World of Warcraft Tråden! V.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mate
Hej!

Lirar med en NE Hunter och ska skaffa mig Beast taming. Läste att man gjorde det med en quest och fick tips av en annan Elf att det fanns en quest att göra i Stormwind så man fick Beast taming. Jag letar febrilt i Stormwind men kan inte hitta det. Är det någon som vet i vilket distrikt jag hittar detta uppdraget?

Mvh Mattias

Dwarven District.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Oh! Thanx...

Visa signatur

| Intel Core 2 Duo E6750 | Gigabyte GA-G33M-DS2R |
| XMS2 4Gb PC-6400 | Asus EAH4870 1Gb |
DO IT! DO IT!

Permalänk
Medlem

Vet inte om frågan redan är besvarad tidigare i tråden, men försöker iaf..

Är det värt att satsa på dual wield specialization som rogue eller är det slöseri på talent points? Har fått till svar att den är mest nyttig om man kör med sword eller mace i off hand. Annars satsar jag på daggers (eller vad rekommenderar ni?) i både main hand och off hand, samt lägger de återstående talent points i något annat som camoflauge t.ex. (spekulerar lite kring mina builds).

Det jag undrar mest är om man klarar sig fint utan dual wield specialization, för det känns tungt att offra de points som kunnat lagts på annat istället. Hjälp/kommentarer/förslag mottages varmt!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jag spelar som Human/Mage.

För tillfället är jag level 17 och använder bara en stav. Vad ska jag ha i offhand? Jag har aldrig förstått riktigt vad jag ska/bör ha där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Hur får en priest spellen Starshards? Har läst på Thottbot att man får rank 2 vid lvl 18, men jag e lvl 16 och har inte fått rank 1 än! Får man rank 1 genom ett quest? Isåfall vart får man det questet????

Som priest så får du två spells som är speciella för din ras, starshards är en av Nightelves spells. För att skaffa dina racial spells så är det bara att gå till trainern och snacka med den vid respektive level.

De skills som är begränsade till vissa raser är:

Desperate Prayer (Level 10). (Dwarf/Human)
Starshards (Level 10). (Night Elf)
Touch of Weakness (Level 10). (Undead)
Hex of Weakness (Level 10). (Troll)

Fear Ward (Level 20). (Dwarf)
Feedback (Level 20). (Human)
Elune's Grace (Level 20). (Night Elf)
Devouring Plague (Level 20). (Undead)
Shadowguard (Level 20). (Troll)

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag orkar inte leta fram.. Men vart hittar jag profilprogramet igen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tombee
Jag spelar som Human/Mage.

För tillfället är jag level 17 och använder bara en stav. Vad ska jag ha i offhand? Jag har aldrig förstått riktigt vad jag ska/bör ha där.

Off-hand vapen blir vanligare belöningar uppåt level 25+ och vanliga drops högre upp (av egen erfarenhet). Din staff är säkert two-handed och då kan du inte använda något i off-hand.
Det kan du dock göra om du väljer ett svärd eller en dagger istället som är one-hand.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Hmm satt och tänkte på om man skulle ominstallera för mig WoW hänger sig ruskigt ofta nu för tiden... Kommer mina karaktärer finnas kvar om man tar och raderar allt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hej980
Hmm satt och tänkte på om man skulle ominstallera för mig WoW hänger sig ruskigt ofta nu för tiden... Kommer mina karaktärer finnas kvar om man tar och raderar allt?

Ja. Allt ligger på serversidan.

Permalänk
Medlem

laggigt idag på shattered hand tycker jag, nån mer som märkt av detta?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
laggigt idag på shattered hand tycker jag, nån mer som märkt av detta?

Det har laggat väldigt mycket på Stormscale idag iallafall.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hej980
Hmm satt och tänkte på om man skulle ominstallera för mig WoW hänger sig ruskigt ofta nu för tiden... Kommer mina karaktärer finnas kvar om man tar och raderar allt?

Mitt hänger sig med jämna mellanrum det med. Jag kan inte ens gå ut till windows igen utan måste starta om. Det hjälpte inte med ominstall.

Visa signatur

..varpå mamma banka på nedervåningen i taket o skrek "KNULLA TYSTARE, FARMOR ÄR HÄR!"

Permalänk
Medlem

Äntligen har jag fått tag i ett djur med min Hunter. Står att han äter Meat och Fish? Vilken typ av mat är det? Hur skaffar man sig det på ett bra vis?

Går det bra med Boar kött tex? Eller måste man tillaga det på ngt vis?

Sen undrar jag vad ett bra yrke för en NE Hunter är?

Mvh Mattias

Visa signatur

| Intel Core 2 Duo E6750 | Gigabyte GA-G33M-DS2R |
| XMS2 4Gb PC-6400 | Asus EAH4870 1Gb |
DO IT! DO IT!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
laggigt idag på shattered hand tycker jag, nån mer som märkt av detta?

samma på Burning blade får fryslagg var femte minut

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

jag har märkt av det på shattered hand...kommer knappt in innan jag blir dissad just nu:(

Visa signatur

Heimdall lvl 60 troll rogue <Inspiration> @ Frostmane

Permalänk
Medlem

kom in i 2minuter och blir utkastad

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

jag har inte ens haft lust att försöka igen...sen borde dom fixa buggarna snart.

Visa signatur

Heimdall lvl 60 troll rogue <Inspiration> @ Frostmane

Permalänk
Medlem

Ni som åker ut och har fryslagg hela tiden , sitter ni på Telia eller ?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Ni som åker ut och har fryslagg hela tiden , sitter ni på Telia eller ?

Japp, men det är folk med BBB också.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

hmm... På Doomhammer funkar bra.

Jag har förlorat två Pet nu. Sen när jag försöker tämja en ny så säger det att jag har för många pets... Hur gör man då?

Förlorade mina pets när jag dog i strid...

EDIT- Haha! Jag hittade hur man gjorde. Bara att vissla på honom juh!

Mvh Mattias

Visa signatur

| Intel Core 2 Duo E6750 | Gigabyte GA-G33M-DS2R |
| XMS2 4Gb PC-6400 | Asus EAH4870 1Gb |
DO IT! DO IT!

Permalänk

Gratz till Cau

http://denpxcbn.free.fr/screen60.jpg

9 dagar, vad ska man säga?

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Gratz till Cau

http://denpxcbn.free.fr/screen60.jpg

9 dagar, vad ska man säga?

skaffa ett liv säger man;) känns som att det skulle förstöra mkt av spelandet om man blev lvl60 så snabbt.

Visa signatur

Heimdall lvl 60 troll rogue <Inspiration> @ Frostmane

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga ang. betalning av spelet.. Säkert vart uppe förut, men, jag får ju en månad gratis, men det gäller bara om man betalar för minst en månad med kortet?
Vad är det för information från kortet dom begär när man ska regga sig?
När jag väl betalat är det väl bara att gå in på account management och säga upp kreditkort som betalningsmetod och välja gamecards istället?

Snabbt svar gärna

Permalänk
Medlem

aahh jag är inte ensam!!
Sitter på daggerspine och fryslaggar vartannan sekund.. dött 13gånger snart pga. det.

Permalänk
Medlem

Oa! Shit att pressa upp till lv 60 så snabbt. Hur bär man sig åt?

Mvh Mattias

Visa signatur

| Intel Core 2 Duo E6750 | Gigabyte GA-G33M-DS2R |
| XMS2 4Gb PC-6400 | Asus EAH4870 1Gb |
DO IT! DO IT!

Permalänk
Medlem

han some lvl 60 borde skaffa ett liv

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

lvl 60 redan? jag som har lvl 20 med min bästa på shattered hand:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mate
Äntligen har jag fått tag i ett djur med min Hunter. Står att han äter Meat och Fish? Vilken typ av mat är det? Hur skaffar man sig det på ett bra vis?

Går det bra med Boar kött tex? Eller måste man tillaga det på ngt vis?

Sen undrar jag vad ett bra yrke för en NE Hunter är?

Mvh Mattias

Meat är ju allt "kött", inte fisk o så, men t.ex boar kött, allt du kan köpa hos en Butcher, och djuren nöjer sig med rått kött , du behöver inte tillaga enklast är väl att köpa, men du kan ju fiska också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
kom in i 2minuter och blir utkastad

sådär har det varit ända sen realese för mig