World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem

En bra sajt som håller koll på alla mods är:
http://www.curse-gaming.com/mod.php

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geezer
En bra sajt som håller koll på alla mods är:
http://www.curse-gaming.com/mod.php

Är de ok från Blizard att använda dessa mods?
Jag har CTmod men den ladda jag ner från dom

Permalänk
Medlem

"dom" blizzard? knappast.

ctmod har en fansite gjort.

Permalänk
Medlem

Kan man lira EU-betan med US-retail install? Vill byta till EU då pingen skjutit i höjden senaste veckan på US =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av draal
Är de ok från Blizard att använda dessa mods?
Jag har CTmod men den ladda jag ner från dom

http://www.blizzard.com/support/wowGM/?id=agm01480p

De både vill och uppmuntrar oss att skapa sånna saker. Dock hjälper inte de oss inte om något inte fungerar.

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
"dom" blizzard? knappast.

ctmod har en fansite gjort.

Ok det kanke bara var en länk från officiella(stavning) sidan.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om Collectors Edition kommer att säljas mer? Alla är ju förbokade just nu.

Permalänk
Medlem

Dom har uppdaterat http://en.wow-europe.com/

Citat:

We are finalizing the preparations for the second phase of the Final Beta and will soon update the Account Creation pages. A large, limited number of players will be added into the game on a first come, first served basis when the second phase starts. To register an account, you will need a generic authentication key, which we will supply on this page, so stay tuned for updates during this week.

To support even more players, we are pleased to announce a new data centre in Frankfurt which will be ready for the start of the second phase. This new centre, together with the existing centre near Paris, will be dedicated to World of Warcraft and will enable us to provide additional Realms for the European Community.

Vi närmar oss retail iaf

Permalänk

Jag har tröttnat på WoW nu kom till level 23 iaf.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Då har du säkert en key över till min kompis?
Var på upptäcksförd idag, är på lvl 18 ochöverlever inte jätte länge på lvl 36 motståndare, men lite nya områden fick man allt se

Permalänk
Medlem

Den här tråden är typ, stor.

Visa signatur

(http://rivfader.blogspot.com)
Blank face in the windowpane
Made clear in seconds of light

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rivfader
Den här tråden är typ, stor.

Och då har spelet inte ens släppts än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geezer
Och då har spelet inte ens släppts än.

Nej, visst är det undetbart!
Fatta vad många det ändå är som har skitit i betan/inte vetat att det fanns någon och som kommer att börja spela när spelet kommer ut i affärerna:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niat
Är det någon som vet om Collectors Edition kommer att säljas mer? Alla är ju förbokade just nu.

troligen kommer det ganska många colloectors edtition, jag har för mig att man fortfarande kan köpa warcraft 3 collectors edition

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
troligen kommer det ganska många colloectors edtition, jag har för mig att man fortfarande kan köpa warcraft 3 collectors edition

I USA tog det tvärslut på dem, och nu säljer de inte spelet alls (pga serverproblemen ska rättas till först). En CE i shrinkwrap säljer för $200-300 på EBay... huga...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
troligen kommer det ganska många colloectors edtition, jag har för mig att man fortfarande kan köpa warcraft 3 collectors edition

om jag inte kommer ihåg fel så slutade EB games/Tradition att sälja dem innan jul.. var tydligen säljstopp då.. inte för att de hade några kvar men iaf

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

vilken klass levlar snabbast? jag tycker mina Paladin levlar hyffsat snabbt

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
vilken klass levlar snabbast? jag tycker mina Paladin levlar hyffsat snabbt

Rogue

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Eh, då anser du fel.. Palas lvlar långsamt.

Mellan vilka lvls då? De högsta på beta server 11, dvs de som kört nästan konstant för ~1 vecka sedan var jag, vid lvl 41, en annan Paladin på lvl 42, en mage på lvl 41, samt att horde hade en shaman som var 42. Den närmaste andra klassen än så var nog en dwarven rouge på 37, eller en orc warrior på 36. Kan ju iof bero på att slumpen avgjorde att vi hade mest tid att spela, men jag har haft som erfarenhet att paladins levlar snabbare än de flesta andra klasser för att de är starka samt väldigt självförsörjande.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Hunters levlar då iaf snabbast vad jag vet, kan ju grinda mycket högre levlade mobs än vad t ex rogue kan, i varje fall med mindre downtime.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Någon som vet nått bra svenskt WoW forum som är aktivt? Tycker detta suger enormt med en enda jääääte lång tråd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBlood
Någon som vet nått bra svenskt WoW forum som är aktivt? Tycker detta suger enormt med en enda jääääte lång tråd.

Det på:
http://www.worldofwar.se/

Eller:
http://www.warcraft.nu/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Hunters levlar då iaf snabbast vad jag vet, kan ju grinda mycket högre levlade mobs än vad t ex rogue kan, i varje fall med mindre downtime.

nu pratar du med en person som inte har spelat hunter långt alls, men får inte pet en del av xpen?

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Hunter pets får separat xp från att döda mobs.
Hunters får därför inte mindre xp än vad andra klasser får.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snejk
Hunter pets får separat xp från att döda mobs.
Hunters får därför inte mindre xp än vad andra klasser får.

ah :). Kk

Sedan, jovisst. Pets är utomordentligt bra i PvE. I PVP har jag dock alltid ignorerat dem och gått på huntern istället. Fungerar alldeles utmärkt. Petsen gör inte tillräckligt mycket skada för att man ska bry sig.(Jämfört med karaktären)

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
troligen kommer det ganska många colloectors edtition, jag har för mig att man fortfarande kan köpa warcraft 3 collectors edition

Jag hoppas du har rätt

Blev intresserad rätt sent av WoW så jag hade ingen chans att förboka innan allt var slut.

Permalänk
Avstängd

Beror på hur ni menar med levlar. Solo levlar eller party.

Solo står warlock och mage såklart i toppen.
Rouge är grymm men har extremt svårt mot high end mobs.

Paladin är bra på att levla upp till typ 40 sen segar han som fan.

Detta är iaf tankarna ifrån massor av US folk som spelat dessa chars till lvl 60 och andra chars.

wows officiella forum är bra mycket bättre än detta om ni vill få reda på saker som PVE.PVP osv då dom har spelat ganska mycket längre i spelet än oss.

BTW: Fas2 av betan kommer antagligen starta denna veckan eller i nästa. Signup kommer nog vara denna iaf. Detta medföljer ju såklart att retail kommer dröja ännu längre för oss

Bra på ett sätt pga servers osv, men tråkigt på ett sätt.

Permalänk
Medlem

Måste man göra ett nytt Account nu när Beta Fas 2 börjar?
Och kommer inte alla som har en Beta-key få spela?

(citera gärna,(vill hitta svaren ))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Beror på hur ni menar med levlar. Solo levlar eller party.
Solo står warlock och mage såklart i toppen.
Rouge är grymm men har extremt svårt mot high end mobs.
Paladin är bra på att levla upp till typ 40 sen segar han som fan.
Detta är iaf tankarna ifrån massor av US folk som spelat dessa chars till lvl 60 och andra chars.

Ah, det var därför en Rogue lyckades nå 60 först i USA trots hård konkurrens från tusentals andra spelare? Många av dem dessutom med lång erfarenhet från betan.

Man ska inte lite allt för mycket av det som skrivs på det officiella forumet, för det är många som skriver där och många som inte har koll.

Permalänk

Rogue är dom bästa dps dealers i spelet, och med leather armor och first aid så kan dom bli nasty killers. Även mot high level mobs.

Dock är rogue inte lika eftersökta i high lvl instance eftersom oftast krävs AoE magier vilket är här mages del kommer in.

Högsta skadan jag lyckats göra med min mage(lvl 56) är 1.5k +40% från ignition. Men det finns rogues som kommer upp i 2k skada, vilket händer betydligt oftare än att jag skall lyckas med en critical på pyroblast när jag har precent of mind och arcane power...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.