Permalänk
Medlem

Herrejuvlar :D.
Edit: Ganska ironiskt att folk sitter och försöker komma in på en server för att just se bilderna på serven som de försöker komma in på.

Permalänk
Medlem

liiite saftig elräkning asså...

fattas bara lite bättre uppkoppling:P

Permalänk
Medlem

"In addition to the toys, I also have a T-1 feed to the Internet"
Måste vara väldigt slö T1-uppkoppling han har då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jnse
"In addition to the toys, I also have a T-1 feed to the Internet"
Måste vara väldigt slö T1-uppkoppling han har då

T1 är ganska slött 1,544Mbit/s

Permalänk
Medlem

Hmm, han verkade ju ha en massa cabelmodem och telefonrelaterade grejor också, undrar vad han använder härligheten till, labarbeta skriver han, vad innebär det?
Hur kan man förresten använda så många switchar och annat!?

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph0x
Har fixat en mirror lite temporärt:
http://www.badanka.se/labb

Var snälla mot den!

Tack!

Ganska kul, undrar hur mycket allt är värt?
Någon som vet ca?

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Hedersmedlem

Läser ni hans resumé och lite annat så ser ni att han har en jävla massa certifieringar inom nätverk. Han använder utrustningen till studier och sitt företag bland annat.

Mycket av det är inköpt just för att lära sig sakerna och kunna passera proven i de olika företagens tester. Juniper, Cisco, Microsoft och Novell är några.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noldor
Om jag fick en skulle jag ju inte säga nej precis

det skulle jag göra..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av twinlight
Det kvittar hur mycket man lägger ner i tid, pengar och intresse.. det finns alltid en jävel runt hörnet med mera prylar!

alltid

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
"Equipment is great in the winter to heat your house!""

så jävla bra!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
hmmm, hur mycket tror ni den serverparken klarar av?

den är nog inte vassare än min p4 2.8c iaf

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Lägger upp en mirror jag med. Krympte bilderna, de var onödigt stora och nedskalade på sidan.
Så det ska gå lite snabbare att ladda, 707KB istället för 3,93MB.
http://mirror.flosk.se/smorris.uber-geek.net/

Var snäll här med...

Permalänk

haha, han har blivit slashdottad, mycket burkar - liten lina...

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Avstängd

seg ftp för allt det där...

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem

Bara han inte får för sig att mecka me nåt när han e packad, kan nog bli ganska omfattande felsökning dan efter.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk

Man kan ju lugnt säga att man ligger i lä.

Visa signatur

::Epox 8K9A7I::AMD +2500 Barton::2xKingston 512MB::ATI 9600XT::NEC ND 1300A::LG DVD::80 GB SATA Seagate Barracuda::WhisperRock IV::

Permalänk
Medlem

ganska najs skulle va intresant och veta hur mycket allt kostade ;D

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

STABILT

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"It can grow on you, just make sure you are the one in control!"
Känns som han kan ha tappat kontrollen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasiqfuXX
värme blir det kan jag nog garantera...mina tre maskiner här hemma drar konstant 800w och det värmer som en mindre kupéfläkt

10-12Kkr om året har jag i elkostnader och det driver jag på en praktiklön som är lägre än lägst....hade jag haft mer pengar hade jag vunnit...

Det är skönt o bo i studentkorridor.. elen ingår i hyran

Visa signatur

Antec Case Performance One | Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz @ 3.0Ghz | 4GB Corsair 6400 | Asus Geforce 8800GT |

Permalänk
Medlem

Känns juh nästan löjligt.. Han skulle juh klara sig på en router å typ en switch (jaja han ska labba...)

Precis som ja skulle köpa ett skåp och fylla det med routrar swichtar å brandväggar för några få datorer. Visst jätte tufft men om man inte ska dra igång ett lan med servar så känns det juh sjukt onödigt

Visa signatur

AMD Athlon xp 2500 Barton @ xp 3000 (200x10.5) | AN7X8-deluxe | 2xnoname 512mb pc3200 ddr | Radeon 9800 pro 256 ddr2 | 120Gb Deskstar | Skit shassi, me skit agg | WinXp pro sp2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasiqfuXX
värme blir det kan jag nog garantera...mina tre maskiner här hemma drar konstant 800w och det värmer som en mindre kupéfläkt

10-12Kkr om året har jag i elkostnader och det driver jag på en praktiklön som är lägre än lägst....hade jag haft mer pengar hade jag vunnit...

Vet i och för sig inte hur du bor, men mina prylar hemma som är igång 24/7 ökar inte elräkningen särskilt mycket. Har själv 3 servrar, 2 brandväggar, 2 switchar, 1 modem, 1 KVM-switch, 1 trådlös accesspunkt och 1 UPS som snurrar dygnet runt alla dagar om året. Elräkningen har väl ökat med max 1000-1500 kr om året.

Permalänk

En anonym eller icke namngiven person vill jag inte påstå att han är, enligt http://smorris.uber-geek.net/MyDesk.jpg så heter han Scott Morris.

Permalänk
Medlem

Väldigt mycket nätverksutrustning och väldigt lite datorer...

Var tex token ring switchen bara ditsatt för att fylla 1U? Kolla fjärde racket, uppifrån, 2st APC, 3st blå switchar, 2st silverfärgade historier, mellanrum, 1st silver/grå och sen 1 blå men inget inkopplat på den, antagligen token ring switchen. Visst, kul att ha men...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Mycket sexigare:

(serverskåp med Mac mini's)

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Mycket sexigare:

http://img125.exs.cx/img125/7940/macminirack6cn.jpg

(serverskåp med Mac mini's)

känns som att denna bild känns mer pro än hans..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Dags att skicka FAB5 på han.

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk

Tråkigt bara att det är mestadels onödiga nätverksprylar....

Skulle nog velat ha haft en catalyst plus en 2500 och sen lite kärror istället.

Permalänk
Medlem

usch felsökning...mardrömmmar waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahawhawhawhah

Visa signatur

SB 2500k 3.3ghz @ 4.3ghz med stockkylare | ASRock P67 PRO3 | A-Data 1600mhz | Gigabyte Geforce GTX 460 @ stock | R3 chassi

Permalänk
Medlem

Mmm villl ha *dreglar*

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Mycket sexigare:

http://img125.exs.cx/img125/7940/macminirack6cn.jpg

(serverskåp med Mac mini's)

Ser ut som gamlingarna ska serveras mat... typ matlådevagn

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

höhö det där måste va lunarstorms serverpark.. med tanke på segheten ^^

Visa signatur

Koffa