Permalänk
Medlem

Kylflänsar från bilskrot?

Jag behöver få tag på ett par kylflänsar till ett elektronikprojekt? Elfa vill ha hutlöst betalt. Jag började däför fundera på om den lokala bilskroten kunde bistå mig istället. Är det någon som råkar vet om jag kan köpa lösa kylflänsar på bilskroten/alternativt ett helt kylarpaket billigt?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Gå dit och fråga istället?

Permalänk
Medlem

Tja, en bilskrot som är öppen så här dags?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Men får väl gå dit och fråga dom när dom har öppet?

Visa signatur

Speed doesn't kill it's the sudden stop
System 1: Intel Pentium P4 3,0 Prescotti, Abit As8 sockel 775, Corsair 2*256 PC 3200, 36 gb Western Digital Raptor, Asus Geforce FX 5600 ultra,

Permalänk
Medlem

du tjänar mer på att sno någon gammal skrotdator och ta kylflänsar därifrån.

Visa signatur
Permalänk

Ungefär hur stora ska dom vara?

Visa signatur

Dothan

Permalänk
Medlem

i förstärkare och gamla nätagg är heta tips kolla i grovsoprummet om ni har ett sånt

Visa signatur

__________________
|| Abit AN7 || XP-M 2400+@2.4Ghz || OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition 2x512MB || Leadtek 5900xt @ 595/790 R.I.P. || Leadtek 6800NU @ 432/830|| ||Antec PLUSVIEW1000AMG || Antec Trueblue 480W || Hyundai L90D+ || Asus DRW-1608P ||

Permalänk
Medlem

Det finns ju inga kylflänsar i bilar, eller menar du att du ska såga ur en kylare?

Är nog inte optimalt för att sätta direkt på elektronik?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det finns inte mycket kylflänsar i bilar. Inte mycket lönt. Kolla på elektronikskrotar eller på metall(återvinnings)företag, De brukar ha en skräpcontainer man kan kolla i.

www.reichelt.de har en del kylflänsar, mycket billigare än elfa. Dock måste man beställa för minst 1000:- för att de skall skicka det till sverige...

Visa signatur

Läs igenom ditt inlägg innan du postar...
Ljud? Elektronik? Jamen fråga då...

Permalänk

hur stor ska den va ?

gtek har en fläns som inte är så jättedyr, som egentligen ska va för att kyla hårdiskar. mått: 100x145x15 mm

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=373&session=a5ccfbe...

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem

Annars kan det vara en god idé att knata runt till olika datorbutiker och se om de har några billiga CPU-/chipsetkylare... Sen är det ju bara att plocka bort eventuell fläkt!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kollat på www.trimlog.se ?

Brukar vara billigare än Elfa

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

jag har en hyffsad fläns hemma som satt bak på min gamla förstärkare den är väl 18x6 cm eller nåt sånt och 3 cm hög

Visa signatur

San Diego 3700+ @ 3ghz KAB7E 0547 GPAW | MSI NFORCE4 NEO4 | Geforce 8800gt 700/1650/1000 | NorthQ Ufo 120mm | 2x512mb A-data PC4500 2,5-4-4-7 tccd | Silenced Antec amg 1080 | Cooler Master True Power 620W Modular