Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlar
En sak jag stör mig på lite är storleken. Jag tycker spelaren är cool och smidig, men inte speciellt liten, som Apple kör som argument. JoS MP400 och iRiver N10 är väl båda mycket mindre?

är de 8 mm tjocka?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Little Elk
Kan folk inte läsa längre?

Om man nu skriver något så kan man vell läsa hela stycket och sen se vad som står (och tänka igenom så man förstår vad som står). Är det så svårt?

Jag tycker inte att Ipod Shuffle är banbrytande och jag har inte heller skrivit det. Tycker det verkar löjligt hur hårt ni kananstränga er för att tolka mina inlägg så fel så snart tar jag bort dom (om det går) så jag slipper förklara mig för ett gäng surskallar som lever i en svunnen tid.

Och NEJ Ipod Shuffle är inte banbrytande. Den är bara en i mängden som dessutom är otroligt snygg och dessutom enkel, avskalad och fri från allt onödigt tjafs. Detta är min mening.

Så ditt snack om Apples banbryteri var bara dravvel som inte tillförde diskussionen något? Du ville inte ha någonsing sagt? Inget som rörde spelaren i fråga? Ok. Vad trevligt.

Fundera genom dina inlägg innan du skriver dem nästa gång, är du snäll. Blir så mycket trevligare för oss alla.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Undrar om Apple lyckats med lite bättre ljud denna gången, isåfall skulle jag absolut kunna tänka mig att köpa iPod Shuffle. Struntar fullständigt i display, men jag är mycket kritisk till ljudkvalitén i iPod/iPod Mini. Någon som provat iPod Shuffle än?

Har tidigare ägt en iRiver samt en JOS-spelare och måste säga att det är stor skillnad i ljud på dessa (speciellt iRivern) mot flickvännens iPod-mini. Tycker att den låter för jäkla illa faktiskt, även med finare lurar. Någon som håller med mig?

Visa signatur

Intel P4 3.0C, Intel D875PBZ, Zalman CNPS7000B-AlCu, 2x512MB Kingston ValueRAM DDR400, Matrox Millennium G550, M-Audio Revolution 7.1, Seagate 7200.7 SATA 200GB, BenQ DW1640 DVD±RW, Antec Sonata, Samsung SyncMaster 193P

Permalänk
Medlem

s.c.s.i: du är på jakt idag va?

Näe, gillar Mac Minin, shufflen kan jag däremot vara utan..

Snygg som tusan, men det kompenserar inte bristerna den har (småkass batteritid och ingen display)

Display klarar jag mig förstås utan, men jag vill gärna kunna ha nån nytta av den där funktionen där den bara tar en drös låtar från hårddiskar och för över... Skulle gärna vilja se på spelaren vad det är för låtar, då jag har massa musik jag aldrig lyssnat på...

Tiasen: Enda jag tycker är att iPod'ar brister i är basen, annars väldigt fint och rent ljud...men du kanske är bas-människa?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Jo, jag är nog lite av en basmänniska faktiskt. Lyssnar ju mest på house/trance så det är ju inte helt oviktigt med bas Min jämförelse kanske inte är helt rättvis då jag på iRivern använde de ljudförbättrande effekter som fanns, men som inte iPod har.

Visa signatur

Intel P4 3.0C, Intel D875PBZ, Zalman CNPS7000B-AlCu, 2x512MB Kingston ValueRAM DDR400, Matrox Millennium G550, M-Audio Revolution 7.1, Seagate 7200.7 SATA 200GB, BenQ DW1640 DVD±RW, Antec Sonata, Samsung SyncMaster 193P

Permalänk

Man kan väll lägga in en equalizer (stavning till tusen...) så man kan dra upp basen? Eller är detta helt fel?

Visa signatur

Antec Sonata + Antec Sonata AcoustiPack / Abit IC7 + v. 23 BIOS / Pentium 4 @ 3.0 GHz + Zalman CNPS7000A-Cu / 2 x TwinMOS 512 Mb PC 3200 DDR Ram / Club 3D Radeon 9800 Pro + Zalman ZM80C-Hp + Zalman ZMOPT1 / D-Link 530 TX 10/100 Mbit/s
Samsung DVD SD 616E / Nec DVD +- RW1300A / Iomega Zip 100 / Samsung Diskettstation

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Så ditt snack om Apples banbryteri var bara dravvel som inte tillförde diskussionen något? Du ville inte ha någonsing sagt? Inget som rörde spelaren i fråga? Ok. Vad trevligt.

Fundera genom dina inlägg innan du skriver dem nästa gång, är du snäll. Blir så mycket trevligare för oss alla.

Och vi har förstått att du inte gillar iPod shuffle, du behöver inte framföra detta på fler sätt nu.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Little Elk
Man kan väll lägga in en equalizer (stavning till tusen...) så man kan dra upp basen? Eller är detta helt fel?

Finns inte någon sådan funktion på Shuffle.
Fast man kan väl koppla in en sån här, men det blir ju lite klumpigt kanske.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Heja s.c.s.i, min favvo på Swec

Håller med till fullo.

OnTopic: Efter att ha sett den där filmen verker spelaren inte ens speciellt liten. Visst det kanske är
tunnare än många andra, och ar därför mindre volym. Med om spelaren är lång/bred gär ända att den tar större plats i fickor och dylikt.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver och stavar som en idiot kommer du troligtvis bli betraktad som en sådan.

Permalänk

Jag glömde att skriva att jag mena att det är till G4:an och minin som det finns Equalizer

Äntligen någon som säger åt s.c.z.i att gå till Linux delen!!! (inte något illa menat med linux)
Tackar Dr Rotmos =D

Visa signatur

Antec Sonata + Antec Sonata AcoustiPack / Abit IC7 + v. 23 BIOS / Pentium 4 @ 3.0 GHz + Zalman CNPS7000A-Cu / 2 x TwinMOS 512 Mb PC 3200 DDR Ram / Club 3D Radeon 9800 Pro + Zalman ZM80C-Hp + Zalman ZMOPT1 / D-Link 530 TX 10/100 Mbit/s
Samsung DVD SD 616E / Nec DVD +- RW1300A / Iomega Zip 100 / Samsung Diskettstation

Permalänk
Medlem

Det går ju att ställa in eq-lägen i låtinfon i iTunes, men frågan är om Shuffle kan tyda det och ändra sig därefter?

Visa signatur

XP2200+ | 512ddr | Ti4600 | 959NF | MX 310 | func surface

What did the dick say to the condom? - Cover me, I'm going in!

Permalänk
Medlem

vill ha den!!!

en annan fråga btw?
från och med vilken generations vanliga ipods kan man byta batteriet?
edit: såg att man tvunget skulle ha firewire lr usb 2.0 vilket uteslöt mig från framtida shuffle ägare. har helt enkelt inte råd med en ny dator

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Little Elk
Äntligen någon som säger åt s.c.z.i att gå till Linux delen!!! (inte något illa menat med linux)
Tackar Dr Rotmos =D

Du är verkligen något speciellt, du.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eler
Det går ju att ställa in eq-lägen i låtinfon i iTunes, men frågan är om Shuffle kan tyda det och ändra sig därefter?

Det tror jag inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Tror du

Såg att beräknad leveranstid på 1G-modellen gått från "inom 2 veckor" vid introduktionen i tisdags till "inom 3 veckor" igår, och idag var den "3-4 veckor".
Tror det ramlar in _lite_ order

Exakt, så det kvittar att de lite kräsna vägrar köpa den, gruppen som bara vill lyssna på musik, som antagligen är större, nappar på den. Och som du sa, den ser ut o sälja bra

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
vill ha den!!!

en annan fråga btw?
från och med vilken generations vanliga ipods kan man byta batteriet?

Det går väl i alla, med samma mått av våld…
Koll på < http://www.ipodbattery.com/ > ex.v

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
edit: såg att man tvunget skulle ha firewire lr usb 2.0 vilket uteslöt mig från framtida shuffle ägare. har helt enkelt inte råd med en ny dator

Säger dom dom andra iPodarna oxå… De funkar med USB 1.1, inte så snabbt, men synkar och laddar helt okey…
Apple har en förmåga att säga "-Funkar inte" när det i själva verket mest funkar lite sämre än optimalt…
Borde fler firmor göra så vore besvikna köpare inte så vanligt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nice
Finns inte någon sådan funktion på Shuffle.

Inställningen från iTunes brukar ju följa med, så risken finns väl att den gör det på shuffle oxå.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Synd att den inte har radio, då skulle den vara ett solklart köp..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bara för jämförelse..

Apple.se, billigaste:
512 MB MP3 spelare = 895:-
512 MB USB minne = 745:-
1024 MB MP3 spelare = 1345:-
1024 MB USB minne = 1.195:-

Komplett.se, billigaste:
512 MB MP3 spelare = 1.095:-
512 MB USB minne = 399:-
1024 MB MP3 spelare = 1.995:- (det fanns en 2 GB spelare som var billigare och en 128 MB spelare som var nästan lika dyr - WTF?)
1024 MB USB minne = 795:-

Datorbutiken.com, billigaste:
512 MB MP3 spelare = 1195.00
512 MB USB minne = 499.00
1024 MB MP3 spelare = 1895.00
1024 MB USB minne = - (öh?)

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Bara för jämförelse..

Jotack… Skulle ha USB-minne och då är ju merkostnaden ~500:- för en Shuffle jä*ligt väl använda pengar

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Har beställt en nu!

Permalänk

Jag är fan sugen på en som in i bomben!!!! Synd jag är så jävla snål...

Nån som vet hur länge man får vänta på att få den sen? Vill ju ha den tio sek efter jag pröjsar

Vem är den svenska generalagenten för apple i sverige? MAC support?

Jag kikade lite på Bose hörlurarna dom säljer på Apple.se. Någon här som vet om dom är bra/prisvärda?

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91002...

Idag har jag en Sony lur och Koss The Plugg. Funtar på att köpa dessa om jag köper en shuffle men jag börjar nog med dom vita In Ear pluggarna från apple.

Mina Sony lurar:
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=44821

Visa signatur

Antec Sonata + Antec Sonata AcoustiPack / Abit IC7 + v. 23 BIOS / Pentium 4 @ 3.0 GHz + Zalman CNPS7000A-Cu / 2 x TwinMOS 512 Mb PC 3200 DDR Ram / Club 3D Radeon 9800 Pro + Zalman ZM80C-Hp + Zalman ZMOPT1 / D-Link 530 TX 10/100 Mbit/s
Samsung DVD SD 616E / Nec DVD +- RW1300A / Iomega Zip 100 / Samsung Diskettstation

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Little Elk

Vem är den svenska generalagenten för apple i sverige? MAC support?

Macsupport är bara en av flera ÅF. Eftersom du bor i stockholm så rekommenderar jag Inlife eller Macoteket.

Permalänk
Medlem

Det dröjer inte länge innan du får hem den om du beställer, nån vecka kanske. Om du inte graverar den.

Visa signatur
Permalänk

Ähh, stöd din lokala ÅF!

Permalänk

not a chanse opm man kan få den billigare från internet! Dock känner jag grundaren av Mac support. och undrade bara hur det va.

Hörlirar köper jag nog däremot i en affär. Så får man testa dom innan.
Tar me mig shufflen när den kommer hem så kan man testa på den
har bestält den om ni undrar, 512 Mbit blev det för min räkning.

Visa signatur

Antec Sonata + Antec Sonata AcoustiPack / Abit IC7 + v. 23 BIOS / Pentium 4 @ 3.0 GHz + Zalman CNPS7000A-Cu / 2 x TwinMOS 512 Mb PC 3200 DDR Ram / Club 3D Radeon 9800 Pro + Zalman ZM80C-Hp + Zalman ZMOPT1 / D-Link 530 TX 10/100 Mbit/s
Samsung DVD SD 616E / Nec DVD +- RW1300A / Iomega Zip 100 / Samsung Diskettstation

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Little Elk
not a chanse opm man kan få den billigare från internet!

Får man det? (svar: Nej.)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Little Elk
har bestält den om ni undrar, 512 Mbit blev det för min räkning. [/B]

Fast det var väl lite för sent för infon ovan
(eller oxå har jag missat något)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Little Elk
Jag kikade lite på Bose hörlurarna dom säljer på Apple.se. Någon här som vet om dom är bra/prisvärda?

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91002...

dom är fan brutala, om jag hade en bra spelare och kände för att punga ut 1500 på ett par lurar skulle det bli dom

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem

bose triport är kända som världens kanske minst prisvärda lurar. kör för fan inte

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rodent
bose triport är kända som världens kanske minst prisvärda lurar. kör för fan inte

Så sant, så sant!

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.