Permalänk
Medlem

har ngn provat o laminera ett moderkort?

Har läst lite trådar om vattenkylningar som läckt o funderade på om man inte kan doppa hela skiten i ngn polymer som inte leder ström typ epoxy eller nåt så det blir vattentätt...eller iallafall stänkskyddat. Skulle tex moderkortet skadas av ett litet epoxylager?
Ngn som provat??

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem

genom att komponenterna på ett moderkort generellt sett blir varma så behöver dem en viss genomströmning av luft, och opm du läger på ett epoxylager så, aj du förstår du kapslar in värmen, du akn säkert göra en smart lösning med värmeledande lim men det är väldigt dyrt

Visa signatur

[P4 Nortwood 3.0ghz@3.5ghz][Abit Ai7 i865PE µGuru][Antec true power 480W][Infineon 512*2 ][Cooler master stacker chassi][Ati Radeon 9800pro Arctic cooling rev.2]

Permalänk
Avstängd

har sett många som har lagt datorn i olika vätskor men har aldrig sett att nån av har haft på nåt mer. bara intevätskan leder el så fixar väl det biffen

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Medlem

jo jag vet att värmen kommer kapslas in men hur varmt blir egentligen själva moderkortet? Nordbryggan o chip som blir varma osv kan man ju täta separat mellan typ på sidan mellan kylflänsen och moderkortet...

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Avstängd

det räcker inte att bara lägga datorn i vätska som inte rör på sig.

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Medlem

Lacka komponenterna dom är utsatt för fukt funkar bra.. har gjort så på ett grafikkort då jag körde peltier..

Permalänk
Medlem

Då jag praktiserade på ett företag som bygger styrboxar till fartyg (minns inte vad boxen styrde) så lackades kretskorten med urethanlack.

Visa signatur

Common sense isn't that common.