Överklockningsrekord

Permalänk
Medlem

Det är en three-stage cascade, byggd av Chilly1.

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Mycket gnällspikar här. Trodde siten var sweCLOCKERS?!

ja håller faktiskt med till 100%, varför ska folk klaga så mkt på folk som tar överklockningsrekord..skärpning faktiskt, vi heter ju sweCLOCKERS som föregående talare sa!

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk

jag är åtminstone imponerad.
det är alltså nästan en 100%-ig överklockning av en modern icke budget processor. tycker det är mycket häpnadsväckande! hur många här inne kan skryta med en 50%i-ig överklockning ens en gång? hur många är det som har ens 50% av hans cpu frekvens?

Permalänk
Avstängd

wow, jag fick en jättestor intressepil i ögat..

Visa signatur

snixx?

Permalänk
Medlem

Ääh, det räcker inte... det där klår jag med mitt überklockade gameboy-deluxe..

Nää men iaf så tycker jag att det inte borde räknas som ett världsrekord förens det finns screenshot från windows

Visa signatur

Är det i den här raden man ska skryta om sin dator?

Permalänk
Medlem

He he... Lite som att ha ett massivt hangarfartyg liggandes på bakgården.

Respekt!! ....men vad är syftet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oer712fan
wow, jag fick en jättestor intressepil i ögat..

Som folk tidigare påpekat, vad gör man på ett överklockningsforum om man inte är intresserad av överklockning?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oer712fan
wow, jag fick en jättestor intressepil i ögat..

Grattis till varningen. Kommentarer likt dessa är väldigt onödiga och tillför ingenting, vi vill inte se detta bland nyhetskommentarerna.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Mycket roligt och imponerande med nya överklockningsrekord, mer sånt här!

Permalänk
Medlem

Om överklockningen inte är tillräckligt stabil för att kunna mäta prestandan så blir det ganska meningslöst enligt mig, överklockning borde väl handla om att öka prestandan, inte bara siffran, speciellt eftersom mhz spelar mindre roll nu för tiden.
Den där kunde inte ens ta en skärmdump om jag förstod rätt.

Instabil överklockning = misslyckad överklockning.

Permalänk
Medlem

Skärmdump i windows med z-cpu eller vad progget heter...allt annat är ointressant.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Tufft, oavsett om det "endast" är i BIOS. Det dröjer nog inte innan han lyckas komma in i Windows så ni får se era kära windowsbilder också ska ni se

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hypno toad
Typ, ganska gammalt, hände det hära inte för mer än en vecka?

Men suck...tror du alla får reda på allt på en gång? Hade det inte varit för NH eller Swec hade jag inte fått reda på detta.

Permalänk
Medlem

Tufft ju!

Det där var rekord i mina ögon, i alla fall rent siffermässigt. Men prestandamässig klockning är det jag håller mig till; ger klockningen ingen större prestandaförbättring är det inte någon idé att klocka.

Om han skulle kunna göra en dump i Windows och sedan se vilken ökning han gjort i prestanda, skulle det vara långt mer intressant.

Men det är också sant; ska man klocka ska man göra det rejält
Fast det vore förstås kul om han kom upp i det dubbla, dvs cirka 7,6GHz

/Seriously

Visa signatur

/Seriously

Permalänk

Ser mycket fint ut, fast håller med dom flesta, kmr man inte in i windows eller får skärm dump, så e det ju ingen mening, varför inte sänka med 1Ghz och komma in i windows o kolla bench, vore dock nice ifall han lyckas....

Visa signatur

| AMD 64 3500+ @2750mhz Socket 939 | 2*512 Mb ram | HIS x800XTPE IceQ II @ 555/555 | 120gb + 80 gb + 40 gb IDE HDD| 520w OCZ nätagg |3D Mark 01: 24324p 3D Mark 03: 13192p 3D Mark 05: 6117p

Permalänk
Medlem

När det läggs upp en krönika som handlar "livet" så klagar folk och säger att det inte är tillräckligt datorrelaterat. När det skrivs om ett överklockningsrekord så gnäller folk.

Helt klart intressant tycker jag.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pitbull24
Ser mycket fint ut, fast håller med dom flesta, kmr man inte in i windows eller får skärm dump, så e det ju ingen mening, varför inte sänka med 1Ghz och komma in i windows o kolla bench, vore dock nice ifall han lyckas....

Tror inte ens han kommer in i windows med 2 Ghz mindre

Permalänk
Medlem

Robin_robin: FUGGER har redan varit i wondowns och tagit screenshots med 6.3GHz, men det kanske du valde att förbise?

När man postar en hyhet ser man till att man har alla fakta, annars blir det bara väldigt löjligt. Just såddär löjligt som det bara blir på sweclockers.

En tripple-cascade användes, temperaturen ligger under -120C. FUGGER har ett morderkort från DFI som ännu inte släppts och xtremesystems fick som första forum se det.

Skälet till varför han inte postar windows-screenshots är att han inte kan boota datorn då AGP/PCI låsen inte fungerar korrekt och han blir förmodligen tvungen att boota från en usb-sticka då hårddiskarna inte klarar av dessa hastigheter.

FUGGER kommer dessutom möta Macci och OPPAINTER i en överklockningstävling sponsrad av ATi i dallas senare den här månaden och har således inte särkilt mycket tid att lägga på den här överklockningen heller.

Permalänk
Medlem

Noldor intressant med lite mer fakta. Den tävlingen läser jag gärna i nån nyhets-tråd här längre fram, då med lite mer fakta kanske

Visa signatur

AMD Athlon xp 2500 Barton @ xp 3000 (200x10.5) | AN7X8-deluxe | 2xnoname 512mb pc3200 ddr | Radeon 9800 pro 256 ddr2 | 120Gb Deskstar | Skit shassi, me skit agg | WinXp pro sp2 |

Permalänk
Medlem

Inte så dåligt nej
Flera dagar gammal nyhet dock..

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Rolig läsning, dessa " nördar " är det alltid intressant att läsa om.
Förhoppningsvis så låter OParna piskan vina lita oftare....
så rejält trött på alla gnällspikar och rättstavningspoliser.

Visa signatur

AM2 6.0 2900XT 3G RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
faktsikt helt ovesäntligt. kan han inte ta dumpen i windows räknas det inte

Avis eller ? respekt endå och har ni inget annat att klaga på så håll tyst

och du Robin_robin

fugger har redan vart i windows med 6.3ghz...

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

ehh.. right... alla ni som whinar om att man inte e intresserad av överklockning bara för man säger att han inte lyckats boota in i windows e helt tomma i skallen!!!!

Jag har fan överklockat min 1.6 ghz duron till 3.0 i bios... men inte gick jag ut o ropa hurra för d...

Inget Windows

Ingen Overcklock

Punkt.. slut!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Mrtt har redan skrivit detta i forumet..

Men bara 1 av 59*** som bryr sig vad han skriver, på ett ungefär

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

412

Om du tycker jag var otrevlig i det jag skrev så anser jag att du borde läsa lite fler böcker

Visa signatur

//NIRee

Permalänk
Medlem

Svårt att läsa (och veta) att han använder 3-stegs kaskaden som Chilly1 tillverkar åt honom.

IDG var tom före er btw

Har väldigt svårt att räkna detta som ett rekord då han inte visat en screenshot högre än 6.3GHz (med 3.6an) och japanen futto kon har klarat screenshot i 6595MHz med LN2. Rent tekniskt med enbart begränsningen hos bussen i tanken så bör han kunna göra en screenshot i 351x19 dvs 6669MHz och det skulle vara rekordet, men det har han inte gjort..

Super PI 1M @ 5.9GHz. 21s patched. Är den högsta super pi 1M han visat med 3.8an...

Permalänk
Medlem

Det finns folk till allt och så ska det vara. Det är så gränser flyttas. Håller dock med om att det går en gräns vid Windows som bör passeras för att få mer än tröstpris och en klapp på axeln. Borde inte SweClockers ha en halv nyhetsredation som bara följer dylika experiment i detalj? Ni har ju visat intresse för extrem överklockning förr i tiden.

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk
Medlem

Klockat min micro till 1534 bullar i minuten. (

OBS, har ingen BILD.

Visa signatur

Nf7-Rev2 2500+@3200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Durandal
Det finns folk till allt och så ska det vara. Det är så gränser flyttas. Håller dock med om att det går en gräns vid Windows som bör passeras för att få mer än tröstpris och en klapp på axeln. Borde inte SweClockers ha en halv nyhetsredation som bara följer dylika experiment i detalj? Ni har ju visat intresse för extrem överklockning förr i tiden.

De kunde kanske ha en avdelning på forumet som är bara extrem överklockning? Kanske datorn är mer stabil i linux?

Permalänk
Medlem

Vad är nästa steg? Att kolla så att HD-ledsen blinkar till vid 22 GHz. "japp, klockat till nästan POST"