Permalänk

hehe, såg att du reggat dig på Dreambox.se
Köp en DM500s så blir du garanterat nöjd...

Du behöver bara hitta till google så har du redan mjukvaran halvt hemma redan för att bli nöjd...

Men kolla upp kanalen om den är viktig..

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

hur menar du kolla upp kanalen? finns det något sett man kan se på om den går att fixa gratis via Dreambox innan ja köper den?

så DM500s är den ja ska ha? den finns inte på sidan.

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk

ja, ja och nej, men den finns på några internetbutiker...

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

jag har haft en dreambox 7000 nu i snart över ett år.

jag skulle inte rekommendera den till folk som bara vill titta på tv för det krävs en hel jobb mm. men man lär sej ganska fort.

det ända jag inte kan ta in är visat som har byt kryptering.
någon som vet om man har lyckats knäcka den än?
vet bara att det är några som har lyckats men dom vill ha betalt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ge gärna exempel på några svenska affärer som säljer DM500s

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk

hehe... Att rekomendera en Dreambox för en vanlig TV-tittare skulle vara som att rekomendera en FX-55 till att spela "Kungen"

MEN, den är billigare än vanliga mottagare om man köper utan avtal 12/24månader.

http://www.digitalboxen.com/prod_show.php?code_no=0128

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

fast med dreambox kan jag laddaned sånna "image" filer eller vad det är. vilket hjälper på vilket sett?
hur är denna box bättre än en vanlig box från t.ex. samsung?....för en vanlig TV tittare.

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk

Har du en annan Image-fil av bättre sort så kan du trycka på en knapp och välja Download Keys och vad det innebär kanske du har listat ut.

Förutsatt att den har internetuppkoppling...

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ALEX-GTR
fast med dreambox kan jag laddaned sånna "image" filer eller vad det är. vilket hjälper på vilket sett?
hur är denna box bättre än en vanlig box från t.ex. samsung?....för en vanlig TV tittare.

med image filerna byter du operativsystemet i boxen. man brukar byta image för att den andra kan emulera korten bättre än den andra.

för en vanlig tv tittare så skulle jag säga att den inte är så mycket bättre än en vanlig box därför att den är ganska krånlig och att använda. men om du vill se gratis tv så kanske det är värt att lära sej vem vet.

Visa signatur
Permalänk

Lära sig? för mig tog en kväll för att skaffa alla kanaler, är ju enkel att använda, nu finns ju dess utom allt på svenska, både menyer och hjälp texter, säger bara som rubriken säger, värdens skönaste produkt, men satsa på 7000s modellen då den är enklare och mer stabil

Permalänk
Medlem

Har den något system för att sortera ut tv-kanaler som inte funkar eller blir det som med exempelvis canal digital att man får en lista med typ 1000 kanaler varav ungefär 100 funkar?
Och vad är det för kanaler man kan få in utan att hålla på och leta koder till viasat- och canal digital-kort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicke_123
Lära sig? för mig tog en kväll för att skaffa alla kanaler, är ju enkel att använda, nu finns ju dess utom allt på svenska, både menyer och hjälp texter, säger bara som rubriken säger, värdens skönaste produkt, men satsa på 7000s modellen då den är enklare och mer stabil

men alla kanske inte är lika tekniska som dej?

man kan fixa olika listor och det finns lite olika andra alternativ som att som att gå in på olika sateliter och operatörer. funkar väldigt smidigt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fråga: Vilka kanaler kan man få in utan att ha parabolantenn?

Visa signatur

Glöm storebror, Putin ser dig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leufert
Fråga: Vilka kanaler kan man få in utan att ha parabolantenn?

Det är en satellitmottagare, så du kan nog lista ut själv hur många det blir.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Det är en satellitmottagare, så du kan nog lista ut själv hur många det blir.

noll?

Visa signatur

Glöm storebror, Putin ser dig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leufert
noll?

japp

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
japp

Okej så den fungerar alltså inte alls på liknande sätt som en digitalbox som tar upp kanaler genom marknätet?

Visa signatur

Glöm storebror, Putin ser dig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leufert
Okej så den fungerar alltså inte alls på liknande sätt som en digitalbox som tar upp kanaler genom marknätet?

det är en satelitmotagare så vad jag vet så avkodar den bara satelit. alltså inte som boxer som tar det marksända nätet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
det är en satelitmotagare så vad jag vet så avkodar den bara satelit. alltså inte som boxer som tar det marksända nätet.

hmm, okej lite trist. Jag kollade lite på parabolantenner. Där fanns en hel del olika. Vilken är att rekommendera på denna siten?

http://www.satellitproffsen.com/default.asp?id=10301

Antar att den dyraste är bäst. Men jag vill verkligen inte få in kanaler från mellanöstern, afrika eller sydamerika. Så vilken är att rekommendera?

Tack för hjälpen.

Visa signatur

Glöm storebror, Putin ser dig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leufert
hmm, okej lite trist. Jag kollade lite på parabolantenner. Där fanns en hel del olika. Vilken är att rekommendera på denna siten?

http://www.satellitproffsen.com/default.asp?id=10301

Antar att den dyraste är bäst. Men jag vill verkligen inte få in kanaler från mellanöstern, afrika eller sydamerika. Så vilken är att rekommendera?

Tack för hjälpen.

det som avgör för det mesta vilka kanaler du får in är hur många huvuden som det sitter på.
eftersom du bara vill ha in tor och astra så tror jag bara att du behöver ett huvud är inte riktigt säker på den punkten.

det lättaste vore om du helt enkelt frågade i affären. det är alltid lättar att låta nån som kan paraboller att intallera dom också eftersom dom har speciella mätinstrument så du får bästa bild.

jag hade först en motor till min paraboll så den kunde vrida sej till olika sateliter efter behov men jag byte den nu och satte flera huvuden på den istället för det bara krånglade.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
det som avgör för det mesta vilka kanaler du får in är hur många huvuden som det sitter på.
eftersom du bara vill ha in tor och astra så tror jag bara att du behöver ett huvud är inte riktigt säker på den punkten.

det lättaste vore om du helt enkelt frågade i affären. det är alltid lättar att låta nån som kan paraboller att intallera dom också eftersom dom har speciella mätinstrument så du får bästa bild.

jag hade först en motor till min paraboll så den kunde vrida sej till olika sateliter efter behov men jag byte den nu och satte flera huvuden på den istället för det bara krånglade.

Jag tackar så väldigt mkt för svaren. Imorron ska jag ner till lokala antennbutiken och ta ett snack med gubbarna. Återigen tack.

Visa signatur

Glöm storebror, Putin ser dig!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mauriz
Har den något system för att sortera ut tv-kanaler som inte funkar eller blir det som med exempelvis canal digital att man får en lista med typ 1000 kanaler varav ungefär 100 funkar?
Och vad är det för kanaler man kan få in utan att hålla på och leta koder till viasat- och canal digital-kort?

Att sortera kanaler är otroligt skönt...

Finns program till datorn så du får över listan på ALLT till datorn sen kan du skapa listor och mappar som du vill ha dem och klicka och dra och ta bort dem du inte vill ha kvar...

Inget mera att sortera med fjärrkontrollen, ladda in i datorn, redigera och ladda tillbaka igen. klart

Ang. parabol så är det:

http://www.satellitproffsen.com/detailes/detailes.asp?art_nr=...

som gäller om man inte nöjer sig med vanlig Sirius+/Thor

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
Att sortera kanaler är otroligt skönt...

Finns program till datorn så du får över listan på ALLT till datorn sen kan du skapa listor och mappar som du vill ha dem och klicka och dra och ta bort dem du inte vill ha kvar...

Inget mera att sortera med fjärrkontrollen, ladda in i datorn, redigera och ladda tillbaka igen. klart

Ang. parabol så är det:

http://www.satellitproffsen.com/detailes/detailes.asp?art_nr=...

som gäller om man inte nöjer sig med vanlig Sirius+/Thor

vilken image använder du?

Visa signatur
Permalänk

Vilken LNB bör man ha då?

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warhammereldar1
Vilken LNB bör man ha då?

min ligger runt 80% men vad man bör ha vet jag inte.
det är därför man borde låta nån som kan och har dom rätta verktygen sätta upp parabolen.

Visa signatur
Permalänk

Bara att grov-rikta parabolen och en står inne och kollar signalen på TV:n...
Jag har inte finjusterat min riktigt men ligger inte sämre än 78% och det var i förrgår när det snöade rakt i fågelbadet

Så har man fri sikt så är det bara att rikta själv om man nu inte köper LNB:n som är riktigt dåliga.

Image får ni kolla upp själv då jag inte vill rekomendera någon här, och jag har inte testat alla så jag har riktigt klart för mig hur de skiljer sig...

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Avstängd

eller så skaffar man bara en chippad xbox för circa 2000 kr, den har åtminstonde 8 gb hdd.. Man kan streama på den med och installera linux om man vill.

Permalänk
Medlem

holymonk:
inte så lätt att ta in +1000 kanaler med en xbox men visst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holymonk
eller så skaffar man bara en chippad xbox för circa 2000 kr, den har åtminstonde 8 gb hdd.. Man kan streama på den med och installera linux om man vill.

http://www.eurogamer.net/assets/articles/a54402/a_med_xboxcry...

Var kopplar man in sin Parabol på Xboxen sa du?

Permalänk

eller så har man både Xbox och dreambox och mountar Xboxen i dreamboxen

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd