Hel sleevade, starka nätag under tusenlappen?

Permalänk

Hel sleevade, starka nätag under tusenlappen?

som topicen lyder....

Visa signatur

AMD athlonXP 3000+ . ASRock K7NF2-RAID. 512 MB ddr 333Mhz. Asus 6800XT 12/6 385/890 MHz. 1 st hitatchi 120 GB 1 st Segate Baracuda. Coller master 450W PSU(Sleevat) Chassi: Antec Super LANboy
#RIMY @ Qnet

Permalänk
Medlem

OCZ 450W på Kylning.com

Fortron Source Bluestorm 500W hos Inetdata.se

Permalänk

Det får man tacka hjärtligt för:)

Visa signatur

AMD athlonXP 3000+ . ASRock K7NF2-RAID. 512 MB ddr 333Mhz. Asus 6800XT 12/6 385/890 MHz. 1 st hitatchi 120 GB 1 st Segate Baracuda. Coller master 450W PSU(Sleevat) Chassi: Antec Super LANboy
#RIMY @ Qnet

Permalänk
Medlem

har ett ocz själv. fast 520wattren.- snygagste nätagg jag sett

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sproudish
Det får man tacka hjärtligt för

No Problemo - undersökte nyligen detta själv

Vet förövrigt att båda nätaggregatens kablar reagerar på UV.

Permalänk

Men ett system på 6800LE, nforce 2 moderkort och 3 hdds skall väll den svagare versionen räcka??

Visa signatur

AMD athlonXP 3000+ . ASRock K7NF2-RAID. 512 MB ddr 333Mhz. Asus 6800XT 12/6 385/890 MHz. 1 st hitatchi 120 GB 1 st Segate Baracuda. Coller master 450W PSU(Sleevat) Chassi: Antec Super LANboy
#RIMY @ Qnet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sproudish
Men ett system på 6800LE, nforce 2 moderkort och 3 hdds skall väll den svagare versionen räcka??

jo men om man nu ändå ska köpa så kan man ju köpa en lite kraftigare eller?:rolleyes:

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk
Medlem

uhm. 500w för den där datorn är grovt överdimensionerat. satsa på lägre effekt och bättre spänningar istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gör Fortron Source bra (FSP) bra nätagg? Kanske något att köpa i framtiden?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jorå Fortron Source är bra.

De tillverkar även åt andra märken, bla Zalman.

Permalänk
Medlem

Kan man jämföra Fortron Source med Antec, OCZ och Enermax? Eller vore det elakt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://shg.biz/images/produkt2/820040/SHUZLM4IG2_575_500.jpg"

Kostar 666: hos shg.biz

Jag får inte bilden att visas som på forumet hur ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Zyphoon - De kan definitivt jämföras.

Vilken som är bäst är ju en helt annan fråga

Ett litet riktmärke är ju att kylning.com enbart har "kvalitetsaggregat":

Kylning.coms nätagg

De säljer Fortron Source (FSP) - men de har inte Bluestorm agg. hemma nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Kan man jämföra Fortron Source med Antec, OCZ och Enermax? Eller vore det elakt?

Fortron Source är grymt bra nätaggregat. Personligen tar jag mycket hellre ett sådant än ett OCZ eller Antec.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

FSP är väldigt bra. Det agg jag har (350W Aurora) fungerar väldigt bra och har gjort det snart ett år.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk

Har någon sett någon recension av Fortron 550W FSP550-60PLN? Eller har någon erfarenhet av detta nätagg?

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inte hittat några recensioner på detta agg, på lillebrorsan FSP530 finns det däremot massor. FSP550 är ett serveragg egentligen så det kan vara anledningen och eftersom serveragg måste hålla mycket hög kvalitet så lär den inte gå sönder i första taget iaf.

Har iaf ett sådant och det är tyst och stabilt, effekten räcker till och blir över för mina behov kan jag säga.
Nice också att det är 24pinnars, jag är glad idag att jag var lite förutseende när jag köpte detta agg för ett drygt halvår sedan. Agg är ju normalt något man har i flera år och alla som blivit rekommenderade att köpa Aspire och annat 20pinnars här den senaste tiden blir nog inte så glada nästa gång de tänkt uppgradera och upptäcker att det är 24pinnars som gäller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perco
Fortron Source är grymt bra nätaggregat. Personligen tar jag mycket hellre ett sådant än ett OCZ eller Antec.

Personligen tycker jag att Fortron Source är ett ganska bra budget alternativ