Permalänk

Uppdatera BIOS

Har ett ASUS P4P800SE, och undrar hur jag ska uppdata mina BIOS, gick in på deras hemsida men fattade inte ett jota, någon som skulle kunna beskriva så att en ybern00b fattar??

EDIT: OOPS fel forum kan någon moderator flytta den??

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Medlem

2 tips.

1. posta i rätt forumdel så får du bäst hjälp.

2. läs din MANUAL. där står allt

Visa signatur

Undras egentligen om jag faktiskt ÄR dum i huvudet?!

Permalänk

HMM jag märkte det få r la ta o titta i manualen men på hemsidan stod det att man ska hålla på o leka med disketter o sån skit måste man det verkar typ yberjobbigt

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonBalderoN
HMM jag märkte det få r la ta o titta i manualen men på hemsidan stod det att man ska hålla på o leka med disketter o sån skit måste man det verkar typ yberjobbigt

Mjo, finns andra sätt, men tycker de är opålitliga. Och jobbigt? Du fixar en startdiskett, lägger över flashprogram och nytt BIOS på den, sätter i den i datorn och startar om så datorn startar från disketten. Sen är det i princip klart. Är det jobbigt?

Permalänk
Medlem

Läs manualen så du inte gör fel. En felaktig flashning av BIOS har högt lessenhets-värde. Tro mej...

Visa signatur

Undras egentligen om jag faktiskt ÄR dum i huvudet?!

Permalänk
Medlem

vad är det för flash prog.

Visa signatur

A64 3200+ LBBLE 0518APDW| DFI Lanparty UT Ultra-D| X800 GTO @ X800XT PE | Corsair TWINX1024-XL rev 1.2| Hiper Type R 480 W| Thermaltake Tsunami Dream|

Permalänk
Medlem

gör som det står i readme filen som följer med?

Permalänk
Medlem

Annars så finns det fiffiga programet Asus Update som fungerar kanon. har själv kört med det flera gånger
Bara att söka på det på asus hemsa.
Du kan även tanka ner senaste bioset manuellt och sedan annvända asus update progget , hänvisa till biosfilen och sen uppdatera. Allt i windowsmiljö
Ett varningens ord bara , läs readmefilen och ta det vackert. Håll inte mig ansvarig om det k*kar ur

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300