Permalänk
Medlem

LM Sensors & Slack

Har försökt få in lm sensors under slack 10.1 (kernel 2.6.10) nu halva dagen. Men jag får inte in det :/
Enligt sidan så stödjs VIA VT8235 chipset, men jag lyckats inte installera det :/

I2C finns i kerneln redan från början, så den behöver jag inte lägga in.

Error - missing file /lib/modules/2.6.10/build/.config !! Verify kernel source is in /lib/modules/2.6.10/build and then cd to /lib/modules/2.6.10/build and run 'make config' !!

har testat /lib/modules/2.6.10/build and run 'make config', men ingenting händer då.

Permalänk
Medlem

/lib/modules/2.6.10/build är en symbolisk länk till källkodsträdet för kernel, och om du kompilerat en kärna så bör du ha en .config-fil där (oftast under /usr/src/linux-X.Y.Z).
Kolla även att den symboliska länken /lib/modules/2.6.10/build pekar mot aktuell kärnas källkod.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av houze
/lib/modules/2.6.10/build är en symbolisk länk till källkodsträdet för kernel, och om du kompilerat en kärna så bör du ha en .config-fil där (oftast under /usr/src/linux-X.Y.Z).
Kolla även att den symboliska länken /lib/modules/2.6.10/build pekar mot aktuell kärnas källkod.

så här står det nu när jag fixat med configen:

sed -e 's@^\(.*\)\.o:@lib/data.ld lib/data.lo: Makefile '`dirname lib/data.ld`/Module.mk' @' > lib/data.ld make: *** No rule to make target `linux/i2c-proc.h', needed by `kernel/chips/xeontemp.d'. Stop.