Problem med att visa bilder

Permalänk

Problem med att visa bilder

Hej, jag har problem med min dator, den vägrar visa många bilder (inte alla). Allt funkar perfekt på min andra dator, men inte på min laptop. Jag trode det var explorer, men det är samma problem med Opera också, vad kan det vara? Kan det vara SP2? Det var ju nån snack om att microsoft hade höjt säkerheten för attack via bilder osv, var det inte så?

/TranceMaster

Permalänk
Medlem

Vad är det för typ av bilder som du har problem med?

Permalänk

Det är ingen särskild typ som jag har problem med. Vissa jpeg bilder kan jag se, men inte andra......samma sak är det med gif och andra format. Jag kan t.ex inte se annonserna som jag har på min hemsida (grafikannonserna)

Jag kan heller inte se vissa länkar om jag t.ex söker på google.
RIIIktigt skumt.

/TranceMaster

Permalänk

Om du har någon brandvägg så kolla om du har någon ad-stoping funktion igång!!!!!

Hade också problem med det på Outpost Firewall men det började fungera när jag stängde av ad-block funktionen.....

Permalänk
Avstängd

Hade också samma fel typ just därför valde jag att ta bort skitet kallat SP2

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

Kanske någonstans (typ firefox) stängt av så att den inte laddar bilder från andra sidor än den du är inne på?
T ex annonser - där tas ju bilderna från andra servrar än själva sidan...

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

Syns inte bilderna alls? eller är de bara helt knasiga?

Permalänk

sysn inte alls, men jag hade glömt norton ad-blocker på.
Därför det inte funkade för mig

/TranceMaster

Permalänk
Medlem

Jag har typ exakt samma fel. Har riktigt stora problem att visa vissa filer. När jag använder utforskaren i XP-pro, så verkar det som om jag inte kan förhandsgranska vissa filer av jpg/gif format. Vissa filer syns inte ens som miniatyrer, och de som syns som miniatyrer syns inte om man flyttar dem. Kan det vara hårddisken som håller på att lägga av? Känns som om den tappat informationen för vissa delar. Eller kan det vara nåt med brandväggen, använder Norman antivirus? Tycker inte det borde påverka utforskaren?

Något ytterligare som jag fått problem med är att windows inte uppdaterar alla delar utav bilden. Om jag drar över ett fönster mellan mina två skärmar och tillbaka, så kommer den del som gått över att vara fylld utav vita och svarta streck. Dessa försvinner doch om jag drar fönstret utanför bilden i någon annan riktning än till den andra bildskärmen. Snälla hjälp mig att lösa detta.