min internet går segt efter router installation:(

Permalänk
Medlem

min internet går segt efter router installation:(

hejsan jag ha rinternet uppkopling från telie2 som ligger på 512

för kunde jag ladda ner med 50 kb/s helt okej fö rmin del, efter jag installerade en router som heter WGT624 (netgear) så kan jag enbart ladda ner i 30 kb/s. Är det någon inställning som jag ska göra? eller är det att jag hr fel kabel mellan routern o modemet?

TACK FÖR HJÄLPEN PÅ FÖRHAND.

Visa signatur

yzoon

Permalänk
Medlem

om det är från p2p program, t.ex. DC eller BitTorrent så kommer du behöva öppna portar..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

okej

det är samma sak, när jag ska ladda ner saker från internet. men vilka portar ska jag öppna? om jag använder dc och ftp program?

Visa signatur

yzoon

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har installerat en router som jag delar uppkopplingen med. Till den är det kopplat dels min stationära dator och dels ytterligare en men den är trådlös. Allting har funkat bra under tiden vi enbart körde med DC++, men sedan Bittorrent installerades på den med trådlös anslutning, har Allting blivit hur segt som helst. Trots att man enbart laddar ned i ca 1/4 av maxhastigheten man får i DC++ så går det inte att surfa på internet ens med den andra datorn. Att ladda en sida tar mellan 30-90sekunder.

1. Varför kan man inte ladda i full hastighet?
2. Vart tar uppkopplingen vägen på den andra datorn/Varför?
3. Kan anledningen vara att med Bittorrent laddar man upp betydligt mer än med DC++ och att detta skulle innebära att linan blir slö?
4. Hur kan jag lösa problemet i Bittorrent?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wolfheat
Hej!

Jag har installerat en router som jag delar uppkopplingen med. Till den är det kopplat dels min stationära dator och dels ytterligare en men den är trådlös. Allting har funkat bra under tiden vi enbart körde med DC++, men sedan Bittorrent installerades på den med trådlös anslutning, har Allting blivit hur segt som helst. Trots att man enbart laddar ned i ca 1/4 av maxhastigheten man får i DC++ så går det inte att surfa på internet ens med den andra datorn. Att ladda en sida tar mellan 30-90sekunder.

1. Varför kan man inte ladda i full hastighet?
2. Vart tar uppkopplingen vägen på den andra datorn/Varför?
3. Kan anledningen vara att med Bittorrent laddar man upp betydligt mer än med DC++ och att detta skulle innebära att linan blir slö?
4. Hur kan jag lösa problemet i Bittorrent?

Skaffa netlimiter

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
Skaffa netlimiter

Det va det dummaste jag hört... skaffa CfosSpeed http://www.cfos.de/speed/index_e.htm

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •