Temporary Internet Files.

Permalänk
Medlem

Temporary Internet Files.

Hej jag undrar fall man kan ta bort den mapen? För när jag scannar med Norton antivirus 2004 så ligger det 4 virus där som inte norton kan ta bort. man kan inte ta bort dom för hand.. Undrar fall man kan ta bort mapen sen göra en ny med samma namn istället för att formertera om.

Permalänk

Re: Temporary Internet Files.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula
Hej jag undrar fall man kan ta bort den mapen? För när jag scannar med Norton antivirus 2004 så ligger det 4 virus där som inte norton kan ta bort. man kan inte ta bort dom för hand.. Undrar fall man kan ta bort mapen sen göra en ny med samma namn istället för att formertera om.

Du kan testa att starta upp i felsäkert läge för att ta bort filerna. Ibland kan datorn hänga sig när det är mycket skit i mappen. Kom ihåg att ta bort skrivskyddet. För mig är filerna skrivskyddade iaf. Det kan också vara så att Norton låser filerna. Avsluta Norton i aktivitetshanteraren försöker at bort filerna.

Om du vill byta mapp kan du i IE gå in på "Verktyg" - "Internet alternativ" Där finns en kanpp som heter "Inställningar" du hittar den i ramen "Tillfälliga internet-filer". Klicka på "Inställningar". Ett fönster öppnas där knappen "Flytta mapp" finns.

Permalänk
Medlem

Men om du går på in på Verktyg - Internet-alternativ och väljer "Ta bort filer" så borde väl även de smittade filerna tas bort?

Visa signatur

ggrob

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggrob
Men om du går på in på Verktyg - Internet-alternativ och väljer "Ta bort filer" så borde väl även de smittade filerna tas bort?

hmm inget som kan hända då?

Permalänk
Medlem

Norton skall gå att starta utanför windows med en s.k. "Norton Boot disc" har aldrig varit i behov utav den, så jag har ingen riktig erfarenhet av det, men att gå in i felsäkert läge är en idé
Du har inte testat att gå in i "karantän" i Norton och ta bort filerna därifrån? Alla "låsta filer" finns där, och tas bort därifrån.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!! men jag fick bort det gjorde som ggrob sa :D!!

Permalänk
Medlem

vilken fuling