datorn lägger av när man startar spel

Permalänk
Medlem

datorn lägger av när man startar spel

hejsan . köpte mit datorpaket för nån månad sen .. testade att spela men datorn lhamnar typ i nåt slags stand-by
mode eller något liknande . skärmen blir bara svart men fläktarna fortsätter att gå . enda lösningen är att reboota.
misstänkte nätaggregatet så jag beställde ett tagan 480W och hoppades att det skulle fungera men det är
fortfarande samma problem . har testat att koppla ur alla fläktar, neon , extradiskar mm. men detta hjälper inte
skulle uppskatta hjälp är i desperat behov att få spela .. nej men man blir ju valdigt besviken när man köpt
dator för 10k och den inte fungerar som den ska. (!)

Moderkort : MSI K8N NEO2 Platinum-54G Moderkort S939 nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR

Processor : AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

Minnen : Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns

Grafikort : MSI GeForce 6800LE 128MB DDR

Hårddisk : Maxtor DiamondMax 10 200GB S-ATA

skippar skriva upp neon, fläktar och extrahårddiskar.. originalminnena var

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMM

men sedan när pappa köpte datorpaket tog jag hans crucial och han fick mina twinmos

har inte testat att köra memtest men när jag stoppade in min lillebrors geforce 4 4600Ti så fungerade det utmärkt att spela..

Permalänk

hej
ja har liknade problem fast verkar bara hända i everquest2 skärmen går i stand by mode jag hör spelet men ser inget.
jag har stängt av all power savings i bios och windows men samma sak.

har läst lite olika forum sett någon som löst det med nya moderkorts drivrutiner men inte i mitt fall.

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9550@3.4Ghz | Gigabyte p35 ds3 | 4GB A-Data | Nvidia GTX 460 1GB

Permalänk
Avstängd

Re: datorn lägger av när man startar spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Addera
Minnen : Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns
men sedan när pappa köpte datorpaket tog jag hans crucial och han fick mina twinmos

offtopic/

varför 512 istället för 1024?

Crucial är bättre ja men inte bättre än 512mb mer av dåliga?

=/

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette - 1024MB RDRAM Samsung 400Mhz - Hercules 9800 SE AIW + (ZM 80D, OP1) - SG 40GB , WD 120GB , SG 200GB - Nec DVD+-RW 3500A - 16" CRT Samtron - Santa Cruz | no its not, its the dark side, you are correct
Tangentbord, Mus, Musmatta - Ljudsystem