Permalänk
Medlem

Nytt tagan och det passar inte?

Har ett nf7-s v2 och extra strömen den lilla (Kallas typ Dc uttag eller liknande) grejjen ovanför huvudströmmen till mobo't 20pinnaren.
Passar inte.
Väldigt konstigt tycker jag. Eller den passar men rundningarna om ni kollar på era egna är fel . Så var det på ett annat Tagan också så vad ska jag göra ? en Adapter, ska jag vålda?

Kan försöka göra en simpel bild

[ ] (_)

(_) [ ] <---- Så ser det ut på mitt mobo

Det borde alltså se ut såhär på kontakten (gjorde det på mitt förra nätagg)
(_) [ ]

[ ] (_)

Men det gör det inte det är precis som det ser ut på mobot och när jag våldar ner det så kortsluts det =/

help?

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem

Re: Nytt tagan och det passar inte?

Inte för att jag ser vad du menar exakt.
Men kan det inte vara så att du har fått den nya 24pins kontakt på den nya nätdelen och således saknar adaptern till atxen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bart0on
Har ett nf7-s v2 och extra strömen den lilla (Kallas typ Dc uttag eller liknande) grejjen ovanför huvudströmmen till mobo't 20pinnaren.
Passar inte.
Väldigt konstigt tycker jag. Eller den passar men rundningarna om ni kollar på era egna är fel . Så var det på ett annat Tagan också så vad ska jag göra ? en Adapter, ska jag vålda?

Kan försöka göra en simpel bild

[ ] (_)

(_) [ ] <---- Så ser det ut på mitt mobo

Det borde alltså se ut såhär på kontakten (gjorde det på mitt förra nätagg)
(_) [ ]

[ ] (_)

Men det gör det inte det är precis som det ser ut på mobot och när jag våldar ner det så kortsluts det =/

help?

Permalänk
Medlem

Du kan inte tag en bild på det eller kanske hitta nån bild på vad du menar?

EDIT: Hittade en bild på moderkortet, börjar förstå vad du menar.
http://www.extremeoverclocking.com/reviews/motherboards/ABIT_...

På mitt Tagan så kan jag sära på 4pins-kontakten och lägga om de. Inget du kan göra?

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

Tror jag förstår, du menar den lilla 4-pinnars kontakten som oftast försörjer cpu med ström?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Precis och den är ju inte med ifall den som sitter på ATX'n( Den man kan "dra av") bara är till för 24pins moderkort. Det tycker jag fasen ska vara med i ett tagan!

EDit: Frågade på butik och de sa att det fanns två andra blåa som jag inte hade tänkt på så det är löst.
Dock har jag feta probbs med att klocka saker hänger sig etc inte som förr =/

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800