World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem

Paladin är väldigt omtalad och just därför tänkte jag testa en sådan i den här betan. Är level 37 nu och tänkte jag kunde dela med mig lite av mina åsikter.

Paladin är en väldigt fin allroundklass. Han kan både hela sig själv och partyt helt ok, och göra meleeskada helt ok.

Har spelat nästan hela tiden med bl.a. en kompis som är Dwarf Warrior vid samma level som mig. I och med att jag är med och kan hela honom så har han satsat fullt på en offensiv karaktär. Vi har inte gjort några direkta tester, men jag gör ändå inte mycket mindre skada än vad han gör.

Jag har visserligen inte spelat någon magiker själv, men vad jag förstått så har Paladin relativt manaeffektiva spells. Jag har 1600 i mana, min Holy Light kostar 275 mana och helar ca 600 HP, dvs jag kan slänga 6 healings innan manan är slut = 3600 HP.

I en längre extremt jobbig strid mot t.ex. nån elitboss så drar jag även en manapotion som ger mig uppemot 900 mana, ca 3 healings till. Jag hinner även regenera åtminstone 1 healing medan tiden går. Då är vi uppe i 10x600 = 6000 HP, samtidigt som jag gör en hel del skada på fienderna. Krisar det så lägger jag även en Lay on Hands som offrar mina sista manapoäng och ger mig fullt liv, dvs ytterligare 1300 HP.

Min Devotion aura ger alla i partyt +400 i armor, och jag ser till att slänga blessing på alla, vilket ger +Attack Power på tanks och mana regen på magiker. Inte så tokigt att ha med sig en välspelad Paladin i partyt alltså.

Visst en Priest i partyt är ännu bättre på att hela, men då ger de å andra sidan inte mycket skada under tiden. Tycker det är skitkul och utmanande att både slåss och hålla redan på allas HP samtidigt.

Jag har spelat till level 21 Warrior, 17 Hunter, 15 Rogue och alltså 37 Paladin. Skillnaden i solo mot de andra är att Paladin kanske tar aningen längre tid på sig att döda en fiende, men å andra sidan slänger man sedan bara en healing och är redo att direkt springa till nästa fiende. Kör jag min mana regen så hinner manan med utan några som helst problem, vilket resulterar i NOLL downtime! Nästan alla andra klasser behöver stanna upp då och då för att äta/dricka för HP/mana.

Dock har Paladin det rätt klent med offensiva spells, det är i princip bara mot Undead som man har särskilda sådana. Mot alla andra mobs så har man bara Hammer of Justice som ger stun i några sekunder, och sina olika Seal med t.ex. 40% snabbare attack. Inte så många tricks man kan köra medan striden är igång alltså, så det blir rätt mycket att bara stå och slå vid solo.

Gillar som sagt balansen mellan melee och helare. I retail ska jag köra Horde så där är jag nyfiken på Shaman.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
*text*

Shadowspeccad priest gör mer skada än en paladin...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Högsta skadan jag lyckats göra med min mage(lvl 56) är 1.5k +40% från ignition. Men det finns rogues som kommer upp i 2k skada, vilket händer betydligt oftare än att jag skall lyckas med en critical på pyroblast när jag har precent of mind och arcane power...

Nice!

Är det ändå inte så (trots potentiell max dam) att Mages kan deala ut damage oerhört fort pga IC? Jag har varit lite sugen på att testa en mage, men det blir nog inte min första i retail dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Shadowspeccad priest gör mer skada än en paladin...

Jo men då går hans mana åt till att göra skada, på bekostnad av healing alltså. När Paladin slår med sitt vapen så går det inte åt någon mana.

Har hört att Priests ska kunna göra mycket skada, men mina egna erfarenheter av ett antal är snarare motsatsen. Körde bl.a. party med mig, warriorkompisen och en Priest, och han var totalt värdelös på att göra skada (vi bad honom uttryckligen flera gånger att göra hjälpa till, då fienderna då inte skadade oss särskilt mycket och vi behövde knappt nån healing alls). Han skadade inte särskilt mycket och drog mängder av mana som han fick sitta och dricka för. Troligtvis var han rätt dålig på att spela sin klass men ändå, det och ett antal andra egna erfarenheter gör att Priests skada känns rätt överskattad för min del.

Permalänk
Medlem

Hörde att ni snackade om skadodamage.

I vanliga fall med min Warrior ligger man kring 100-200 på ett vanligt slag, 250-500 på crittar, och med execute har jag fått in en critt på 1045dmg, vilket är helt okej. Är en lvl 35 UD Warrior för tillfället. För övrigt gillar jag min Warrior, även fast man känner sig kanska underlägsen om man inte har en priest med sig. Klarar att döda 2st mobs som är två levlar högre än mig, fast med downtime, är det humanoids dock, så äter jag upp dom med 'cannibalize', och ökar HP-regen med 100%.

Frux - En välspelad Priest är otroligt farlig vad gäller skada, kompisen kör en shadowpriest, han kan göra massiv dmg om han behöver.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux +
Jo men då går hans mana åt till att göra skada, på bekostnad av healing alltså. När Paladin slår med sitt vapen så går det inte åt någon mana.

Har hört att Priests ska kunna göra mycket skada, men mina egna erfarenheter av ett antal är snarare motsatsen. Körde bl.a. party med mig, warriorkompisen och en Priest, och han var totalt värdelös på att göra skada (vi bad honom uttryckligen flera gånger att göra hjälpa till, då fienderna då inte skadade oss särskilt mycket och vi behövde knappt nån healing alls). Han skadade inte särskilt mycket och drog mängder av mana som han fick sitta och dricka för. Troligtvis var han rätt dålig på att spela sin klass men ändå, det och ett antal andra egna erfarenheter gör att Priests skada känns rätt överskattad för min del.

tänk på att vissa klasser, t.ex priest blir mycket bättre senare vid högre (40-50+) nivåer.

för övrigt håller jag med ditt tidigare inlägg. Helningarna, skydden och allting kombinerat gör honom enkelt till min favoritclass.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk

Ny update på WoW-EU.
Andra fasen är nära. OB alltså.
Känns bra

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Ny update på WoW-EU.
Andra fasen är nära. OB alltså.
Känns bra

att retail kommer snart ja. Slutat spela betan, vill ha retail

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Nu är jag lvl 10 med min Gnome Mage och behöver tips på Builds med talents points

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Frux, eftersom du har testat rätt många klasser så undrar jag vilken du tyckte var roligast?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Nu är jag lvl 10 med min Gnome Mage och behöver tips på Builds med talents points

http://wowvault.ign.com/View.php?view=Templates.List&class_se...

Bara att välja och vraka

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3 | Intel E8400 3.0Ghz | 4x1GB Crucial BallistiX PC6400 | Leadtek 8800GT | WD 500GB | Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mozo84
Frux, eftersom du har testat rätt många klasser så undrar jag vilken du tyckte var roligast?

I ordning roligast---tråkigast hade jag personligen satt: Paladin, sen Warrior tätt följd av Hunter, sen Rogue sist.

Vid level 15-18 så har man ju givetvis inte provat på en klass fulla potential, men jag kan ju åtminstone säga att Paladin var rolig ända från level 1, Rogue var faktiskt snudd på tråkig ända från level 1 - enda klassen jag blivit direkt besviken på.

Känns iofs som Rogue står och faller till viss del beroende på vad man tycker om Stealth som är deras specialitet. Själv tyckte jag det helt enkelt var för drygt och långsamt att smyga runt fienden och backstabba hela tiden, i förhållande till vad det gav. Kul i början men sen orkade jag helt enkelt inte med det. Men man har ju märkt att en del andra i spelet tycker det är hur skoj som helst...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
I ordning roligast---tråkigast hade jag personligen satt: Paladin, sen Warrior tätt följd av Hunter, sen Rogue sist.

Vid level 15-18 så har man ju givetvis inte provat på en klass fulla potential, men jag kan ju åtminstone säga att Paladin var rolig ända från level 1, Rogue var faktiskt snudd på tråkig ända från level 1 - enda klassen jag blivit direkt besviken på.

Känns iofs som Rogue står och faller till viss del beroende på vad man tycker om Stealth som är deras specialitet. Själv tyckte jag det helt enkelt var för drygt och långsamt att smyga och backstabba hela tiden, i förhållande till vad det gav. Kul i början men sen orkade jag helt enkelt inte med det. Men man har ju märkt att en del andra i spelet tycker det är hur skoj som helst...

Jo, jag själv (lvl 33 mage) träffade på en lvl 25 rouge. Eftersom han var så låg level så gav jag fan i att attackera honom, tyckte han kunde få löpa. Men självklart höll jag koll på vad han sysslade med, man vet ju aldrig med horde.
Så helt plötsligt är han borta, så jag drar igång perception (en skill som ökar chansen att se osynliga PC:s). Då ser jag den jäveln komma smygande upp mot mig. Så när han är inte räckhåll för min frost nova drar jag av den och röjer hans täckmantel samtidigt som jag fryser fast honom i marken. Går undan en bit och nukear honom med tre frostbolts och därefter är han död.
Förstår inte vad han skulle försöka få mig för när jag skonade honom och han var 8 levels lägre än mig. Har rouge någon instant-kill-skill dom kan använda eller vad var det frågan om?

Permalänk
Medlem

Spelar druid nu och ska förmodligen göra det vid retail med.. men hur funkar druid från lvl 40+ någon som har spelat upp till denna level och vet om det är så tråkigt som folk säger eller är det riktigt kul?

Permalänk
Medlem

rdj: En rouge som får första slaget är väldigt farlig och är han erfaren har han stor chans att ta ned en clothwearer som dig även om han inte är samma level.
Förutsatt att du själv inte är ett pro i PvP.
På level 25 tycker jag dock inte att han har mycket att erbjuda så jag förstår nog inte heller varför han ville puckla på dig, kanske och förmodligen pågrund av att han är en gröning helt enkelt.

Permalänk
Avstängd

Rouge är ok att spela men tråkig pga dessa punkterna:

STOR del av undead spelare är mög rouge pga will of forsaken.
Det finns för många rouges som det är nu, vilket är jobbigt,tråkigt osv.

Rouge suger i slutet på spelet mot mobs, Visst dom kan göra mest skada, liknande mage. MEN dom tåler inte ett skit.

För min del blir det antagligen Mage pga den enkla anledningen att dom är roliga i raids,party osv. Dom gör någon nytta.

Blir nog gnome fast jag igentligen inte gillar dom Hade gärna varit NE mage men men.
Orcs byar osv är för tråkiga att springa i. Rött,rött,rött,osv. Sen är Ogrimmar inte i likhet med Ironforge lr Stormwind för den delen heller

Hade jag enbart kört PVP så hade det blivit Undead - Priest helt klart. Priest är så sjukt grymma i pvp men inte alls lika bra på PVE i slutet jämfört med Mage. Sen gillar jag teleport också

Än så länge finns det ingen ubergoodly char som i Diablo2 - Lod. Hammerdin var för extrem. Bästa tanken, bästa damagedealer,grymm i pvp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Rouge är ok att spela men tråkig pga dessa punkterna:

STOR del av undead spelare är mög rouge pga will of forsaken.
Det finns för många rouges som det är nu, vilket är jobbigt,tråkigt osv.

Rouge suger i slutet på spelet mot mobs, Visst dom kan göra mest skada, liknande mage. MEN dom tåler inte ett skit.

För min del blir det antagligen Mage pga den enkla anledningen att dom är roliga i raids,party osv. Dom gör någon nytta.

Blir nog gnome fast jag igentligen inte gillar dom Hade gärna varit NE mage men men.
Orcs byar osv är för tråkiga att springa i. Rött,rött,rött,osv. Sen är Ogrimmar inte i likhet med Ironforge lr Stormwind för den delen heller

Hade jag enbart kört PVP så hade det blivit Undead - Priest helt klart. Priest är så sjukt grymma i pvp men inte alls lika bra på PVE i slutet jämfört med Mage. Sen gillar jag teleport också

Än så länge finns det ingen ubergoodly char som i Diablo2 - Lod. Hammerdin var för extrem. Bästa tanken, bästa damagedealer,grymm i pvp

Förbered dig för sitta mer o dricka än att slåss...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Rouge är ok att spela men tråkig pga dessa punkterna:

STOR del av undead spelare är mög rouge pga will of forsaken.
Det finns för många rouges som det är nu, vilket är jobbigt,tråkigt osv.

Rouge suger i slutet på spelet mot mobs, Visst dom kan göra mest skada, liknande mage. MEN dom tåler inte ett skit.

För min del blir det antagligen Mage pga den enkla anledningen att dom är roliga i raids,party osv. Dom gör någon nytta.

Låter logiskt, då alla mages springer runt i platearmor.
Nej, vänta nu, något är fel?

Ärligt dock, rogues kan ha det kämpigt ibland att få teams vid högre levels (end game så att säga) om de inte har en guild, detta pågrund av mycket ignorant folk samt många gröningar som spelar rogues.
Charmen med att vara rogue, enligt mig, är PvP på lvl60.
Kommer i retail att grinda mig dit så fort jag kan, farma lite gold samt köra en del instances får att få ihop bra gear och sedan är det enbart PvP som gäller.
Att PvP'a som rogue är riktigt, riktigt roligt då man själv kan välja och vraka bland offer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Jasså? Hur då?

Mage har Counterspell
Rogue har Sap

och även om Palas har Divine Protection samt Blessing Of Protection så är det ju bara 2x8 sec (vid lvl 30)...

Aja, är ingen expert direkt så rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Måste man göra ett nytt Account nu när Beta Fas 2 börjar?
Och kommer inte alla som har en Beta-key få spela?

(citera gärna,(vill hitta svaren;) ))

SNÄLLA SVARA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gen
Mage har Counterspell
Rogue har Sap

och även om Palas har Divine Protection samt Blessing Of Protection så är det ju bara 2x8 sec (vid lvl 30)...

Aja, är ingen expert direkt så rätta mig om jag har fel.

Sap funkar bara mot humanoids som inte är i combat. Känns inte direkt användbart i den situationen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gen
Mage har Counterspell
Rogue har Sap

och även om Palas har Divine Protection samt Blessing Of Protection så är det ju bara 2x8 sec (vid lvl 30)...

Aja, är ingen expert direkt så rätta mig om jag har fel.

Så du påstår att 2x8 sekunder är ingenting? Det räcker ju till en pvp-duel, minst. (Exklusive Paladin då, som börjar springa då man dödat dom 'första gången' vilket ökar längden på striden drastiskt...).

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
I ordning roligast---tråkigast hade jag personligen satt: Paladin, sen Warrior tätt följd av Hunter, sen Rogue sist.

Vid level 15-18 så har man ju givetvis inte provat på en klass fulla potential, men jag kan ju åtminstone säga att Paladin var rolig ända från level 1, Rogue var faktiskt snudd på tråkig ända från level 1 - enda klassen jag blivit direkt besviken på.

Känns iofs som Rogue står och faller till viss del beroende på vad man tycker om Stealth som är deras specialitet. Själv tyckte jag det helt enkelt var för drygt och långsamt att smyga runt fienden och backstabba hela tiden, i förhållande till vad det gav. Kul i början men sen orkade jag helt enkelt inte med det. Men man har ju märkt att en del andra i spelet tycker det är hur skoj som helst...

Jag har testat alla klasser upp till ungefär lvl 15-17 utom priest, ska testa den snart hade jag tänkt. Har en lvl 43 paladin som jag spelat med ett tag, tycker absolut att han är rolig att spela, men jag har tröttnat lite på att bara grinda och nästan bara köra melee.
Fördelar: levlar relativt snabbt; måttligt bra i PvP; du dör inte ofta; gratis mount.
Nackdelar: tycker personligen det är lite trist att bara köra melee, paladin är också lite för allround (vilket den absolut ska vara, bara att jag har tröttnat antar jag), gör inte så mkt skada, inte så bra heals, inte så bra tank etc...

Började med en rouge i söndags och är lvl 20 nu, och det går otroligt snabbt att levla. Ambush och remorseless attacks är helt klockrena, crittar öppningsslaget i ca 45% av fallen för ungefär 200 vid lvl 18. Funkar helt otroligt bra på non-aggro mobs. Moben hinner knappt göra nån skada på mig kan få ner honom på 30% på öppningsslaget (ambush). Skulle gärna köra rouge i retail men dom är inte så gruppvänliga, det är det enda felet. Vill hellre vara någon grym gruppkaraktär, som mage, priest eller warrior. De andra har ingen given plats i grupper i highend, även om rouge absolut inte är dålig där.
Mage tyckte jag gick för segt att levla, samma med shaman, om man inte har grymt gear då. Funderar på att göra en rouge först och sedan ge guld ner till en mage/priest eller nåt, så man alltid har bra gear, eller att köra mining/skinning. Hunter känns lite lockande också, med aspect of cheetah... men troligtvis kommer nån annan jag spelar med vara hunter så jag kan få den buffen hela tiden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Förbered dig för sitta mer o dricka än att slåss...

Jo om man solar så får man dricka en del men jag vill köra mage mycket pga raids osv.

Solo PVP som typ rouge att smyga runder blir tråkigt rätt fort och man stör sig själv på det som fan så då gör jag inte det heller

Alla har nog gott om tid på sig att välja innan retail pga fas2. Det kommer säkert dröja minst en månad till innan det släpps. Och då har nog en patch kommit också som kan påverka MYCKET som alla vet ang warriorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rockefeller
text...

Andra hunters kan inte kasta aspect of the cheetah på dig...

Bara med aspect of the pack går det...

Visa signatur

Intel Prescott 3,4 Ghz | 1536 MB Ram | ATi X800XT | 2x160 GB S-ATA | Win XP Pro | Audigy 2 ZS Platinum | Megaworks 550 5.1
www.club-elite-recordings.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gen
Mage har Counterspell
Rogue har Sap

och även om Palas har Divine Protection samt Blessing Of Protection så är det ju bara 2x8 sec (vid lvl 30)...

Aja, är ingen expert direkt så rätta mig om jag har fel.

2x8 sek är väldigt mycket, och vid högre lvls så är det 2x12 sek.
Och sen finns ju Lay on Hands, insta-cast och ger 100% hp, och 30% mer armor i typ 30 sek.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

okej så här är det har spelat Orc Warrior lvl 21, NE Rogue lvl 18, Human Warlock lvl 15, Tauren Shaman lvl 15, Dwarf Hunter lvl 14.

Tycker att Warrior, Rogue och Shaman var roliga att spela men det verkar som en massa kommer spela rogue, warriorn verkar vara helt förstörd så det lämnar Shaman... Han bara spela den till lvl 15 så är det nån som vet hur den är vid högre lvl? är den nåt att ha? gruppvänlig? eller ska jag prova nån annan klass?`
så många frågor men så få svar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxion
okej så här är det har spelat Orc Warrior lvl 21, NE Rogue lvl 18, Human Warlock lvl 15, Tauren Shaman lvl 15, Dwarf Hunter lvl 14.

Tycker att Warrior, Rogue och Shaman var roliga att spela men det verkar som en massa kommer spela rogue, warriorn verkar vara helt förstörd så det lämnar Shaman... Han bara spela den till lvl 15 så är det nån som vet hur den är vid högre lvl? är den nåt att ha? gruppvänlig? eller ska jag prova nån annan klass?`
så många frågor men så få svar.

1. Rouge kommer MÅÅNGA spela, helt rätt. Speciellt Undead tyvär så om man spelar alliance kommer man få det jobbigt.

2. Warriorn suger till att göra något med förutom att just tanka vilket han fortfarande är bäst på men om han inte ändras till retail så är han inget roligt precis.

3. Shaman är bra i sena levels. Bra healing,ghostwolf, bra på melee och grymma spells,totems.
Shaman är en av spelets top3 pvp chars iaf. Läs mera på www.worldofwarcraft.com forumet. Finns ju mycket tankar om alla klasser. Och där är folk som faktiskt är lvl60 som skriver vad dom tycker. Här finns mest folk som är låg-mid level och det gör inte bilden rättvis utav en char,build osv.

Jag hade gärna spelat priest på ett sätt, dock undrad för det enda som passar honom enligt mig
Bästa allround pvp charen. Då shadowpriest. Men även andra talentbuilds är bra.
Dock är han ingen bra damagedealer i sen PVE vilket är tråkigt. Början är igentligen inget man ska hänga upp sig på utan det är typ mellan 45-> 60 och därefter som är intressant.

Mage är inte dom bästa pvp charsen men kan vara minst lika bra som någon annan om man spelar den rätt. Då enbart frostmage, dom andra buildsen funkar inte lika bra i pvp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tompin
Sap funkar bara mot humanoids som inte är i combat. Känns inte direkt användbart i den situationen.

Då använder man Vanish och sen cheap shot...därefter 1-2 crit backstabs.

Permalänk
Medlem

priest har jag aldrig spelat och vet inte om jag vill vara en klass som egentligen ska stå i bakgrunden och heal och sånt (man måste ju inte det har jag nu förstått).

funderar lite på mage förut för mycket skada är alltid kul, speciellt aoe men orkar nog inte med cloth armor, shaman har ju leather armor och vid lvl 40 får man väl mail eller hur.