Permalänk
Melding Plague

MSI ger svar

<font style="font-size: 10pt"><b>MSI ger svar</b></font> <small class="small">tisdag 15 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
För en tid sedan <a href="http://www.sweclockers.com/html/sok.php?searchquery=antenna&m..." target="_blank" >rapporterade</a> vi om att MSI sålde sitt moderkort K8N Diamond utan ett WLAN/Blåtand-instickskort trots att detta stod på förpackningen. Vi fick ett ytterligare tips idag angående detta problem där en representant från MSI Tyskland har svarat på kritiken:<br /><br /><i>"Sorry for all the e-mails you had to send to other branche offices in Europe. Best way is to send e-mail to the head office, this would be the fastest way to get in contact with us.<br /><br />You bought a board from the first batch of the mass production of MSI K8N Diamond, in which the Dual Net card was indeed missing.<br /><br />There was already so much request for the board and the Dual Net Card was delayed, that MSI decided to sell boards first without the Dual Net Card.<br /><br />BTW The selling price was also lower than the board now is with the Dual Net Card. You can buy seperate the Dual Net Card, please contact for availability and price your local MSI distributor Skin Media.<br /><br />Kind regards,<br />Marga Zanders<br />Marketing Communication Officer Eastern Europe"</i><br /><br />Det verkar alltså som om MSI inte kunde vänta på sina trådlösa WLAN-kort och bestämde sig för att sälja moderkorten utan denna, fast till ett lägre pris. Hur mycket priset sänktes i Sverige är inte känt idag, men det är troligen inte speciellt mycket.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack till Jan Sjöberg för tipset!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Hellre kvalité än kvantitet.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Sickna fulisar

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Lägre pris...sure.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

Fult att man är tvungen att köpa till dessa kort istället för att få det hemskickat.:/

Permalänk
Medlem

Så dom tänker altså inte ge upprörd kunder ett Wlan kort? Det stog väl på kartongen att ett skulle ingå men det gjorde det inte därför bör kunderna få ett gratis eftersom dom inte hade någon aning om att det var ett reducerat pris dom köpte det för.

Ärligt talat undrar jag om dom inte bara höjde priset på 2:a batchen och säger att den första var billigare...

Åter igen vill jag rekomendera alla som funderar på ett MSI-kort att köpa någonting annat, ABIT t.ex gör bra kort och har för vana att skicka med dom saker som står på kartongen. Eller varför inte göra som jag tänker göra och köpa ett DFI, extrem överklocknings potensial till ett helt ok pris.

MSI, Nej tack!

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Bara att jämnföra priserna på www.Shg.biz, de har för båda versionerna av korten listade i sitt sortiment. Det har de haft innan jul.

2015 vs. 2260 kr.

Och informationen om att kortet inte följde med har funnits på deras site långt innan moderkorten ens fanns att köpa i Sverige. En massa bitchande tycker jag om det här tycker jag.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Jag är då helt nöjd med köpet av mitt MSI Neo2 Platinum. Jag fick med WLAN-kortet och allt och modkortet har fungerat mycket bra i övrigt. Visst är det här de hållt på med nu ganska så fult, men jag tycker fortfarande att mitt Neo2 är bra.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Informationen att kortet inte fanns med stod INTE på msis sida innan jag köpte kortet, inte heller på komplett. Den informationen dök upp några dagar efter man börjat klaga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skedleif
Informationen att kortet inte fanns med stod INTE på msis sida innan jag köpte kortet, inte heller på komplett. Den informationen dök upp några dagar efter man börjat klaga.

Säker på det? Jag läste iaf information på MSI's World site innan komplett fått in korten, tänkte nämligen köpa ett Diamond men jag väntade.

Edit: Globalsite

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag är inte den enda som är säker på det.
Sist jag kollade hade vissa branches inte hunnit ändra sina hemsidor (var ett bra tag sedan)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skedleif
Jag är inte den enda som är säker på det.
Sist jag kollade hade vissa branches inte hunnit ändra sina hemsidor (var ett bra tag sedan)

Nä det kan jag tänka mig faktiskt, informationen mellan USA och Europa kontor brukar skilja ganska mycket.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

1, Inte förens jag hörde klagomål såg jag att det stod med på MSI's sida. Innan har informationen saknats.

2, Kul att kortet såldes "billigare" men ändå är det dyraste på marknaden

3, Står det på kartongen eller någon annstans i manualen att wifi-kortet ska följa med så kan ni kräva dom på ett eller kräva pengar tillbaka. Ni har ju inte fått det ni beställt.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Bara att jämnföra priserna på www.Shg.biz, de har för båda versionerna av korten listade i sitt sortiment. Det har de haft innan jul.

2015 vs. 2260 kr.

Och informationen om att kortet inte följde med har funnits på deras site långt innan moderkorten ens fanns att köpa i Sverige. En massa bitchande tycker jag om det här tycker jag.

Som dom flesta så läste jag om kortet på MSI:s hemsida eftersom komplett inte hade nån information angående det på sin sida. Där blev man helt klart ledd till att tro att kortet följde med, det stod även på kartongen när jag fick hem den. Fast det är klart jag borde ha fattat att jag skulle gå in på www.shg.biz för att få reda på vad som gällde, det säger ju sig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MclarenII
Som dom flesta så läste jag om kortet på MSI:s hemsida eftersom komplett inte hade nån information angående det på sin sida. Där blev man helt klart ledd till att tro att kortet följde med, det stod även på kartongen när jag fick hem den. Fast det är klart jag borde ha fattat att jag skulle gå in på www.shg.biz för att få reda på vad som gällde, det säger ju sig själv.

Som jag skrev så fanns information på MSI's globala site, om du/ni kollade på USA's eller den Svenska siten så förstår jag er. Särskilt om ni kollade på USA för det var aldrig meningen att den version där dualnet kortet följde med skulle säljas där. Informationen kan skilja sig mycket mellan de olika siterna, och förövrigt har jag en kompis i tyskland som fick sitt dualnet kort med när han köpte. Och han köpte kortet i början av Januari.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hedersmedlem

Detta plus 6800GT fadäsen gör att MSI ligger lågt på min inköpslista i framtiden.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

När jag beställde mitt kort från komplett i början/mitten av januari så stod det inte varken på kompletts sida elle på MSI "huvudsida" att kortet var optional. Och hur i hela världen skulle jag som kund veta att MSI diamond säldes utan kortet till reducerat pris. Är väll ingen tankeläsare heller. Har god lust att krava pengarna tillbaks, men det blir ju en massa krångel för att byta ut det till ett annat

Visa signatur

Arbetstation | Fractal Design R4 | ASUS P8P67 Deluxe | Intel Core I7-2600K | Crucial m4 128 GB |16 GB DDR3 1600MHz
HTPC | Silverstone Crown CW02B | Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel Core I5-750 | 4 GB DDR3 1600MHz | Enermax Modu82+ II 625W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Som jag skrev så fanns information på MSI's globala site, om du/ni kollade på USA's eller den Svenska siten så förstår jag er. Särskilt om ni kollade på USA för det var aldrig meningen att den version där dualnet kortet följde med skulle säljas där. Informationen kan skilja sig mycket mellan de olika siterna, och förövrigt har jag en kompis i tyskland som fick sitt dualnet kort med när han köpte. Och han köpte kortet i början av Januari.

Jag har originalsidan kvar , där står kortet under "Product Accessories". Klarare kan det väl inte bli, det står inget om att det är ett tillval.

Permalänk
Medlem

Ööhhh, man står i butiken och ska köpa ett moderkort, läser på att det medföljer wlan kort. Kommer hem i glad ihågen och öppnar sitt nyinköpta moderkort med wlan för att upptäcka att det inte medföljde. Vad dum ajg var som iten stack hem och kollade på msis globala hemsida innan jag köpte det...

Påminner lite om Liftarens guide till galaxen när lappen om att hans hus ska rivas har funntis i kommunhusets kälalre i flera månader...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svartlien
Jag har originalsidan kvar , där står kortet under "Product Accessories". Klarare kan det väl inte bli, det står inget om att det är ett tillval.

Yeah right:rolleyes:

Orkar inte diskutera detta mera. RMA korten om ni inte vill ha dem.

Vart läste du på butikens hemsida?:rolleyes:

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|