Permalänk
Medlem

Modd verktyg!?

Vilka verktyg ska man ha när man ska såga ut olika mönster i sidodörren? Har ju borr och så bågfil, filar osv. Men kanske är lättare med en typ stcksåg eller något? Vad har ni använt för verktyg m.m när ni moddat lådan? Skicka gärna länkar till produkten och var dom säljs. Bor i Halmstad så har dom vanligaste "Kill" affärerna biltema, claesohlsson jula m.m

Visa signatur

AMD 4 Ever

Permalänk
Medlem

De flesta använder sig av Sticksåg och Dremel/dremel-kopior.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Dremel eller Dremelkopia tillsammans med kapskivor (bör väl tilläggas) är nog det vanligaste.

En Dremelkopia tillsammans med Dremel orginal kapskivor är en relativt billig och bra kombination.

Permalänk
Medlem

ej att förglöma dremel-tillbehörskit går åt slipskivor och sten rett regält

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Här är förövrigt en Dremelkopia från clasohlson för 249:-

Det blir givetvis lite proffsigare men en äkta Dremel - men samtidigt lite dyrare.

Permalänk
Medlem

Det var ju inte så farligt dyrt, är väll så med allt ju mer man betalar bättre blir det :\ Borde vara tvärt om

Visa signatur

AMD 4 Ever

Permalänk
Medlem

annars så finlirar man med vinkelslipen

Permalänk
Medlem

Motorsåg.. Min polare gör ett modnings projekt i skolan just nu.. Igår så sköt han me hagel på de

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Haha.. kan bli jävligt tufft

Visa signatur

AMD 4 Ever

Permalänk
Medlem

ah, den där dremeltypoen har jag. kopian är väldigt bra just för att vara en kopia.
dock så är de medföljande bitsen rätt dåliga (de "tar slut" fort)..
men som sagt, för att kosta så lite så är den -väldigt- värd sina pengar.

http://213.226.65.223/~appe/Files/bilder/plexitest+mikael
här ser ni vad den gjort med lite plexiglas. (inget speciellt, bara lite mantoplastic fight ;D)

Edit: skratta inte, det är inte jag som äter potatis, utan skrotar-mikael.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appe
ah, den där dremeltypoen har jag. kopian är väldigt bra just för att vara en kopia.
dock så är de medföljande bitsen rätt dåliga (de "tar slut" fort)..
men som sagt, för att kosta så lite så är den -väldigt- värd sina pengar.

http://213.226.65.223/~appe/Files/bilder/plexitest+mikael
här ser ni vad den gjort med lite plexiglas. (inget speciellt, bara lite mantoplastic fight ;D)

Edit: skratta inte, det är inte jag som äter potatis, utan skrotar-mikael.

wooh!! det var nästan lite "diod onani" där på de sista bilderna..

Visa signatur

Work - Lenovo X220T CI7 8GB/120 SSD 3G | Galaxy Note Pro 12.2 4G | Galaxy Note 3 |
Game - CI7 4770K 120 SSD 16GB GTX 780 | Samsung Galaxy Tab S 10,5" | Samsung Galaxy Tab S 8.4" 4G | Lumia 920 |

Permalänk
Medlem

Snyggt med plexit appe!

Visa signatur

AMD 4 Ever

Permalänk
Medlem

snygg hdd-modd men det kan ju inte va bra för den nånstans

Kul med dammproblem på hårdisken

Visa signatur

Opteron 165 CCBWE 0550XPMW | MSI Neo2 platinum 54G | 2x512mb Geil One S 1,5-2-2-5 @ 400mhz | Gainward GF 6800 GT | WD 100gb + Maxtor 200gb + Maxtor 250gb