Skapa bootbar Win XP Pro CD?

Permalänk
Medlem

Skapa bootbar Win XP Pro CD?

Har kopierat min Win XP Pro cd rakt av in på hårdisken, har nu tappat bort cd:n, hur kan jag göra en bootbar CD av det? Eller kan jag det?

Tacksam för svar....

Visa signatur

[size="2"]...[/size]

Permalänk

Ja det kan du... men jag tror inte sånt får diskuteras här eftersom du antagligen har laddat ner en imagefil från nätet och detta är ett lagbrott...

Visa signatur

"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough"

Vad du än ställer för fråga så är svaret alltid detsamma: www.google.com

Permalänk
Hedersmedlem

Tveksamt om jag ska svara, men...

Börja från "Step 4: Extract a file needed to make your new CD bootable" där -> http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sp2_slipstream...

Permalänk
Medlem

Jag kan garantera att jag har köpt en laglig version och sedan lagt in filerna på datorn som säkerhet. Tack för hjälpen!

Visa signatur

[size="2"]...[/size]

Permalänk
Medlem

Varför inte bara dra en backup på cd´n innan du klantigt tappade bort den?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kom på att du ju inte kan extrahera bootfilen, eftersom du inte har någon cd. Du får antingen låna en cd att extrahera från eller leta upp den på annat sätt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Nlite funkar prima för det syftet.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd

ladda ner magiciso och bränn där i funka för mej

Visa signatur

pentium 2 haha 16 gb hårdisk och 64 mb grafikminne och 256 ramminne. hehe