Kommer inte in i bios pga taskigt tålamod?

Permalänk
Medlem

Kommer inte in i bios pga taskigt tålamod?

Har ett MSI MS-865PE-NEO2-PFISR i865PE 4DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GBLAN Socket478 ATX som jag inte kommer in i bios. När jag startar datorn så trycker jag shift+f10 och sedan kommer bootmenyn upp med olika val. Sedan får man valet mellan att starta Recovering flash memory eller gå vidare utan att ha något annat val. Jag valde att starta "Recovering flash memory.." och sedan lät jag den stå i sisådär tjugo minuter men inget hände. Jag körde en reboot eftersom det inte gick att göra något. Datorn fungerar i övrigt stabilt. Någon som har en aning vad jag ska göra?

Permalänk
Hedersmedlem

Varför inte bara trycka på 'Delete' i uppstarten ? Står iaf i manualen att man kommer in i BIOS då.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Det är bara det att det händer inget när jag trycker delete.... utan jag måste köra det först

Permalänk
Hedersmedlem

Skumt att Shift+F10 funkar men inte Delete. Funkar Delete-tangenten som den ska annars ? Kan ju vara trasigt tangentbord.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Japp delete fungerar i övrigt annars...

Permalänk
Medlem

Ibland sitter "BIOS knappen" på F1

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk

Är det ett ..pucko....compaq bord så kann det dumma sig.

Visa signatur

Saknar tystnaden....Tinnitus.....

Permalänk
Hjälpsam

Om det är ett USB tangentbord, testa med att köra den i PS2 kontakten då det kan vara lite si och så med initieringen av USB portarna under booten.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Det som är konstigt är att det fungerar att välja "Y" att starta Recovering Flash och "N" för att fortsätta boota till windows, tro mig det är inte fel på tagentbordet, om det är så att jag har varit otydlig....

Permalänk
Hedersmedlem

Har du verkligen provat 'delete' ISTÄLLET FÖR 'shift+F10' ? Du ska alltså inte in i 'Boot menu' först.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Videfix TRO mig jag har verkligen provat det mesta som går, jag upprepar det händer inget när man trycker in delete, får jag be dig sluta kommentera eftersom du inte har något vettigt att skriva

Permalänk
Medlem

Ok gudfarn Videfix försöker bara hjälpa dig så bli inte otrevlig.
Som Fluf sa innan testa att plugga in tangentbordet i i PS2 kontakten om du har den i USB.

/Martin

Permalänk
Medlem

Jadu, om ni inte har förstått detta så är det så att tagentbordet fungerar utmärkt, men kan någon förklara för mig vad som händer när det står "Recovering Flash..." på startupen

Permalänk
Medlem

Prova att flasha om Bioset. Det kan vara en del av bioset som är korrupt och inte låter dig komma in.

/Martin