Permalänk
Medlem

byta fläkt i nätagg

hej! jag har funderat på och byta ut fäkten i mitt nätagg för den låter väldigt mycket! hur går man till väga för och göra det? måste man löda och hålla på?

Permalänk
Medlem

Jag tyckte också min lät mycket så jag köpte en tyst papst fläkt och bytte till. Satte igång den och körde ett tag tills det helt plötsligt började lukta bränt bortifrån datorn och rätt som det var slocknade skärmen. Jag hade tur att inga andra komponenter än nätdelen bränndes, den behövde tydligen god ventilation. Mitt råd är att köpa ett tyst nätagg istället. Men om du instisterar på att byta så får du öppna nätagget och klippa av kablarna til fläkten och karva ihop med den nya/löda

Visa signatur

Keep in mind you should familiarize yourself with what the parameters mean and how they affect you.

Permalänk
Medlem

Skarva sladdarna, röd till röd och svart till svart, sen se till att isolera de med eltejp eller liknande. Vet du inte vad du sysslar med så ska du helt enkelt låta bli, för ditt eget bästa.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

okej! tack det låter lite riskabelt då kan be någon mer kunnade göra det åt mig då kanske

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dea
Jag tyckte också min lät mycket så jag köpte en tyst papst fläkt och bytte till. Satte igång den och körde ett tag tills det helt plötsligt började lukta bränt bortifrån datorn och rätt som det var slocknade skärmen. Jag hade tur att inga andra komponenter än nätdelen bränndes, den behövde tydligen god ventilation. Mitt råd är att köpa ett tyst nätagg istället. Men om du instisterar på att byta så får du öppna nätagget och klippa av kablarna til fläkten och karva ihop med den nya/löda

Vad var det för nättagg o fläktar? samt ditt system?

Permalänk
Medlem

ett 300W nätagg och Amd 1700+ så det var inga turbo grejer direkt.

Visa signatur

Keep in mind you should familiarize yourself with what the parameters mean and how they affect you.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk

Om du kan hantera tex en dremel, skulle ja att du sågade ett 120mm hål i botten, och satte fläkt under, eller över, sen kör du någon sorts tunnel, alternativt en tyst 80mm också

Edit: Fan va ja svamlar.

Visa signatur

.:. MSI K8T Neo FISR-2 .:. Ahtlon64 3000+ .:. 2x256 TwinMos-Winbond .:. C3D Radeon 9800 Pro .:. 120gb Maxtor Diamondmax 9 .:. Aopen H700A + Chieftec 420w .:.