Ny version av Total Commander ute, v6.50.

Permalänk
Hedersmedlem

Ny version av Total Commander ute, v6.50.

Första skarpa versionen sen april. Hämtas som vanligt på http://www.ghisler.com/

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Re: Ny version av Total Commander ute, v6.50.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Första skarpa versionen sen april. Hämtas som vanligt på http://www.ghisler.com/

Underbart har nästan glöm av TC.

Permalänk
Medlem

Vad är detta program till för? Har provat det men jag tyckte vanliga Utforskaren fungerar lika bra. Vad ska man göra för att få bra användning av TC?

Permalänk
Medlem

Total Commander har två rutor så att Du enkelt kan kopiera och flytta filer mellan dessa. Den inbyggda zipfunktionen (bl.a.) gör det enkelt att kolla i zipfilerna vad de innehåller. Plus en mängd andra bra funktioner. Jag tror att den är utsedd till världens bästa filhanterare.

Permalänk
Medlem

Å den kan ALLT. Finns hur mycket plugin som helst, som FTP klient, avinstallerare, brännarprogg, musikrippning, ljudkonverterare, kontrollpanel, regeditor, virtuella diskar, packa upp iso-filer, kan visa vilka dokument som helst, excel, 3d studio, html, pdf, bilder, film ja vad som helst.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk

Anväder programmet dagligen, kan rekomendera starkt till er som inte använder programmet, använder progget också som ett substitut till FTP funkar klockrent

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

Jag föredrar Servant Salamander (http://www.altap.cz/salam_en/index.html) framför TC.
Det är, enligt mig, lättare att använda (tagit det bästa från Norton Commander samt Windows Exlorer till en kraftfull kombination). Ex. F2 för QuickRename, högerklick/windowsknapp för contextmenu.

Dessutom tycker jag att Servant Salamander passar bättre ihop med Windows Look-and-feel än TC.

Det som saknas hittills jämfört med TC är en bra FTPklient samt BatchRename-verktyg, men i senaste versionen (beta) så finns detta med.

Visa signatur

Test

Permalänk
Medlem

Både QuickRename och högerklick/windowsknapp för contextmenu finns i Totcmd

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
Både QuickRename och högerklick/windowsknapp för contextmenu finns i Totcmd

Jag kunde då inte hitta QuickRename när jag letade i menyerna/options nu när jag testade shareware-versionen av v6.5. Vilket är kortkommandot för detta?
Fast angående contextmenyn så antar jag att den kommer upp om man inaktiverar "markera med högerklick".

Visa signatur

Test

Permalänk
Medlem

Använder alltid TC, dock så jag alltid använt 5.51 för att dom senare versionerna antingen buggade ur på min dator eller så fungerade det inte riktigt. Ska kika på denna version, tackar för infot.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är synd att ett sådant bra program skall se så fruktansvärt ut. En totalrenovering utseendemässigt skulle vara på sin plats.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

I hjälpen finns alla kortkommandon. Vet inte riktigt vad det är som är så fult, den har ju fullt stöd för teman om man så vill.

Lägger inte bilden på Swec, för den blev lite stor:
http://www.algonet.se/~hogan/bilder/totcmd.jpg

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Har TC fortfarande kvar Win98-looken?
Isf väntar jag tills de gör något åt utseendet, som kottkrig sade.

Permalänk
Medlem

Trevligt med en uppdatering. Kul att se att det finns några här som använder Total Commander.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kottkrig
Jag tycker det är synd att ett sådant bra program skall se så fruktansvärt ut. En totalrenovering utseendemässigt skulle vara på sin plats.

Kan hålla med dig men jag tror att den programet riktar sig till andra personer inom datorvärlden som värdesätter funktionalitet och snabbhet framför designen. För alla vi vet att designen dra på kraft. Sen är ju det här programet en Ferrari inom filhanteringen och mycket annat. )

Permalänk
Medlem

En snygg design behvöer inte vara mer prestanda krävande. Kan ju ändra och modaniersra utsendet utan att blotta över totalt.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Avstängd

TC är ju den optimala filhanteraren...

Den borde ju integreras i windows... Så skulle det ju bli liv i lådan..

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamblor
Jag kunde då inte hitta QuickRename när jag letade i menyerna/options nu när jag testade shareware-versionen av v6.5. Vilket är kortkommandot för detta?

Shift+F6 använder jag för att snabbt byta namn på enstaka filer/kataloger. Vet inte om det motsvarar QuickRename för jag vet inte vad det är.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Har TC fortfarande kvar Win98-looken?
Isf väntar jag tills de gör något åt utseendet, som kottkrig sade.

Som sagt; funktionalitet före flashig design. Dessutom är interfacet något man kan ställa in nästan hur man vill. Man kan ändra färger, välja vilka knapprader, statusfält osv som ska visas. Finns även support för skins vill jag minnas, inget jag pysslat med själv dock.

Hur det ser ut hos mig btw:

[PNG, 1280x960, ~450kB]

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Vad är nytt i denna skarpa version då?
Jag kör 6.01 just nu.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamblor
Jag föredrar Servant Salamander (http://www.altap.cz/salam_en/index.html) framför TC.
Det är, enligt mig, lättare att använda (tagit det bästa från Norton Commander samt Windows Exlorer till en kraftfull kombination). Ex. F2 för QuickRename, högerklick/windowsknapp för contextmenu.

Dessutom tycker jag att Servant Salamander passar bättre ihop med Windows Look-and-feel än TC.

Det som saknas hittills jämfört med TC är en bra FTPklient samt BatchRename-verktyg, men i senaste versionen (beta) så finns detta med.

Det går att binda om F2 till rename, kommandot heter cm_renameonly, titta under "misc" i options.

Går även att binda en tangent (eller kombination) till cm_contextmenu, dock ej windows tangenten.

Han som skriver Total Commander är inte rädd för konkurrens, man kan prata vitt och brett om eventuella konkurrenter på hans forum, så är det nåt mer som är hyper bra som saknas så föreslå gärna!

Jag har provat i stort sett alla konkurrenter, och tycker själv inte att nån kommer i närheten totalt sett, om man ser på stabilitet/funktionalitet/snabbhet.

Däremot skulle jag inte kunna jobba med default inställningarna i TC, och tycker egentligen den borde vara bättre inställd från början för att locka till bredare publik.

Många här gapar om utseendet, vilket går att ändra.

Permalänk
Avstängd

Håller med Vicotnik... Lite tråkigt att du använder Opera. Byt till Mozilla för fasen..

Här är en textfil med alla uppdateringar som gjorts på Total Commander...

http://www.ghisler.com/history.txt

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

total commander är det första jag installerar efter windows

faktum är att jag har svårt att jobba med datorn utan...

det har så många bra funktioner som annars måste installeras via flera program

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik

Hur det ser ut hos mig btw:

http://home.student.uu.se/joli5403/images/tn_totalcmd_and_des...
[PNG, 1280x960, ~450kB]

Det ser ju faktist skapligt ut, man kanske skulle ta sig en titt till. Har ju faktist aldrig gett det en ärlig chans. Har blivit avskräckt av första anblicken tidigare.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, själv är jag en lycklig betalande användare av det här programmet. Windows utforskaren gör mig närmast illamående speciellt vid default inställningar...

Visa signatur

“Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we.” - President Bush - August 5, 2004

Permalänk
Medlem

Jag testade för några dagar sen programet xplorer². Det är ganska likt Total Commander. En aning simplare och inte lika mycket inställningar. Det vägs upp av att det är gratis och ser bra mycket snyggare ut i default-inställningar.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

det går även att "rename:a" [updir] aka .. med shift+F6. detta blir mycket användbart tillsammans med ctrl+c för att kopiera path:en (sökvägen? vad heter det på svenska?)

Permalänk
Gäst

Vad skiljer det sig mellan 6.0 och denna uppdatering?

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att få bort [ ] runt alla katalognamn? Jag vet att det går med IEView, men finns det inget bättre sätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DreamMaan
Vad skiljer det sig mellan 6.0 och denna uppdatering?

bl.a. thumbnails, content plugins, custom columns

madah: Dirbrackets=0 i wincmd.ini