BBB Bredbandsjack i väggen -inst. fråga

Permalänk
Medlem

BBB Bredbandsjack i väggen -inst. fråga

Tja!

Undrar en sak, skäms nästan för att fråga då jag anser att detta borde jag veta... men men..

För ett tag sen installerade de BBB 10/10 fibers uttag i lägenheten och en liten dosa vid dörren satte de upp. Nu undrar jag hur jag skall sticka in TP kabeln. Inte någonstans på dosan finns det hål som passar för TP, dock ser det ut som om man kan "dra av hölet" och där inne kanske det finns en kontakt. Men jag är lite osäker på om det är så man ska göra eller ifall BBB har glömt skicka med någon sak till mig.

Hur skall man göra, har någon utav er samma dosa på väggen och hur gjorde ni när ni skulle plugga in TP kabeln?

Bild:

http://www.prisjakt.nu/visa_galleribild2.php?pic_id=32257&pic...

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Vilket stort och klumpigt uttag.

http://temp.bamsefar.net/.gis/IM001347.JPG.prev.jpg

Mitt är ganska mycket mindre.

Borde ju sitta under "luckan" tycker man. Testa det. Är ju en kabelgenomförning där iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Saken är den att det som ser ut som ett hölje som man kan dra av sitter riktigt hårt fast. Är rädd för att man riskerar att dra sönder ngt och bli ersättningsskyldig då dosan tillhör Brf. eller BBB.

Fast å andra sidan kan jag inte se hur man annars skall göra. och kundtjänst har inte öppet nu heller...

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

man kan inte trycka på begge sidor och dra neråt då?

kanske redan testat iofs he he

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Har testat det och den flyttar sig inte en millimeter. Det ser ut som om man ska ta av det för att sen trycka in TP:n och sen sätta på locket igen så kabeln slinker ut lite snyggt genom hålet som syns på bilden.

Några andra förslag? Eller ska jag våga att ta i ORDENTLIGT?

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk

Du ska lyfta av locket. Det är bara att slita loss det.

Permalänk
Medlem

Det jag hade i lägenheten var inte likt något av de som postats i tråden.. hade dessutom två uttag på mitt

Permalänk
Medlem

Tryck in en mindre skruvmejsel lite försiktigt i de två hålen på den högra sidan av din dosa. Samtidigt drar du locket utåt. Det sitter piggar under hålen som håller fast locket. Fattade själv inte heller hur det skulle gå till en början.

Permalänk
Medlem

Det är bara att ta i och trycka och dra det höljet ska bort men det sitter som sten och kan vara lite svårt att få bort men det skall inte vara någon fara, du kommer inte att bli skyldigt BBB eller Brf någontong om det går sönder, vilket jag inte tror att den kommer att göra men så du vet.

Visa signatur

C2D 6400 @ 3Ghz | Gigabyte P35DS3 | 4gb Corsair 6400 | 8800GTS 640mb | 1.5 TB Samsung Spinpoint Sata2

Permalänk
Medlem

Jag har ett likadant uttag, fast som tur är inte dyra B2. Det är bara att pilla upp nedre delen på dosan koppla in kabeln o köra.

Enligt min åsikt är uttaget e helt klart snyggare än dom gamla där man ser kontakten.

Permalänk
Medlem

Den röda nätverkskabeln är numer bytt mot en grå.
Bara o plocka av undre delen av locket.

Kolla de små refflorna (röda ringar) som sitter på sidan av de undre locket, de tar du tag i, trycker ihop dem och drar helt enkelt utåt, inte neråt.

Man behöver absolut ingen skruvmejsel!

Permalänk
Medlem

Tack så jättemycket nisslass, toxi, eijnok, Jonbanan, Rickard83, bamsefar samt Pluxor (även om svaret inte var så konstruktivt men "lättade upp min dystra stämning ett tag") för alla era svar!

Jag fick loss höljet genom att helt sonika slita loss det med fingrarna + en liten skruvmejsel! Nu skall det installleras så det står härliga till!!!

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Ingen av bilderna här ser ut dom det jag har. Mitt är bara en fyrkantig låda med ett uttag typ