Permalänk
Medlem

486:a ---> Läs! =)

Tjenare! Jag har fått en gammal 486:a @ 66Mhz och med 8 mb minne i.
det är en compaq 500 eller nått heter den, och jag undrar om man kan klocka den på ngt sätt, bioset är helt cp men finns det ngn kombination av tangenter man kan trycka ner eller nått för att komma till ngn hemlig sida ;P har också 2st 128mb stickor som jag vill sätta i men då bootar inte datorn och om jag sätter i 1 så står det memory failure, och att den bara har 4mb =S ngn som kan hjälpa mig? =P

ps. det är windows 3.1 på den med! ;D

Visa signatur

Kan de där me data vet du Åke... "Ja jag förstår inte, mer eller mindre kinesiska för mig" -

Permalänk
Avstängd

HUR KAN ETT BIOS VARA CP?
Anledningen till att det står memory failure är att EDO såvitt jag minns vill att man ska ha minst två identiska minnen

Permalänk

heh..
1) dina nya stickor passar inte - don't even try
2) mycket möjligt att du får klocka den med hjälp av jumprar och switchar på moderkortet

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

som sagt jumprar o switchar tror inte att du hittar något sånt i bios.
anrs kan du göra som vi gjorde sätta i en 33mhz prolle istället för en 66 den klarade sig med luftkylning men den var varm

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Körde min sx25:a på 66 och min 80 på 120 men det gäller ochha ett moderkort där man vet vad det olika jumprnar är annrs får man lätt helt galen pci bus, men de äldre korten klarade mycket högre mhz änn dagens.

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180

Permalänk

Snabb dator du har fåttt

Själv så har jag en 486:a som ligger i förådet. 25@33Mhz, 8mb ram & 120Mb HD, Win3,11

Kolla om du hittar nån beteckning på ditt moderkort och sök sedan på google.se så kanske du hittar nåt!

Funkade iaf när jag letade info om min 486:a

Permalänk
Medlem

Aahhh.. 486, CIV, DOOM, Ultima underworld2, Delux paint, "Exit/Quit to DOS?" Hohoo nostalgi!!

Undra hur mycket den skulle göra på LN2

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk

128mb minnen klarar den aldrig. Jag skulle tro att du kan ha maximalt 32mb eller 16mb minnen i den burken, du kan nog ha högst 64 eller 128mb i minne i den sammanlagt.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3