Permalänk

En gamecube kostar 800kr, PStwo 1500kr och Xbox 1500kr, det blir mindre än ett X800XT till datorn(3800kr). Tycker inte det är särskilt dyrt och jobbar man så är det inga problem att spara ihop lite slantar till det man vill köpa. Jag har köpt mina konsoler eftersom, så det blir ju ingen stor utgift på en enda gång. Och nej jag är inte heller rik, men jag super inte bort mina pengar, ser ingen vits med det. Mitt stora intresse är datorer och elektronik,så det är där jag lägger ner mina pengar.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
Jag röstar på GC.

De andra konsolerna har inte direkt något unikt jämtemot det jag kan lira på datorn.

Jag skaffade GC endast för att komma åt Mario-spelen, det är lite svår att lira Mario Party, Mario Golf, Paper-Mario osv. på PC, PS2 o XBOX.

Du har fel. PS2 har hur mkt titlar som helst som aldrig kommer nå PC:n. Däremot XBOX har inte många alls.

PS2 har final fantasy, devil may cry med mera. (nämnde dom 2 bästa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av steelduck
Du borde kolla upp FÖRST om hur det egentligen ligger till, han kanske köpte alla dessa spelkonsolerna själv?

Jag äger GC och PS2, och har banne mig betalat för dessa själv.

Hur är en spelupplevelse för dig på dagens konsollspel, inte alla verkar ha subs eller eventtexter.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Du har fel. PS2 har hur mkt titlar som helst som aldrig kommer nå PC:n. Däremot XBOX har inte många alls.

PS2 har final fantasy, devil may cry med mera. (nämnde dom 2 bästa

Jaja, ta mig inte så ordagrant, visst släpps det titlar till PS2 som inte släpps någon annan stans, det jag menade är att de flesta dussinspelen som släpps till PS2 och XBOX kan jag hitta enkelt liknande till PC, det jag däremot känner är att hitta ett liknande Mariospel till PC är destå svårare.

Personligen tycker jag bara att Plattform, Sport och Bilspel lämpar sig till konsoll, resten lirar jag på PC.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

Helt klart roligast spel till Gamecube. Ska det vara consol ska det vara Nintendo!

Permalänk
Medlem

Det finns inget annat att göra än att instämma i hyllningskören till GameCube. Väldigt billig, ruskigt bra spel (många av dem har redan nämnts i den här tråden), den är liten och nätt, och många nya troligtvis bra spel är på gång. Det är ingen skräll att 5 av de 10 högsta spelen på www.gamerankings.com är på nintendos konsoller.

Visa signatur

(http://rivfader.blogspot.com)
Blank face in the windowpane
Made clear in seconds of light

Permalänk
Medlem

Tänkte ta upp lite nackdelar på samtliga konsoler (enligt mig själv). Har PS2 nu, har haft GC och har spelat bra mycket på XB.

Gamecube - Oskön handkontroll (man vänjer sig efter ett tag, men fortfarande oskön)
- Tendens till lite väl "barnvänliga spel" (undantag finns ju så klart)
- Går ej att göra backup-spel
- Dåligt utnyttjande av GBA (skulle nog ha haft kvar GC... OM JAG HADE FYRA GBA!!)
- Ingen DVD spelare
- Du kan inte trycka i en gamal 8-bitars kasett i den (kan kan du ju, men den
fungerar förmodligen inte då)

PS2 - Sämst prestanda av konsolerna (generellt sett sämre grafik)
- Kan ha en tendens av att ge ifrån sig ett hackande ljud när den läser skivor (laser)
- De flesta pistoler fungerar inte på 100Hz TV (har bara provat PS2´s pistoler, inte
de andras, om de nu har några)
- Ett chip är ganska nödvändigt om man vill spela importerade spel/backup spel
eller se divX-filmer (använder dms3v9 och det fungerar kanon)

Xbox - Ganska ful och klumpig design
- I stort sett samma spel släpps till PC så det blir som en PC2 (visserligen samma
sak för PS2:an, men inte i samm utsträckning)
- Oerhört oskön kontroll (klart sämst med Xboxen), dessutom tål inte kontrollen lika
mycket oförsiktigt användande.
- Tappar gentemot de andra vad gäller RPG spel (men det ser bättre ut nu i alla fall)

Detta är mina egna åsikter på de tre. Hinner inte fler just nu. Jag talar enbart utifrån egna erfarenheter med de tre och alla personer har sina egna åsikter :).

Visa signatur

"Ett spel behöver inte vara bra för att det ska vara kul att spela, men ett spel måste vara kul att spela för att vara ett bra spel."

Permalänk
Medlem

Takiyaki: Det va många minus det. Har du några plus alls att ge när det gäller konsoller ? Det finns Gamecubes med DVD spelare men dom har ett lite väl saftigt pris. :/ Vill man lira NES/SNES spel så kan man ju köpa konsollerna istället för att spela på olagliga roms. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Köpte ett Gamecube för en vecka sedan, väntar på resident evil 4 och det där zeldat som kommer, sen så vill man ju också köpa metroid prime 2 echoes.. och......... dom andra bra spelen

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klixman
Här har du ett test mellan en ps2:a, gamecube och xbox
http://ryoni.com/media/testconsolas.wmv

haha, jag gjorde ett bra val att köpa gc alltså kan ju ta med den överallt utan att vara orolig över att tappa den

Permalänk
Medlem

Uibi: Har du köpt en Cube än? Eftersom du gillar plattforms -och rollspel kan jag rekommendera Paper Mario 2: The Thousand-Year Door som är en blandning av dessa och mycket underhållande.
http://www8.cd-wow.com/detail_results_3.php?product_code=1350...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Jag tycker att en svart gamecube är den snyggaste konsollen genom tiderna, så stilren och enkel
Tyvärr gillar jag inte kontrollerna lika mycket, och detta beror i stor grad på att styrkorset knappt används i nåt spel, samt att det är felplacerat och för litet.
Tycker det känns störigt att spela t.ex smash brothers med en spak, den hänger inte med lika bra som ett digitalt styrkors.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

njaa, platinum är också otroligt snygg, har en sån hemma och den är riktigt söt faktiskt

Permalänk
Medlem

Hörde nånstans att de tagit bort de digitala utgångarna på nyare Cuber, är det nåt man kommer lida av om man köper sig en?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Om du är intresserad av den riktiga uppföljaren till mario 64, super mario 128. Ja,det är bekräftat att det kommer till gamecube. Finns det ju även nya zelda, att se fram imot.

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk

hahaha, det där testat va sämst inte konstigt att GC'n vann över boxxen på sista testet, xbox = pure power rakt igen på några kilon:P sne kommer GC'n som en liten frigolit låda som inte väger något och studsar lite lätt på marken:P

Permalänk
Avstängd

kan någon linka nån´sida me GC skins, tex metallskin me fin gamecube logo i rött på sidan eller så? skulle va roligt o se ;), såg att någon linkade fina xbox skins "gjorde en thread" om de, så ja undra om man kunde gö samma me gc

de ja menar me skin e ett nytt chassi som e fint

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hwoejk
kan någon linka nån´sida me GC skins, tex metallskin me fin gamecube logo i rött på sidan eller så? skulle va roligt o se ;), såg att någon linkade fina xbox skins "gjorde en thread" om de, så ja undra om man kunde gö samma me gc

de ja menar me skin e ett nytt chassi som e fint

har kollat runt efter skins men har inte hittat nått tyvärr, men ci får hoppas på att det finns någon sida

Permalänk
Avstängd

mm, sålde min xbox o har nu sammanlagt 3000kr, vet ikke va ja ska använda d till, har funderat på att uppgradera datorn lite mer :P, fast har tillräckligt stark en: amd 64 3500+, 1024ddr, Geforce 6800GT, 60gbhd, o resten som en dator har, eller spara pengarna, eller kanske köpa en ny konsoll, hade xboxchrystal chippad o allt sånt, fast jag tyckte egentligen aldrig om den, har funderat på gc, tycker ni jag ska köpa den?, isf så va d också därför jag undra om skins o så, så kanske ja skulle kunna få en finare

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk
Medlem

metroid owns

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hwoejk
mm, sålde min xbox o har nu sammanlagt 3000kr, vet ikke va ja ska använda d till, har funderat på att uppgradera datorn lite mer :P, fast har tillräckligt stark en: amd 64 3500+, 1024ddr, Geforce 6800GT, 60gbhd, o resten som en dator har, eller spara pengarna, eller kanske köpa en ny konsoll, hade xboxchrystal chippad o allt sånt, fast jag tyckte egentligen aldrig om den, har funderat på gc, tycker ni jag ska köpa den?, isf så va d också därför jag undra om skins o så, så kanske ja skulle kunna få en finare

skins finns på http://www.easygamers.se

riktigt fina faktiskt

Permalänk
Medlem

I denna ordning tycker jag konsolerna är:
1. GAMECUBE , bäst spel.
2. PS2 Bra med rollspel.
3. Xbox, kan lika gärna spela dessa spel på min PC.

så GAMECUBE tar hem allt.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

GAME CUBE!

Permalänk
Medlem

Gamecube, spikat!

Kuben är liten, snygg, social, och man kan ragga brudar med den. Xbox är bara för onanister!

Permalänk
Medlem

ok a cute cube it is ^^

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klixman
Här har du ett test mellan en ps2:a, gamecube och xbox
http://ryoni.com/media/testconsolas.wmv

Den där känns lite uppgjord att gamecube ska vinna, Kolla hur hon släpper saken på dom, Träffar precis på ps2, Mitt på xbox men hur träffar den på gamecube?

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att testet var uppgjort. Men det var inte heller rättvist eftersom att PS2:an fick sig en rejäl känga i början av vikten. Men efter att jag tittat på hur GC ser ut inuti tror jag inte att GC skulle ha dött av en klockren träff av vikten heller. Däremot kanske lasern inte skulle fungerat, men kuben skulle nog starta, det tror jag.

Däremot kanske Xboxen skulle startat om de bara brytt sig om att försöka slå på den. Men fakta återstår, PS2 dog redan i början.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Cooper
stör mig på folk som du. Varför köpa alla tre?? nöj dig för en gång skull. Å kolla datorn. Snacka om bortskämd liten brat med "pappa betalar" mottot

Maken på idiotiskt inlägg har man inte sätt på länge.
Du ogillar honom för att han har alla tre konsolerna?
K...

Permalänk

Har haft Xbox sen den släpptes och finner nästan inga roliga spel till det.

Dock har GC många roliga så som mario cart och super smash bros,zelda och allt vad det nu är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Takiyaki
Tänkte ta upp lite nackdelar på samtliga konsoler (enligt mig själv). Har PS2 nu, har haft GC och har spelat bra mycket på XB.

Gamecube - - Går ej att göra backup-spel

stämmer inte längre...