World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem

sett alla sammy

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

jag har gjort ett rouge build e det här bra lr suger det totalt (jag börjar striden med en ambush och sen så weapon swiftar jag till 2st 1hands svärd med mkt skada sen gör jag vanish och ambush och cheap shot och lite annat)

Class: Rogue
Level: 60

Assassination Talents (30 points)

Malice - 5/5 points
Increases your critical strike chance by 5%.

Remorseless Attacks - 5/5 points
After killing an opponent that yields experience, gives you a 40% increased
critical strike chance on your next Sinister Strike, Backstab, Ambush, or
Ghostly Strike.

Improved Eviscerate - 3/3 points
Increases the damage done by your Eviscerate ability by 15%.

Ruthlessness - 3/3 points
Gives your finishing moves a 60% chance to add a combo point to your target.

Improved Slice and Dice - 2/3 points
Increases the duration of your Slice and Dice ability by 30%.

Lethality - 5/5 points
Increases the critical strike damage bonus of your Sinister Strike, Gouge,
Backstab, Ambush, Ghostly Strike, or Hemorrhage ability by 30%.

Relentless Strikes - 1/1 point
Your finishing moves have a 20% chance per combo point to restore 25 energy.

Cold Blood - 1/1 point
When activated, increases the critical strike chance of your next Sinister
Strike, Backstab, Ambush, or Eviscerate by 100%.

Seal Fate - 5/5 points
Your critical strikes from abilities that add combo points have a 100% chance to
add an additional combo point.

Combat Talents (0 points)

None

Subtlety Talents (21 points)

Camouflage - 5/5 points
Increases your speed while stealthed by 15%.

Elusiveness - 5/5 points
Reduces the cooldown of your Evasion, Vanish, and Blind abilities by 1.3
minutes.

Ghostly Strike - 1/1 point
A strike that deals 125% weapon damage and increases your chance to dodge by 15%
for 7 seconds. Awards 1 combo point.

Initiative - 5/5 points
Gives you a 75% chance to add an additional combo point to your target when
using your Ambush, Garrote, or Cheap Shot ability.

Improved Vanish - 3/3 points
Increases your movement speed while vanished by 30%.

Improved Sap - 1/3 point
Adds a 30% chance to return to stealth mode after using your Sap ability.

Preparation - 1/1 point
When activated, this ability immediately finishes the cooldown on your other
Rogue abilities.

Visa signatur

Undead rogue i retail
WOTF= 4ever!

Permalänk
Medlem

nja.. inte precis sån build osm jag gillar.. :s .. aja.. den kan väll funka

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Rogue är bäst på att komma iväg från fights. Mages är rätt bra också, frost nova, blink, poly etc. Druids är också bra, kan gå invis, root + instant travel form. Paladins är nog de lättaste att komma iväg från. Gillar inte paladins för mycket, de är överskattade, verkar tråkiga att spela också. Bra i instancning och group pvp dock, och så får de gratis mount Priests är riktigt bra i PVP, fear, dot, mind flay = död motståndare. Mages är också skit bra, speciellt i GRP pvp med AOE spells..Warlocks är rätt dåliga, warriors är inte så bra heller, i 1v1 iaf. Shamans är bra, är nog den classen som klarar sig bäst mot Mages PGA sina shock spells. Däremot har Shamans problem med att komma ifrån folk, och de har inga CC spells så de har problem med rogues.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur många av er som sett denna filmen, men den är väldigt rolig iallafall.

http://www.allgunsblazing.net/vash/BOOM.avi

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

ja shaman är också bra på att komma undan.. dom drar bara en ice shock.. sen ghost wolf

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Plajja, tycker inte heller det är någon höjdarbuild. För det första, om du ska köra mkt SS med högDPS-svärd så bör du välja Imp SS 2/2 (Combat). Likaså tycker jag du ska ha 5/5 i Master of Deception så fort du kan. Det kan hjälpa dig att skaffa mkt pengar i början (pickpocket). Istället för Imp välj Imp Cheap Shot.

Sedan tycker jag du ska öppna med CS, sedan backstab, vänta på energy, kör 2xSS, KS, 2-3xSS och sedan Evis. Då minskar du tiden som mobben kan skada dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Vet inte hur många av er som sett denna filmen, men den är väldigt rolig iallafall.

http://www.allgunsblazing.net/vash/BOOM.avi

Vaffan äre där för spell och när får man den? vilken lvl?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Vet inte hur många av er som sett denna filmen, men den är väldigt rolig iallafall.

http://www.allgunsblazing.net/vash/BOOM.avi

Haha, vad är det som händer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
shaman är engligt mig 3dje starkaste klassen i PvP..

1. Paladin
2. Hunter
3. Shaman
4. Rouge
5. Druid
6. Preist
7. Warrior
8. Mage
9. Warlock

nått sånt

druid på femte o mage/warlock på 8 o 9 omg........pala utan mana i pvp=död pala warlock tar en pala rätt lätt, dots+fear+mana drain = död pala typ. iofs är alla klasser bra beror OFTA på vem som spelar dem

EDIT: definition hade mer rätt på sitt IMO
hunters är bra i pvp ja, men inte 1on1, large scale så äger dem

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

Ska bara klargöra att polymorh rank2 (eller högre) inte håller i 30 sek i PVP. Blizzard insåg att det var alldeles för lång tid och nerfade detta i decemberpatchen. Den håller väldigt sällan mer än 15 sek numera, ofta mindre. Detsamma gäller Hibernate, Fear, Sap etc.

Nu räcker det ändå för att mounta och fly om det nu skulle va så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
druid på femte o mage/warlock på 8 o 9 omg........pala utan mana i pvp=död pala warlock tar en pala rätt lätt, dots+fear+mana drain = död pala typ. iofs är alla klasser bra beror OFTA på vem som spelar dem

har aldrig förlorat mot en warlock.. och jag har lirat mot många

har planerat fredag ganska bra
börjar med att gå till skolan, drar hem efter lunch.. springer och hämtar wow på posten.. drar och köper massa cola och pringles.. drar hem installerar wow, kokar kaffe.. värmer upp med wow filmer.. sen kanske jag ser nån film.. sen blir klockan 0.01.. SPELAR HELA HELGEN!!..

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

surt. varför ska blizzard inte göra mages änubätre (behövs inte)

Visa signatur

Gnom mage lvl 24 (sammyfreak) euro EN beta 11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Vaffan äre där för spell och när får man den? vilken lvl?

Ingen aning. Det är iallafall en lvl 60.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Blizzard borde ta tag i warlock och göra han bättre. han , ursäkta uttrycket, Suger verkligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Plajja, tycker inte heller det är någon höjdarbuild. För det första, om du ska köra mkt SS med högDPS-svärd så bör du välja Imp SS 2/2 (Combat). Likaså tycker jag du ska ha 5/5 i Master of Deception så fort du kan. Det kan hjälpa dig att skaffa mkt pengar i början (pickpocket). Istället för Imp välj Imp Cheap Shot.

Sedan tycker jag du ska öppna med CS, sedan backstab, vänta på energy, kör 2xSS, KS, 2-3xSS och sedan Evis. Då minskar du tiden som mobben kan skada dig.

kan du skicka mig ett talent build som du tycker e bra? du kan tex gå in på http://wowvault.ign.com/View.php?view=Talents.View och göra ett talent build

Visa signatur

Undead rogue i retail
WOTF= 4ever!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunkarn
Haha, vad är det som händer?

En boss i MC (Molten Core) lägger en AOE DOT på Felhounded. Warlocken dissmissar petten och sen resummonar den i AH. Av någon anlednng är AOE dotten kvar på pettet som då skjuter ut AOEn. Alla dör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Blizzard borde ta tag i warlock och göra han bättre. han , ursäkta uttrycket, Suger verkligen.

Då har du inte lärt dig spela dom, såvitt jag vet så äger dom en del i pvp med sina dots och fear.

Visa signatur

Blackie.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
har aldrig förlorat mot en warlock.. och jag har lirat mot många

har planerat fredag ganska bra
börjar med att gå till skolan, drar hem efter lunch.. springer och hämtar wow på posten.. drar och köper massa cola och pringles.. drar hem installerar wow, kokar kaffe.. värmer upp med wow filmer.. sen kanske jag ser nån film.. sen blir klockan 0.01.. SPELAR HELA HELGEN!!..

Du verkar ha fått det om bakfoten, Servrarna kommer komma upp någon gång under natten mot fredag, inte natten mot lördag.

Permalänk
Medlem

asså jag blir galen! ifall ni kollar förstasidan på spelforumet så e det 17st trådor om just WoW! nästan hälften, kan itne folk fråga här istället! otroligt jobbigt, flera trådar om bokning mm.

var bara tvungen att skriva av mig...

hoppas verkligen det lägger ner sig senare...

Permalänk

har spelat warlock till lvl 6, var inte så bra men man kan inte dömma på den lvln.

Visa signatur

Gnom mage lvl 24 (sammyfreak) euro EN beta 11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
har aldrig förlorat mot en warlock.. och jag har lirat mot många

har planerat fredag ganska bra
börjar med att gå till skolan, drar hem efter lunch.. springer och hämtar wow på posten.. drar och köper massa cola och pringles.. drar hem installerar wow, kokar kaffe.. värmer upp med wow filmer.. sen kanske jag ser nån film.. sen blir klockan 0.01.. SPELAR HELA HELGEN!!..

Du fattar att du måste göra det där på torsdag eller hur? servern öppnas ju 0:01 på fredag inte lördag

Visa signatur

Durs - Tauren Shaman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ftahg
Då har du inte lärt dig spela dom, såvitt jag vet så äger dom en del i pvp med sina dots och fear.

Du kanske inte har läst i warlock forumen?
50% av trådarna där är om hur dåliga warlock är i högre levels. och att det inte är någon variation mellan lvl 20 och lvl 60.
man använder samma summon imp genom hela lvl klättrandet. t.o.m lvl 60 warlocks använder impen ist för Infernal eller Doomguard eftersom att de slutar vara ens pet 5 minuter efter summon och börjar anfalla en själv.

Warlock är kul för show's . men inte i allmänhet-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
har aldrig förlorat mot en warlock.. och jag har lirat mot många

har planerat fredag ganska bra
börjar med att gå till skolan, drar hem efter lunch.. springer och hämtar wow på posten.. drar och köper massa cola och pringles.. drar hem installerar wow, kokar kaffe.. värmer upp med wow filmer.. sen kanske jag ser nån film.. sen blir klockan 0.01.. SPELAR HELA HELGEN!!..

grejen är ju att servrarna troligtvis går upp 00:00 natten TILL fredag, inte lördag

Permalänk
Medlem

Assassination Talents (15 points)

# Malice - 5/5 points
Increases your critical strike chance by 5%.

# Improved Eviscerate - 3/3 points
Increases the damage done by your Eviscerate ability by 15%.

# Murder - 2/2 points
Increases your chance to hit while using your Sap, Ambush, Garrote, or Cheap Shot abilities by 5%.

# Lethality - 5/5 points
Increases the critical strike damage bonus of your Sinister Strike, Gouge, Backstab, Ambush, Ghostly Strike, or Hemorrhage ability by 30%.

Combat Talents (31 points)

# Improved Sinister Strike - 2/2 points
Reduces the Energy cost of your Sinister Strike ability by 5 Energy.

# Lightning Reflexes - 5/5 points
Increases your Dodge chance by 5%.

# Improved Gouge - 1/3 point
Increases the effect duration of your Gouge ability by 0.5 seconds.

# Precision - 5/5 points
Increases your chance to hit with melee weapons by 5%.

# Deflection - 5/5 points
Increases your Parry chance by 5%.

# Riposte - 1/1 point
A strike that becomes active after parrying an opponent's attack. This attack deals 150% weapon damage and disarms the target for 6 seconds.

# Dual Wield Specialization - 5/5 points
Increases the damage done by your offhand weapon by 50%.

# Improved Kick - 2/2 points
Gives your Kick ability a 100% chance to silence the target for 2 seconds.

# Blade Flurry - 1/1 point
Increases your attack speed by 20%. In addition, attacks strike an additional nearby opponent. Lasts 15 seconds.

# Aggression - 3/3 points
Increases the damage of your Sinister Strike and Eviscerate abilities by 6%.

# Adrenaline Rush - 1/1 point
Increases your Energy regeneration rate by 100% for 15 seconds.

Subtlety Talents (5 points)

# Camouflage - 5/5 points
Increases your speed while stealthed by 15%.

Bra combat build som är fokuserat på att spamma SS sen avsluta med Evisterate (eller öppna med CS). Går att ändra lite, tex ta bort improved kick. . Börja med combat talents upp till bladeflurry. Ser det som ett endgame Instancing främst + lite pvp template (Camouflage). Masters of deception suger. Bra för att grinda, är lite bättre än om man går fullt ut på Assassination och tar Seal Fate (som just nu är buggat och det är därför det är bra i PVE).

Permalänk
Medlem

torsdag natten?.. tror inte det.. dom gör nog så att det kommer till helgen om jag känner blizzard rätt

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

surt att det e skola på fredag. kanshe tar man ledigt. Jag ska på skidläger på lördag

Visa signatur

Gnom mage lvl 24 (sammyfreak) euro EN beta 11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
torsdag natten?.. tror inte det.. dom gör nog så att det kommer till helgen om jag känner blizzard rätt

Om jag känner dom rätt så gör dom som dom säger på hemsidan.. varför släppa det på lördag när det står fredag 11 feb på hemsidan?

ledig fredag btw.

Visa signatur

Durs - Tauren Shaman

Permalänk
Medlem

Är sjuk nu, hoppas att sjukdomen kan hålla i sig tills på fredag.

Permalänk
Medlem

ok.. :S skiter väll i skolan på fredag då..

det menas att jag kan hämta ut det på torsdag ?

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc