Permalänk
Medlem

Grafikkort. snabb hjälp?

tjahuj.. funderar på att köpa nytt grafikkort har inte så mkt pengar=/ så det får bli något rätt klocka vänligt.. läst runt lite om 6800LE undrar om det är bättre än mitt nuvarande hercules 9800XT OM man öppnar pipes.. sen undrar jag om detta kort går att låsa upp dom det där på?.
http://www.inet.se/produkter_info.asp?p=5407304

mvh..

Visa signatur

KR Lable.. dubble R 4 Life

Permalänk

Re: Grafikkort. snabb hjälp?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtraX_R
tjahuj.. funderar på att köpa nytt grafikkort har inte så mkt pengar=/ så det får bli något rätt klocka vänligt.. läst runt lite om 6800LE undrar om det är bättre än mitt nuvarande hercules 9800XT OM man öppnar pipes.. sen undrar jag om detta kort går att låsa upp dom det där på?.
http://www.inet.se/produkter_info.asp?p=5407304

mvh..

wahhaa ja LE med öppnade pipes piskar skiten ur 9800xt
till o med 6600 gt vinner mot 9800 xt 6600gt är ju bättre en ett oklockat le
men inte i närheten av ett klockat LE

Visa signatur

Amd Athlon 2800+, 512 DDR 333mhz, 200 Gig Maxtor ata133, Instabilt För Tillfället Kanske inte ? Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 GL

Permalänk
Hedersmedlem

Är du inte nöjd med ditt 9800XT då?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

ja har faktist inte haft något krongel med det.. fast känner att det inte riktigt räcker till.. men det där kortet jag visade går det att låsa upp?=)

Visa signatur

KR Lable.. dubble R 4 Life

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtraX_R
ja har faktist inte haft något krongel med det.. fast känner att det inte riktigt räcker till.. men det där kortet jag visade går det att låsa upp?=)

Inte räcker till?! Jadu så stor skillnad är det inte mellan ett 9800Xt och ett 6800LE...även om du lyckas låsa upp pipes så tycker jag inte att det är värt det...håll kvar ett tag på ditt 9800XT tycker jag.

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Hedersmedlem

Ja nu låter det som om 6800LE är något gammalt segt åbäke och det är den inte man får ca 10 till 40% bättre prestanda beroende på vilket spel man spelar och om man lyckas att låsa upp och klocka så kan du mer än dubbla det och lite till.

Och ja det kortet du länka till är mycket bra och Leadtek är det märke de flesta köper för att modda.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

okej.. då får det bli ett sånt=D

Visa signatur

KR Lable.. dubble R 4 Life

Permalänk
Hedersmedlem

Lycka till och så får du två bra spel också.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM