HL2 steam fungerar ej.

Permalänk

HL2 steam fungerar ej.

Fick idag HL2 på cd verra, 5st cd skivor (Dom som tror det är warez behöver inte posta här då jag redan idiotförklarar er)

Jag installerar spelet, den kör alla 5cd skivor...utan att fråga efter S/N som sitter på fodralen till cd1...(???)

När den installerat sista cd:en(5) så kör den en auto update på Steam där det sedan står:
Steam is temporarily unavailable. Please try again later.

Så har det varit sen jag fick det.(igår)
Har BBB som isp.

Vad göra??

Permalänk
Medlem

Vänta är det ända du typ kan göra och pröva starta om steam och updatera det...

Permalänk

Problemet är dock att en annan som köpte spelet till mig samt till sig själv fungerar det för, han sitter på telia 5KM ifrån mig.....här fungerar det inte.

Permalänk
Medlem

hm menaru att ni kör med samma skivor ?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
hm menaru att ni kör med samma skivor ?

Nej...vi sitter juh 5 kilometer ifrån varandra....lite svårt då. Vi har varsit spel.

Permalänk
Medlem

Så han köpte 2 kopior om jag förstår det rätt, och hans funkar?

Kan väl kanske vara brandväggen som spökar men det borde den inte göra...pröva att ta bort clientregistry.blob under Steam katalogen. starta sedan om steam.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen
Så han köpte 2 kopior om jag förstår det rätt, och hans funkar?

Kan väl kanske vara brandväggen som spökar men det borde den inte göra...pröva att ta bort clientregistry.blob under Steam katalogen. starta sedan om steam.

Ja, vi har 2st orginal spel

TACK!
Det fungerade, tog bort filen så funka det
Tack!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomtenirc
Nej...vi sitter juh 5 kilometer ifrån varandra....lite svårt då. Vi har varsit spel.

vadå 5 km är inte så långt okej men lät bara som det först gött att det fixade sig iaf

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomtenirc
Ja, vi har 2st orginal spel

TACK!
Det fungerade, tog bort filen så funka det
Tack!!

Skjönt att det löste sig. Enjoy

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]