Chassin/tillbehör som ni saknar på Komplett.se/ i Sverige?

Permalänk

Finns på jme data annars. Kollade igenom deras hemsida snabbt, fanns inte där. Har dock sett det ett flertal gånger i deras butik i lund och i malmö. Värt ett försök kanske ?

edit: fan också, aldrig först

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem

fler chassi fläcktar med lysdioder i alla olika färger!

och göra som datorbutiken.com och skicka med penna o godis när man beställer

Visa signatur

Speldator: AMD Barton 2800+ > Chaintech 7VJL6 > ATI X800 Pro 256 MB > i-Style TK-6600 > 768 MB DDR > 200 GB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffejalle
Tysta och "färdigdämpade" lådor som dessutom är stilrena vore inte fel. Fler tysta lådor!

Håller med.. datorer ska inte höras och knappt synas...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se ett bredare barebone utbud!

Visa signatur

Veteran

Permalänk

Addtronics fulltower chassin. Var länge på jakt efter ett sånt men gav tillsist vika och köpte ett aopen fulltower. Men kommer det tillfälle o köpa nya addtronics chassien igen så hoppar iallafall jag på det.

Visa signatur

1: AMD 64 3200+ - x800 - 530gb sata
2: P4 1.6 - 9500np - 520gb
"Trying is the first step towards faliure"

Permalänk

Miditower chassin, stilrena och en storlek runt 40x40cm (höjdxdjup), motsvarande chieftec i kvalitet, stilrenhet och pris, men storleken mindre (chieftec ligger på närmare 55x50cm).

Sleeves! Så man kan sleeva muskabeln

Visa signatur

Konsekvens av fortkörning - en limerick:
En rätt vältränad herre i Prag
/ tog en rundtur på cykel en dag. / "Det gick relativt fort, / och när varvet var gjort / var min lillebror äldre än jag."

Permalänk
Avstängd

Bra 120mm fläktar som inte är obalanserade.

Svarta och silver/aluminium frontar till CD/DVD både släde som "slot-in".

Gärna 5½" täckluckor som många moddat sönder och sedan får för sig att dom behöver nya.

Moderkortsplåt skadar inte, plexi eller plåt är smaksak.

Sen har jag sett att det finns färdiga vattenkylpacket som är färdigbyggda på en vinklat plåt, typ rubb och stubb finns på den och är bara att skruva fast i chassin och koppla in slangarna... jag var jätte snäll och letade på en sådan = http://www.innovatek.de/contentServ/3.0/www.innovatek.de/inde...

Passiva vattenkyl är en prudukt som skulle gå åt som smör hos icke överklockare som bara vill ha tyst omkring sig eller vara säker på att det inte lägger av på grund av damm/olja, som vi på företaget som har gammla 33MHz datorer för att dom snabbare brändes efter ett par månaders användning.

Vattenkylning för Hårddiskar saknas eller har tok högt pris, hittils när jag tänkt köpa en sådan har resulterat i att jag köpt en HDD till i stället...

Men sidodörrar med plexi fönster eller vad dyngan kallas är bara några moppe pojkar utan verktyg och fantasi som vill ha, det var bara en löjligt trend som svepte snabbt över landet för att sedan dö ut.. som en influensa, hemoröjder eller som en jätte finne på näsan, kanske myggbett i arslet...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

lian li 6070b

Permalänk
Medlem

3R chassin / nätagg

Överhuvudtaget mer billiga och snyggare(=simplare) chassin.

Visa signatur

!
!
!

Permalänk
Medlem

Tysta lådor + nätagg

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk
Medlem

Cleana mATX och Miditower ATX i aluminium. Schyssta nätagg. till rimliga priser.

Permalänk

-Stilrena chassin som inte kostar så jävla mycket typ 800kr men ändå kvalitet
-och färdig koplade oled/lcd som man bara ansluter till skrivarporten och programerar inget lödande själv
-fler och biligare 40mm fläktar eventuelt lysande

Visa signatur

Intel celeron 2,6ghz, asus p4sx8-x, ati radeon9600 pro, 2x WD 80gib, 160gib maxtor sata, dvd-läsare, cd-brännare, 256 +512 ddr pc3200

Permalänk
Medlem

måste säga Coolermaster Stacker, med alla tillbehör, har inte hittat någon som säljer crossflowfan eller fönster till de chassit än...
Sen lite riktigt tysta led fläktar i alla olika sorters färger. lcd är heller inte helt fel å lite stilrena fulltowers hade nog gått åt också

Permalänk
Medlem

jag är på jakt efter en snygg liten fläktkontroll till 3.5 tums för dom flesta har ju bara max en floppy och det skulle va snyggt att sätta nåt i en sån (3.5" plats)

har ni slutat med superweekend på komplett??

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Fler delar till chieftec o antec chassin... Typ om alla lös delarna som e innuti dom.. Typ driver bay's o allt de andra små pillet :p.

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

nexus fläktar, speciellt 120mm. har letat ordentligt men det verkar som de inte säljs någonstanns i sverigen idag utan man får importera. det som är så bra med dem är att de är väldigt tysta, har fått mycket bra kritik på silent www.silentpcreview.com där den ingår som en naturlig komponent i många "tysta pcbyggen"

http://www.nexustek.nl/
http://www.nexustek.nl/contact_sweden.htm

Permalänk
Medlem

Något jag skulle vara riktigt intresserad av är svarta molex. Honor, hanar (incl lågprofil), alla storlekar eller nått av dom ersättningskit som finns.

Dessa finns på http://www.performance-pcs.com/ men fraken blir 3x kostnaden på kontakterna.

.johan

Visa signatur

[ A64 ClawHammer 1.8Ghz @ 2.6Ghz | MSI K8N Neo | 1GB OCZ EL 2-3-2-5 1T | DD Maze4 ]

Permalänk
Medlem

http://www.colorcase.se/produkt.php?p_id=467

Finns inte på speciellt många stora datorbutiker på internet.

Konstigt nog hittade jag det i en IRL-butik precis där jag bor, billigt var det också. Lite småkul faktiskt

Permalänk
Medlem

40mm LED fläktar + fler chipsets kylare

Visa signatur

Asus A8N-SLi DeLuxe | Gainward GeForce 6800GT GS | Venice 3000+ | Fortron & Source 400w | ThermalTake Bigwater Vattenkylning + Thermaltake AquaSeries III GPUBlock + Alphacool AMD Chipsetwaterblock |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
http://www.colorcase.se/produkt.php?p_id=467

Finns inte på speciellt många stora datorbutiker på internet.

Konstigt nog hittade jag det i en IRL-butik precis där jag bor, billigt var det också. Lite småkul faktiskt

Jag mår ju dåligt när jag ser de där

Visa signatur

.:. MSI K8T Neo FISR-2 .:. Ahtlon64 3000+ .:. 2x256 TwinMos-Winbond .:. C3D Radeon 9800 Pro .:. 120gb Maxtor Diamondmax 9 .:. Aopen H700A + Chieftec 420w .:.

Permalänk
Medlem

Dremeltillbehör !

Visa signatur

//John

Permalänk
Medlem

skulle vilja att ni tar in beantech igloo 4 (svart) och en massa fler grejer till vattenkylning så som nipplar slangconverters 8mm-10mm osv

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Avstängd

BILLIGA FULLTOWER SOM SKA MODDAS. Brukar ta slut fort i andra affärer

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Inaktiv

Vattenblock.. Stora fina WhiteWater eller DD. Större pumpar? 1250 tex?

Permalänk
Medlem

heatpipes, lösa kylflänsar, värmeledande tejp och nått finmaskigt galler, typ som det många klipper bort från ikeapapperskorgen. detaljer för strålningsskydd (vet många som inte kan ha skärmar jämte sina vattenkylda burkar...). och självklart, snygga mobil/nyckelband

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albinoleffe
Jag mår ju dåligt när jag ser de där

Haha, varför då? Det är ju snyggt så in i helvete.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Kvalitetschassin i klass med Addtronics och Image&Shapetech
Helst då riktiga fulltowermodeller och inga små leksakslådor
www.addtronics.com
www.imashape.com
...

japp! tycker attt nästan alla Dator butiker har dåligt med Fulltowers,
så jag håller defenitift med OSkar000.

OSkar000 är fulltower från Imashape och Addtronics dyra?
hade varit bra om dom var av "mänskligt" pris.. (1500max)

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem

Vet inte om förslaget kommit upp

Hej, jag orkade inte läsa alla inlägg så jag skriver helt enkelt vad jag tycker skulle va bra!

EDIT: Oj glömde skriva vad jag ville
1. Delta fläktar!
2. Chassin med inbyggd vattenkylning (inte såna dåliga utan med högpresterande kylningar från t.ex. asetek.
3. Fler olika NB och graffe kylare. Aktiva och passiva, ni har ju typ bara 2 NB kylare nu.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem

jag skulle gärna vilja ser mer m-atx moderkort med lådor, tex antecs ARIA hade inte vart fel..

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk
Medlem

Det jag tycker ni ska satsa på för att få fler att beställa varor från er är:

Gratis Frakt

Frakten är den sak som gör att det tar emot att beställa varor från er samt era andra webbaserade konkurrenter. Om ni skulle kunna ordna något avtal med posten där ni får skicka lite fördelaktigt eftersom ni använder deras tjänster i väldigt hög utsträckning och kanske kompenserar en eventuell kostnadsförlust med att höja priset på varje vara med en viss procent.

För övrigt tycker jag er affär har ett mycket bra utbud men endå köper jag oftast delar i någon datorbutik i Göteborg då jag avskyr tanken på frakt.

Tack!