Permalänk
Medlem

Dms4 E.z.i.

http://www.dms3.com/cgi-bin/dms4ezi/site.pl?page=home

Verkar vara helt okej och är lödfritt chip till ps2. Ska nog ta och beställa det inom några dagar. Någon mer som funderar på att skaffa detta chip?

Permalänk

vad kostar det? och vad är de för specs?

Permalänk
Medlem

Kostar 790:- på www.console.se Pro versionen då, lite kostar 100kr mindre.

Skillnaden mellan Lite och Pro

Skillnaden mellan Lite och Pro versionen är att Pro har ett inbyggt flashminne på 2MB där du kan spara programvara som tex; mediaspelare, HDloader2 mm.

DMS4 E.Z.I. Lite / PRO Chip specifikationer:

Den lödfri revolutionen ankommit. DMS4 E.Z.I erbjuder amatörcoders och utvecklare möjligheten att starta ”Hemmagjord/Homebrew” applikationer på deras konsoll. Dessutom tillåter DMS4 dig att kolla på Regionsfri DVD på ditt system. Kompatibiliteten är omfattande (EUROPA/Jap/USA/Asian V4-V12). DMS4 E.Z.I. chipen har alla egenskaper som standarda DMS4.
DMS4 chipen är framtidssäkra eftersom chipet går att uppdatera. Uppdateringar finns att ladda hem gratis från www.dms3.com
E.Z.I är den bästa lödfria, clip on, plug and play lösningen för Playstation2 och PStwo.

100% Lödfri

Använder avancerade japanska precisionkontakter och våra unika eject signaladapteren för att ge en pålitlig anslutning till DMS4 chipet.

Autostart av all media

DMS4 avkänner automatiskt huruvida en CD-R PS1, PS2, DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD9 eller DVD+RW (den Homebrew Elf's) skiva matas in maskinen och satartar den automatiskt utan hjälp från användaren.

Hög kapacitetsflash.

Vi använder nu ett pålitlig 2MB flash minne i vår design för att lagra framtida förbättringar, uppdateringar och integrerade funktioner.

Extra säker boot teknik och kompatibilitet.

Boot frekvensen med DMS4 är nära 100%. DMS4 är kompatibel med PS2 V4-V12 USA, ASIAN och PAL

Flash uppgraderingasbar via CD

Den poppulära uppgraderingarna som först introducerades till DMS3 finns även till DMS4.

Regionsfri DVD med RCE support.

Kolla på DVD filmer från alla regioner.

Färg Fix

Tvinga fram önskat färgläge.

Bild Fix

Grön bild fix vid uppselning av DVD fimer.

DEV.olution Mode 1

Ladda applikationer och mjukvara direkt från PS2 minneskortet med hjälp av vårat integrerade DEV.olution läge.

DEV.olution Mode 2

Ladda applikationer och mjukvara direkt från hårddisken med hjälp av vårat integrerade DEV.olution 2 läge.

Stänga av chipet via DMS4 mjukavara

Stäng av DMS4 chipet tillfälligt genom att hålla fyrkant intryckt vid uppstart av maskinen.

Intelligent chip

E.Z.I serien av chip använder en avancerad logisk design och LED staus display för att visa att installationen är OK och att varje patch signal har kontakt.
Världsnyhet!

Permalänk
Medlem

jag skulle väntat tills den är bättre testad. mycket möjligt att det kan bli problem med kontakt ytan efter nåra månader.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

låter bra blir att köpa ett sådant chip och en liten ps two

Permalänk
Medlem

är det nån här som har testat chippet, tänkte om det är svårt att installera.. ser ju rätt enkelt ut på bilderna men man vet ju aldrig ?

Visa signatur

"I happen to be the man who wrote the code, but Bill made it famous"-David Bradley (Mannen bakom ctrl-alt-delete)

Permalänk

finns det andra lödfria chip tills ps2? har dom fungerat dåligt med tanke på dålig kontakt eller nåt?

Permalänk
Medlem

detta är det ända helt lödfria chippet. Är väldigt nytt och man vet inte hur bra det fungerar. många spekulerar i att kontakterne med tiden kommer att få "kontakt" problem.

Det kom för ett par år sedan en liknande teknink till neo4 cihppen. ingen hit. tappade ofta kontakten så man var tvungen att skruva upp ps2an igen och sätta dit dem gång på gång.

dms ezi lösningen ser mycket bättre ut en den skiten men jag skulle vänta och se ifall det blir problem med dem senare.

Edit: det fanns ett chip som gjorde så att cd luckan åkte ut utan att s2an märkte det, detta gjorde det möjligt att "Swappa" igång spel med en bootskiva. chippet var helt lödfritt, fanns dock bara till några få modeller. v4-v6 om jag inte minns fel.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

okey jag tror jag ska beställa ett sånt här chip.
är det bara sätta dit och sen ska man he in nått bois eller ?
sen ska det bara vara tuta å köra ?

Visa signatur

"I happen to be the man who wrote the code, but Bill made it famous"-David Bradley (Mannen bakom ctrl-alt-delete)

Permalänk
Medlem

Chippet verkar ha skeppats ut nu, iaf liteversionen.
http://www.dms3.com/cgi-bin/dms4ezi/site.pl?page=home
för info, finns även en installationsmanual där.

http://www.console.se/pages/viewnews/paramNewsId=30 för beställning inom Sverige kanske?

Permalänk
Medlem

Finns det någon återförsäljare i sverige som säljer bioschipen som passar V4 maskiner?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

låter mkt intressant! kostar multum att skicka ps2an på chipning.

fast iofs så vore det bra med lasenmoden också.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Förlåt för jag drar upp en gammal tråd, men snart får jag nog mitt EZI Pro.
Jag har hört att många har problem med EZI-chippen och tänkte fråga om någon här har skaffat något chip än och om ni då kan berätta hur det fungerar för er?

Permalänk
Medlem

Funkar detta chippet med en SCPH-30004 ?

Permalänk
Medlem

Nu är det så att jag är nästan totalt rudis på PS2chip, men vad jag har hört så ska det där chippet vara bra som chip, men att den ställer till stora problem i PS2:an, orsaka kortisar och allt möjligt. Jag hörde nåt om några ben på nån IC-krets så gått åt hekle vid installation och så.

Nu vet jag inte om detta alls stämmer, men jag rekommenderar er som funderar på att köpa, att ni kollar upp om det är så...

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Funkar detta chippet med en SCPH-30004 ?

Hm, nu är jag inte helt säker.. Men då har du antingen en v3 eller v4 va? Tror tyvärr dessa chip endast är för v5-v10. Någon som kan bekräfta kanske? Jag har för mig att det skulle komma något som gjorde det möjligt för v4 också..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Nu är det så att jag är nästan totalt rudis på PS2chip, men vad jag har hört så ska det där chippet vara bra som chip, men att den ställer till stora problem i PS2:an, orsaka kortisar och allt möjligt. Jag hörde nåt om några ben på nån IC-krets så gått åt hekle vid installation och så.

Nu vet jag inte om detta alls stämmer, men jag rekommenderar er som funderar på att köpa, att ni kollar upp om det är så...

Ja enligt många så är det så med lödfria chip, att folk som inte ska öppna en PS2:a ens förstör grejer vid montering, men det verkar funka bra för dom som monterar det noga. Får läsa manualen noga och på internet innan så jag inte gör något fel.

------

Skulle behöva hjälp med en grej, om ni kollar på sida 25 här http://www.dms3.com/dms4ezi/downloads/Installation_Manual/DMS... så behöver man ju en 9v strömkälla till testpanelen tydligen, där har dom ett batteri som dom ansluter, det följer inte med.
Är det någon som vet vad jag ska köpa för att kunna ansluta den, kanske länk till Clas Ohlson eller liknande?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Findah: Vad sägs om ett helt vanligt 9v-batteri? Det är ju stabil likspänning som gäller så varför inte?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Findah: Vad sägs om ett helt vanligt 9v-batteri? Det är ju stabil likspänning som gäller så varför inte?

Jo, batteri får det väl bli, är verkligen värdelös på just sånt här men resten blir förhoppningsvis inget problem.

Men vad betyder "polarity : center +ve"? Och vad ska jag använda för att koppla mellan panelen och batteriet?