Permalänk
Medlem

defekt 6800LE ?

tjenare jag köpte dator från komplett för någon månad sen (byggde ihop själv). då beställde jag ett MSI GeForce 6800LE 128MB DDR med också .. men sen när jag testat att starta spel så stängs skärmen av och om jag stänger av å sätter på skärmen så står det bara "no signal check cable" och det är bara att starta om datorn . misstänkte minnena men det är nog knappas tfel med dom för jag testade med min lillebrors kort (Geforce 4600Ti) och med pappas 6800LE(gainward) och det funkade utmärkt med båda /= .. jag och min kompis beställde alltihoppa tillsammans och hans kort är likadant.

tror inte detta hjälper men endå

Moderkort : MSI K8N NEO2 Platinum-54G Moderkort S939 nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR

Processor : AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

Minnen : Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns (2x)

Grafikort : MSI GeForce 6800LE 128MB DDR

Hårddisk : Maxtor DiamondMax 10 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem

Är med största sannolikhet grafikkortet.. har exakt samma fel men har Gainward 6800LE. Verkar vara väldigt många som är drabbade av det med MSI o GW 6800le kort.. Ingen lösning än så länge vad jag kunnat hitta. Förmodligen bara skicka tillbaka kortet.

Visa signatur

"When dealing with the insane, the best method is to pretend to be sane."

Permalänk
Medlem

jag har ett gw 6800le å när jag kör igång hl2 efter en kort stund så blir skärmen svart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tr1x0r
Är med största sannolikhet grafikkortet.. har exakt samma fel men har Gainward 6800LE. Verkar vara väldigt många som är drabbade av det med MSI o GW 6800le kort.. Ingen lösning än så länge vad jag kunnat hitta. Förmodligen bara skicka tillbaka kortet.

http://www.forum.gainward.de/viewtopic.php?t=1010

Jag vet inte om det funkar men det låter troligt.

Permalänk
Medlem

testa ditt kort i din brors och fars datorer och se om det funkar

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LilHawkanZ
testa ditt kort i din brors och fars datorer och se om det funkar

'

jo jag tänkte på det efter jag skrivit . i min pappas dator blev det exakt lika dant som i min egen =( .. min brors data är inte hemma för tillfället så ja kan inte testa men jag tror nog det skulle bli likadant..