Permalänk
Medlem

datorn lägger av när man startar spel

hejsan . köpte mit datorpaket för nån månad sen .. testade att spela men datorn lhamnar typ i nåt slags stand-by mode eller något liknande . skärmen blir bara svart men fläktarna fortsätter att gå . enda lösningen är att reboota. misstänkte nätaggregatet så jag beställde ett tagan 480W och hoppades att det skulle fungera men det är fortfarande samma problem . har testat att koppla ur alla fläktar, neon , extradiskar mm. men detta hjälper inte.. skulle uppskatta hjälp är i desperat behov att få spela .. nej men man blir ju valdigt besviken när man köpt dator för 10k och den inte fungerar som den ska. (!)

Processor : AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

Minnen : Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns

Grafikort : MSI GeForce 6800LE 128MB DDR

Hårddisk : Maxtor DiamondMax 10 200GB S-ATA

skippar skriva upp neon, fläktar och extrahårddiskar..

originalminnena var :
TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMM

men sedan när pappa köpte datorpaket tog jag hans crucial och han fick mina twinmos

Permalänk
Medlem

har du provat att byta tillbaka till dom andra minnena?

Kolla också vilken klockfrekvens och timings dina minnen kör i. (Det finns i CPU-Z) jag tycker det värkar som om dina minnen som bråkar.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

okey men vilka timings ska man köra i ? har ett svagt minne att dom kör i 2T nu . så jag ska ställa tillbaka dom till 1T ?

Permalänk
Hjälpsam

har du installerat drivrutiner o liknande ordentligt.. ta de senaste från nVidias hemsida och kör på dem om du inte redan har gjort det.

EDIT;
Samt moderkrot drivisar etc..

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
har du installerat drivrutiner o liknande ordentligt.. ta de senaste från nVidias hemsida och kör på dem om du inte redan har gjort det.

EDIT;
Samt moderkrot drivisar etc..

jodå .. allt på skivan/orna är installerat .. testat med olika drivrutiner å codecs men det hjälper inte

Permalänk
Hjälpsam

Om du kör memtest86, prime 95 osv, är allt stabilt då?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

nej har ej testat memtest än .. men det är nog inte minnena det är fel på eftersom jag testade köra dom i T1 och samma problem var kvar.. sedan testade jag att stoppa i lillebrorsans geforce 4 4600 Ti och det fungerade utmärkt att spela och så =P

Permalänk
Hjälpsam

Tasta att ta den här drivisen, de som följer med på skivan kan vara buggiga

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_66.93

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är moderkorts drivarna. Jag tror fortfarande att minnena bråkar. prova byta tillbax till dina Twinmos. prova även att göra en BIOS reset.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GurkGager
Jag tror inte det är moderkorts drivarna. Jag tror fortfarande att minnena bråkar. prova byta tillbax till dina Twinmos. prova även att göra en BIOS reset.

nej men med twinmos har jag redan testat med =P .. alltså resetta cmos menar du ?