänk
Medlem

Fortsätt! Vi vill ha mkt bilder!

Nice iaf.

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk
Medlem

*bevakad*

Visa signatur

Intel Core i7-12700K | Corsair Vengeance RGB RS DDR4 3600MHz 32GB | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC V2 (LHR) | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att den kan bli rank utan bra me tygnd i botten.
Förstår mig inte på de där att man ska ha så höga datorer, får ju inte plats under bordet, å de går inte att lägga fötterna på dom, bättre med bredare.

Ni får ta och blästra de där sen så de går att lacka,
Tips, Skölj radiatorn med x antal liter avfettning eller liknade innan ni använder dom, så all skit inte förstör systemet.

Permalänk

Jäklar, snacka om fullltower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mruf
kan nog blir bra med lite jobb så.. jobba vidare:)

ursäkta men hur stor är en volvo 240 radiatorn??? skulle vara kul o veta för har lite bygg tankar:D

235*200*50 (mm såklart:) ) och nipplarna sticker ut 60mm.

Visa signatur

Dothan

Permalänk
Medlem

ser bra ut men jag måste fråga, är det bara jag som tycker att det ser grymt snett ut på sissta bilden?

keep on modding!

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajV
ser bra ut men jag måste fråga, är det bara jag som tycker att det ser grymt snett ut på sissta bilden?

keep on modding!

håller med dig lite, men det fixar de nog till
Det kan ju bli snyggt detta

Permalänk
Inaktiv

jag hoppas för er skull att ni inte ska på Dreamhack med dom där chassina... det kommer nämligen att bli vääääldigt tungt...

Permalänk
Medlem

kommer du utnyttja all plats tror du njaee

Visa signatur

rc@eu

Permalänk

haha tung kommer de bli, lanas ska de! Tacj fölr tipset med radiator får fylla upp dem med avfettning idag.

Chassit är litr snett eftersom vi inte är övermäktiga på svetsen. Men de blir nog bra ändå

Slayzor, Vi synns på DHS Jag hade ett pleihightower med laminat golv osv som var 80cm högt DHS04, nemas prob Ska bort te killen nu 1mil cykling först...

Visa signatur

amd64@vatten, no more. Mini-itx.
Min kompis är överkluckad.

Permalänk
Medlem

Satan vad det kommer bli fräckt !!

Visa signatur

mirkk

Permalänk
Medlem

Vi vill ha UPDATE! + BILDER!

Kämpa kämpa.

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk
Medlem

fett;D gör bara klart

Permalänk

UPDATE

gjort hål för 120mm fläkt och nätagg. Mycket finslipning kvarstår...

Polerat av rost, radiator och svetsat ditt ett hdd rack. Racket ska förlängas med montageband till önskat antal platser

tvättar av radiatorn med av fettning, sen står vattnet och går igenom 30min... borde vara rena nu.

Slipar svetsarna så att sidorna ska passa...

Skärt ut en triangel i sidan drä det kommer sitta nät och några dioder. Plåten kostade 75kr/m2. Utskärt med vinkelslip.

Testar taket och sidan osv.. Fronten är nästan klar.. ska inhandla nät och sättas längst ner.......

Ganska klart...de stora fyrkanitga hålen ska vara graverat plexi. Den stora sidan ska också vara graverat plexi!

Så långt hann vi idag, även börjat lite på det andra chassit.

Ska ut och gravera nu. Puss..

Visa signatur

amd64@vatten, no more. Mini-itx.
Min kompis är överkluckad.