Permalänk

R.i.P Nf7S 2.0

Jo, nu har man bränt sitt första nf7s då.
Och de kunde inta ha hänt vid en värre tidpunkt.

Jobbade för fullt med en lab, som skal lämnas in imorn, och så dör bara burken. skulle tro att de ä mobot iaf, för de blir inga pip lr nått.
Bara fläktar och diskar som startar.
Gjorde en lite test att resetta cmos, men de hjälpte inte, så nu sitter man här på universitetet istället och jobbar febrilt för att bli klar i tid.
(jaja, måste ju ta lite rast ibland också)

Men de blir no bara att beställa ett nytt, när ekonomin tillåter, tror inte dom tar mitt på garantin med vdd-mod och flänsar på mosfets

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk
Hedersmedlem

Vad vill du med tråden? Är det bara tänkt som en "tycka synd om mig tråd" eller gäller det någon form av felsökning?

Permalänk
Avstängd

Tråkigt att höra

Permalänk

jag RMA:ade mitt med flänsar på mosfetsen

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Avstängd

Smart :P, har de sagt nått?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
jag RMA:ade mitt med flänsar på mosfetsen

Hm, undrar va dom säger om de.

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av velotex
Vad vill du med tråden? Är det bara tänkt som en "tycka synd om mig tråd" eller gäller det någon form av felsökning?

Har juj inte hunnit felsöka nått själv ännu, men om de ä nån som har några ideer så ä ju alltid de välkommet.

Va ä de som brukar pajja när dom lägger av?

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk

När mitt dog så startade varken fläktar eller nått annat det enda som fungerade var den rödalysdioden som talar om att kortet får ström. När jag sen tryckte på startknappen så hände inget. Ingen boot alls heldött.
Under hela tiden hördes det långsamma ambulansljudet.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Avstängd

Mitt funkar bra,hoppas det håller livet ut:)

Visa signatur

Chassi.(Chieftec DX-01BL-D).Cpu
(AMD Athlon XP2500+ Barton 1833MHz).Ram(PC3200/DDR400 *2).Moderkort.(Abit NF7-S rev 2.0).Graff( Powercolor Radeon 9600 PRO 128MB DDR ).HHd.(Seagate Baracuda 120gb)

Permalänk

Oj oj oj det är nästan som man är lite rädd Jag har precis slängt in mitt Abit NF7-S rev 2.0 och det första som händer är ett litet rökmoln från datorn Troligtvis var det floppyn som brann upp eftersom den inte funkar som den ska längre Sen ställde jag in att den skulle bryta vid en viss temp och trots att tempen var väldigt låg så stannade datorn ögonblickligen när jag kommit in i Windows Jaa det är spännande de här

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

har hört genom min polare att hans NF7-S också rök lite ur en krets . naj ASUS blir det!

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Avstängd

nej köp abit sitetr på ett nu skit bra är det

Visa signatur

Chassi.(Chieftec DX-01BL-D).Cpu
(AMD Athlon XP2500+ Barton 1833MHz).Ram(PC3200/DDR400 *2).Moderkort.(Abit NF7-S rev 2.0).Graff( Powercolor Radeon 9600 PRO 128MB DDR ).HHd.(Seagate Baracuda 120gb)

Permalänk
Medlem

Jupp

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

Oj oj oj det är nästan som man är lite rädd Jag har precis slängt in mitt Abit NF7-S rev 2.0 och det första som händer är ett litet rökmoln från datorn Troligtvis var det floppyn som brann upp eftersom den inte funkar som den ska längre Sen ställde jag in att den skulle bryta vid en viss temp och trots att tempen var väldigt låg så stannade datorn ögonblickligen när jag kommit in i Windows Jaa det är spännande de här

Shiiit... läs allt utan att pausa...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee
Oj oj oj det är nästan som man är lite rädd Jag har precis slängt in mitt Abit NF7-S rev 2.0 och det första som händer är ett litet rökmoln från datorn Troligtvis var det floppyn som brann upp eftersom den inte funkar som den ska längre Sen ställde jag in att den skulle bryta vid en viss temp och trots att tempen var väldigt låg så stannade datorn ögonblickligen när jag kommit in i Windows Jaa det är spännande de här

Shiiit... läs allt utan att pausa...

Hahaha, det var en lång mening.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk

Tråkigt det havererade, men som Velotex sa, vad vill du ha sagt?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Re: R.i.P Nf7S 2.0

Citat:

Ursprungligen inskrivet av extremespeedy
Jo, nu har man bränt sitt första nf7s då.
Och de kunde inta ha hänt vid en värre tidpunkt.

Jobbade för fullt med en lab, som skal lämnas in imorn, och så dör bara burken. skulle tro att de ä mobot iaf, för de blir inga pip lr nått.
Bara fläktar och diskar som startar.
Gjorde en lite test att resetta cmos, men de hjälpte inte...

jagh ar samma problem.. fläktar snurrar osv men får varken bild eller pip... några förslag?

Permalänk
Medlem

Mitt 8RDA+ dog totalt i våras.
Slog på datorn, ingenting hände, strippade, allt, bytte nätagg. Helt död.

Då köpte jag ett A7N8X-X. Har rullat på sedan dess, hade iof moddat 8RDA+ kortet ganska kraftigt med nya kondingar, annnan kylning osv. Så garanti var inte på tal

Saknar dock SoundStorm som jag inte har på mitt nya

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X