Hur ska jag lösa detta problem? (trådlöst)

Permalänk
Medlem

Hur ska jag lösa detta problem? (trådlöst)

Ska dela internet mellan två stationära datorer. På ena datorn finns bredband och en d-link DI-714p+ router. På andra datorn har jag det trådlösa kortet som följer med MSI neo2 platinum.

Problemet jag har är att signalen är för dålig mellan datorerna, jag vill inte flytta datorerna. Men frågan är om det räcker med att köpa en accespunkt? All hjälp och tips om lämplig accespunkt mottages tacksammt.

Visa signatur

i7 930 | Corsair H50 | Gigabyte X58A-UD3R | 3x2GB Corsair XMS3 | Gigabyte 9800GT Silent Cell | Fractal Design R3 | Seasonic S12 | Samsung 226 BW | HS Habu | G15 v2 | Win7 Ultimate |

Permalänk
Medlem

/Lite offtopic: förvirrande när du skrivir trådlöst efter hehe... kan ju tro att tråden är löst redan

Permalänk
Medlem

Hehe... oops, tänkte inte på det.
Hoppas att någon kan hjälpa mig ändå...

Visa signatur

i7 930 | Corsair H50 | Gigabyte X58A-UD3R | 3x2GB Corsair XMS3 | Gigabyte 9800GT Silent Cell | Fractal Design R3 | Seasonic S12 | Samsung 226 BW | HS Habu | G15 v2 | Win7 Ultimate |

Permalänk

du kan ju testa att köpta en ny starkare antenn till routern... (och kanske till datorn också om det behövs)

skulle ju också fungera bättre om du hade en ap till närmare den datorn som har dålig signal.
men detta känns lite onödigt.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

En accesspunkt blir bra
Bara att koppla in nätverks kabel från en d-link port till accesspunktens uplink port. Sedan är det bara att ställa in rätt SSID och Channel och ut på internet o tuta och köra

Visa signatur

[Intel Celeron 2.8Ghz, Radeon 9200SE 128mb, 512MB Kingston 400mhz, 160GB Seagate Barracuda.]