EMU-0404 Ljudkort Problem!

Permalänk

EMU-0404 Ljudkort Problem!

Igår köpte jag ett nytt ljudkort (E-MU 0404) och satte det i datan. Det var inga problem, förrän jag startade datan. Först säger den att den hittat en ny ljudstyrenhet för multimedia, jag väljer avbryt (enligt instruktionsboken) för att installera drivrutinerna från den medföljande CD:n istället. Då börjar setupen med följande meddelande: "Setup could not detect any E-MU Audio Card on your system. Please ensure that your E-MU Audio Card is properly installed before running this Setup program. Setup will now exit."

Det konstiga är att windows hittar kortet. Jag har provat att sätta kortet i tre olika PCI-platser varav en av dom tidigare innehöll ett annat PCI-kort som fungerade, så kontakt fel och glapp känns uteslutet.

Om jag när datan startar väljer att windows själv ska installera kortet, och pekar på CD:n som källa för drivrutiner, säger windows att det inte hittade några drivrutiner som passar.

Frågan är om någon vet vart man kan ladda ner installationsfilen+ drivrutiner..

Tacksam för hjälp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

installera med windos och välj målfil
prova att ladda ner eller leta på medföljade cd'n.
Min skrivare fick jag installera på det viset för att fungera.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

okej tack för tipset ska försöka.

Visa signatur