Permalänk
Avstängd

Knas med Telia.

Heej, såg idag att mitt telia abbonemang av adsl är begränsat eller nåt, står att min dator skickar ut spam, virus eller nåt sånt.
Får dem göra så?
Tänk alla gubbar å gummor å äldre som sitter vid datorn, de får ju virus å sånt, stänger telia bara av dem..

Ringde telia å dem ville inte ens hjälpa mig att få bort dessa påstådda virus, har nod32 på datorn, inga virus, har även sökt med spybot å då kom det upp några saker, det är åtgärdat nu!

Ha de bra, kan inte alla spywares å skit bara försvinna så alla kan ha de bra på internet!!

Vill gärna ha en brandvägg nu, vad finns det för några brandväggar, ska vara som ett program i datorn.

Måste alla datorer då som har nätverk ha brandvägg installerat??
Har en d-link router emellan internet å datorerna!

Ha de bra!!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Ja, dom får göra så.
Och det är bra att dom gör så, då dina datorer deltar i att sprida det till andra.

Ja, dom stänger av gamla gubbor / gummor också.

Dra ut nätverkssladden
Format c:
Installera en brandvägg (kerio tycker jag är bra)
Installera ett virusprogram
Installera SP2
Stoppa in nätverkssladden.

Permalänk
Avstängd

Ok, vilket Virus progge är bäst?
hatar sp2, får väll lägga in det på alla datorer!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Ok, vilket Virus progge är bäst?
hatar sp2, får väll lägga in det på alla datorer!

Bäst går ju att diskuttera, då inget är 100%igt.
Själv använder Panda på ett par, och NOD32 på dom andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Ok, vilket Virus progge är bäst?
hatar sp2, får väll lägga in det på alla datorer!

Vad är det för fel på SP2 då? funkar kanon här och allt är som det ska. Alla prog JAG vill skall ut på nätet gör det också, samt alla spel funkar lika bra som med SP1.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Vad är det för fel på SP2 då? funkar kanon här och allt är som det ska. Alla prog JAG vill skall ut på nätet gör det också, samt alla spel funkar lika bra som med SP1.

Innan m$ senaste patch för ca 1 månad sen var SP2 ungefär lika säker som en kakburk, anledningen? Sök på google, vet ej om man får diskutera sånt här.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Avstängd

Vilken brandvägg är säkrast då??
Vill ha en så man slipper spywares<!!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Finns väl inte många om ens någon brandvägg som hindrar mot spywares... är helt skillda saker...

Testa med f-secure internet security så har du både brandvägg o antivirus i ett prog som sköter sig själv... visst de tar lite systemresurser o kostar pengar efter en viss period men fungerar bra för mig.

Adaware är ett bra prog som tar bort spywars men det hindrar dig ju inte från att få dem, aktiverar du sp2's popupblocker så minskar du ju chansen att få in nått via popups och skippa kazza, realplayer, msn plus och andra spyware infesterade program.

Visst får telia stänga av tjänsten men vad jag hade för mig så BEGRÄNSAR de tjänsten o stänger inte helt av den... så gammla gubbar o gummor som inte använder dc++ osv märker troligen inte mycket skillnad...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Avstängd

Ok, vad är det som stoppar spywares?? Måste ha ett progge som gör det!

Edit: Får alltid någon dum DSO Exploit Spyware, vad är det?
Vill inte ha dessa sywares, hur förebygger man att dem inte kommer!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Se mitt ändrade svar ovan...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

ioaf kan man ju fundera på varför telia inte låst portarna som tex sasser sprider sig på medans andra leverantörer som bbb har gjort detta kan ju ioaf vara ute på hal is nu eftersom jag inte är helt insatt i ämnet

Visa signatur

en snöboll i ansiktet är bättre än tre i ryggen moeheheheeee... nehe?:(

Permalänk
Medlem

jag hade exakt samma problem för nån vecka sen.. det är bara att installera om.. jag sökte med massvis av online scans och vanliga prog.. hittar inget.. så som sagt.. installera om, installa brandvägg o anti-virus..

Permalänk

Re: Knas med Telia.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Har en d-link router emellan internet å datorerna!

har du avaktiverat brandväggen i det eller? du kanke kör din burk som dmz?

alltså när jag hade min d-link router och norton antivirus på mina datorer... hade aldrig några problem med virus eller spyware...

Men när jag installera om en av mina datorer som satt som dmz så åkte jag på sasser direkt. (jag gjorde det medvetat för att testa hur stor risken var)... och körde man som dmz så tyg det typ 2min efter daton startats upp första gången tills jag hade det crapet inne på den.

men ett tips är att ha en hårdvarubrandvägg... då dom oftast inte är lika lame som en mjukvaru brandvägg och dom ger (iallafall till mig) riktigt bra skydd.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Ja andvänder avast virus program, sp2(brandvägg akvitverad), ad-aware.
Något mer som behövs?

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri