"Windows XP x64 Edition" närmar sig - RC2 släppt idag !

Permalänk
Medlem

"Windows XP x64 Edition" närmar sig - RC2 släppt idag !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Microsoft
"We are pleased to announce that Microsoft® Windows Server SP1 and Windows XP x64 Edition Technical Beta Program, Release Candidate 2 build 1433 is now available for download at < <<<http://windowsbeta.microsoft.com>>> >.

Note - This is our second major milestone and highest quality release to date for the beta. However, please keep in mind that it is not final release quality and you should limit your installations to test machines."

"final version" borde inte vara alltför långt borta mao !

lite mer info
http://www.winnetmag.net/Article/ArticleID/45346/45346.html

Permalänk

Jag som precis tänkte göra en post!

Någon som har AMD 64 och vill testa hur den fungerar? Jag kommer köpa en AMD64 inom en snar framtid och det vore roligt och kolla hur det går med XP

Här är lite info på Svenska: http://www.tomshardware.se/hardnews/20050209_075555.html

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

ojojoj....ska genast prova

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Medlem

Behövs lösenord för att kunna ladda ner det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Behövs lösenord för att kunna ladda ner det...

På vilken sida då om man får fråga?

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Medlem

hmmmm SP 1 till W2003 kul

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gardinen
På vilken sida då om man får fråga?

Ens läst första posten?

Permalänk
Medlem

Jamen det finns ju inget att tanka där. Och man kan inte registrera sig heller för att kunna göra det. Men RC1 går ju fint att tanka liksom.

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Medlem

Jag registrerade mig aldrig. Det krävdes .NET passport för att komma vidare in på sidan. Då ville jag inte vara med längre. Jag gjorde kanske felaktigt antagande att man sedan skulle kunna ladda ner det om man loggat in som registrerad betatestare.

Permalänk
Medlem

ska tanka nu, kanske testar ikväll om jag har tråkigt.

Permalänk
Medlem

Fördelen med ett 64-bitars operativsystem och en 64-bitars processor är att datorns prestanda blir betydligt bättre och att det går att använda mer ram-minne, upp till 32 GB.

Permalänk

Jag har Intel Celeron 2,2 gHz och 256 mb ram. Fungerar det bra tror ni?
Eller är det bara för amd athlon 64?

Visa signatur

»Tack
Signatur:
Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara får ha två till tre rader beroende på textstorleken.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte vartifrån man tankar. jag har ju .NET passport.

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mcelep
Jag har Intel Celeron 2,2 gHz och 256 mb ram. Fungerar det bra tror ni?
Eller är det bara för amd athlon 64?

Om den klarar av 64-bitarskod så borde det väl funka. Men vad jag vet så stödjer inte en intel celeron 64-bitar..

Jaja, hursomhelst. Skulle vara kul att testa det här eftersom jag kört den gamla betan väldigt länge nu, men då får jag hoppas att det går att uppgradera, annars kan jag lika gjärna vänta tills den är färdig. Men nu står jag här som ett frågetecken och fattar inte alls varför jag inte får något id som ska börja på WPC eller MPC. Sidan förklarar inte så mycket, jag skriver in namn och mailadress och sen skickar den mig till nån sida som inte gör mig klokare..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Audiochicken
Om den klarar av 64-bitarskod så borde det väl funka. Men vad jag vet så stödjer inte en intel celeron 64-bitar..

Jaja, hursomhelst. Skulle vara kul att testa det här eftersom jag kört den gamla betan väldigt länge nu, men då får jag hoppas att det går att uppgradera, annars kan jag lika gjärna vänta tills den är färdig. Men nu står jag här som ett frågetecken och fattar inte alls varför jag inte får något id som ska börja på WPC eller MPC. Sidan förklarar inte så mycket, jag skriver in namn och mailadress och sen skickar den mig till nån sida som inte gör mig klokare..

Okej.. :(:(:( Men microsoft longhorn blir bra tror ni

Visa signatur

»Tack
Signatur:
Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara får ha två till tre rader beroende på textstorleken.

Permalänk
Medlem

var det någon som kom fram till hur man skulle göra?

Visa signatur

FREDRiK | Skaffa Firefox samt Thunderbird - www.mozilla.org

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul om någon kunde dela med sig om hur man får ner det?

Visa signatur

Desktop: Opteron 146 | DFI nF4 Ultra-D | 2x512 OCZ Rev. 2 | Sapphire GTO2 | Raptor 74 Gb
Server: A64 3500+ | MSI K8N-NEO-4F | CORSAIR 512MB CL3 | 160 GB HDD

Permalänk
Medlem

Tror du måste vara registrerad beta-testare

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem

Äsch, får väl be bror som är MSDN prenumerant dra ner det åt mig då... blä

Visa signatur

Desktop: Opteron 146 | DFI nF4 Ultra-D | 2x512 OCZ Rev. 2 | Sapphire GTO2 | Raptor 74 Gb
Server: A64 3500+ | MSI K8N-NEO-4F | CORSAIR 512MB CL3 | 160 GB HDD

Permalänk
Medlem

Jag läste på http://www.planetamd64.com i ett inlägg att RC2:an fanns för MSDN Universal subscription för nedladdning. Jag är Microsoft Certified Partner och hade för mig att min MSDN licens är en Universal.. Men jag ser då ingen RC2:a. Någon som vet att ni har en Universal som kan bekräfta att jag inte är blind ?

Visa signatur

Gammal signatur ;) -->>> MSI K8T NEO-FIS2R 754 3400+ Corsair XMS TWINX PRO3200LL 1024 Mb MSI NX6800GT Lian-Li PC75, HP Compaq nw8240 2gb

Permalänk

RC2 Build 1433

Microsoft Windows XP Professional x64 Edition RC2 Build 1433 beta
Bara att ladda ner den och prova

http://download.microsoft.com/download/f/3/0/f30500f0-0eef-48...

http://fileforum.betanews.com/detail/Microsoft_Windows_XP_Pro...

Permalänk
Medlem

Det finns ju ingen serial key

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gardinen
Det finns ju ingen serial key

https://microsoft.order-9.com/winxp64/product.asp?catalog%5Fn...

Permalänk
Avstängd

man e ju sugen på att testa det.... men det ska ju vara krångligt med alla drivisar

Visa signatur

"Allt är gratis när man har bredband"

AMD Athlon 64 4000+ 2.6ghz | 1024mb singel 400mhz | leadtek 6800Ultra 256mb.

Permalänk
Medlem

Testa ska jag göra men jag ska nog fixa fram en annan hårddisk så slipper man sabba installationen som jag har nu.

Edit: Är betan timebombad? Eller kan man köra den tills den riktiga releasen kommer, om den fungerar bra dvs?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den e speccad till 360dar enligt msoft.. Står på toms hardware..

Men inom ett år kommer nog final releasen

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

360 dagar är ok har för mig att MS ibland kör på 90 eller 30 dagar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni som kör XP 64 nu har ni några större problem?

Kan någon se om något i mitt paket skulle ha problem med drivrutiner - kolla denna tråd:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=41941...

Obs! Det blev ett Antec NeoPower agg istället för det angivna...

Vore intressant att köra XP 64.

Permalänk

Fungerar denna på Intels x86-64 Xeon-processorer eller är det bara för AMD?

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cable_guy6
Fungerar denna på Intels x86-64 Xeon-processorer eller är det bara för AMD?

Supported processors: AMD Athlon 64, AMD Opteron, Intel Xeon with Intel EM64T support, Intel Pentium 4 with Intel EM64T support.

Visa signatur

!ERAU QSSI DLRO WEHT