XBOX 2 - kommer sent detta år (!)(?)(rykte)

Permalänk
Medlem

XBOX 2 - kommer sent detta år (!)(?)(rykte)

Här e ett trevligt rykte man gärna vill tro på:

SPOnG can today exclusively blow the lid on Electronic Arts’ next Need for Speed game, detailing the company’s thinking on the leading franchise update for the first time.

Most Wanted will be available for [i]Xbox 2[/i], Xbox, PlayStation 2, GameCube, PC, PSP and “Game Boy Advance or Nintendo DS.” A pleasant added value news snippet details a “…simultaneous ship, with the Xbox2 platform", which indicates a late 2005 release for Xbox2 too.

http://news.spong.com/detail/news.asp?prid=8229

Permalänk
Medlem

Re: XBOX 2 - kommer sent detta år (!)(?)(rykte)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Här e ett trevligt rykte man gärna vill tro på:

SPOnG can today exclusively blow the lid on Electronic Arts’ next Need for Speed game, detailing the company’s thinking on the leading franchise update for the first time.

Most Wanted will be available for [i]Xbox 2[/i], Xbox, PlayStation 2, GameCube, PC, PSP and “Game Boy Advance or Nintendo DS.” A pleasant added value news snippet details a “…simultaneous ship, with the Xbox2 platform", which indicates a late 2005 release for Xbox2 too.

http://news.spong.com/detail/news.asp?prid=8229

Man lär ju ändå vänta jävligt länge innan man köper xbox2. det ska hinna uppgraderas, sjunka i pris och cip-möjlighterna ska goda.

Permalänk
Medlem

Xbox2 lär inte komma detta år. Senaste gången MS utalade sig om det var runt 2006-2008.. iaf. vad jag har hört/sett.

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

låter som en stor skopa skitsnack.

Permalänk
Medlem

finns det bilder på xb2 än ens?

Permalänk
Medlem

Gorian:
Xbox2 kommer senast släppas 2006, jag undrar verkligen var du fått 2008 ifrån ;).

Dessutom kommer (troligtvis) Nintendos,sonys och microsofts nya konsoller visas på e3 mässan i maj.

Att xbox2 skulle komma sent 2005 är väl inte helt orealistiskt, men kommer knappast att hända.

Permalänk
Medlem

För den optimistiske finns det fler rykten som säger 2005.

Tex WarDevil-trailern:
The next generation consoles have been painstakingly shrouded in mystery by their respective companies, but as the next generation quickly approaches some details are finally beginning to trickle out. Well, today some of those details may finally be unshrouded thanks to the good people at Digi-Guys, makers of the Xbox-2 launch game War-Devil which was recently and announced along with a trailer and screens. Besides the fact that the trailer looks absolutely incredible, it also features a nice little tidbit in the form of the three simple words towards the end: Coming in 2005. As an Xbox-2 launch title, it can probably be deduced that this means that Xbox-2 will in fact be released in 2005… or not. Only time will tell, but for now at least the rumor mills will keep their doors open for yet another month.

Sen kan man ju sätta hoppet till IGN:s påstådda insiderinfo:
http://xbox.ign.com/articles/577/577402p1.html

2008:D

Permalänk
Medlem

Antagligen så kanske microsoft sprider lite rykten om Xbox2 för att folk ska ha lite diskussioner om den så den bli känd bland folk.

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt det är rätt sannolkt att XBOX2 kommer lagom till julrushen. Det skulle ge Microsoft den xtra boost de behöver i konsolkriget att ligga långt före PS3. Och inte lär de ha brist på pengar att pumpa in i projektet för att snabba upp det hela.

Också CNET sällar sig till optimisterna:
http://news.com.com/Xbox+2+signs+pile+up/2061-1043_3-5542397....

Xbox 2 signs pile up
January 19, 2005, 2:46 PM PST

Clues continue to dribble out regarding the release of the next version of Microsoft's Xbox video game console, all supporting predictions from analysts and others that Xbox 2 will be the hot item for this year's holiday shopping season.

For the record, here's our projected Xbox 2 schedule for 2005, based on comments from analysts, game developers and other folks good at collecting clues:
• Official announcement in late March at the Game Developers Conference, the same venue at which Gates unveiled the original Xbox.
• Working prototypes at the Electronic Entertainment Expo (E3) trade show in May.
• Actual product on store shelves shortly after Thanksgiving.

Permalänk
Medlem

Dom visade ju ett spel ifrån xbox två på Kontroll. Dom visste inte om det var Cutscenes eller Ingame

Permalänk

Xbox 2 är tänkt att släppas i USA innan årets slut, det är iaf vad jag har läst, men inget är ännu bekräftat, det lär nog bli svårt att hinna massproducera Xbox2 så snabbt, speciellt med tanke på den avancerade hårdvaran.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Hoppas att den släpps vid jul ungefär, och den här gången får de se till att ha ett rimmligt pris från början, betalar max 3000 för en ny konsol.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk

3000kr kan du nog glömma i början då Xbox2 är utan konkurrens i den nya generationen, skulle tippa på ett pris mellan 4500-5000 här i Sverige och runt 500 dollar i USA. Det är ändå billigt med tanke på hårdvaran som sitter inne i Xbox2, 2 CPUs på 3,5 Ghz PowerPC samt grafikkort som ska vara bättre än X800XT.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Jävligt kass livslängd på xbox säger jag bara. Hittills har en konsol räckt till i 5 år innan det släpps nya.
Xbox släpptes sist av den nuvarande generationen konsoler, och nu ska uppföljaren komma först av alla?
Det är bara MS som gör sådana grejer.
Det blir en PS3 för mig iaf, eftersom processorn till den verkar bli grym (cell har i en testkörning nått 16 teraflops).

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
Jävligt kass livslängd på xbox säger jag bara. Hittills har en konsol räckt till i 5 år innan det släpps nya.
Xbox släpptes sist av den nuvarande generationen konsoler, och nu ska uppföljaren komma först av alla?
Det är bara MS som gör sådana grejer.
Det blir en PS3 för mig iaf, eftersom processorn till den verkar bli grym (cell har i en testkörning nått 16 teraflops).

kass livsläng? xbox duger väll ett år till sen finns nog xbox1 ett bra tag framöver även när Xbox2 finns och köpa.

(cell har i en testkörning nått 16 Teraflop) vad menar du med det? Så kraftfull proceesor lär det inte komma till en konsoll. Men om Xbox ska använda ATIs kommande R500 kärna så tror jag att PS3 har verkligen nått att svettas imot.

Permalänk
Medlem

med tanke på att xbox 2 kommer kosta jävligt med pengar i början så kommer nog dom flästa hålla sig till priserna går ner.

jag funderar på att inhandla en xbox 1 nu. de värkar vara en universal konsol