Permalänk

Eh, nödvändigt att det står 1GB i grå text på den?!?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

ooo vill ha!! Nu är det äntligen värt att byta upp sig från min gamla hederliga MP-100

Visa signatur

'When you dream there are no rules, people can fly, anything can happen. Sometimes there is a moment as you are awakening when you become aware of the real world around you, but you are still dreaming. You may think you can fly but you do better not try. People can fly.'

Permalänk

Vem bryr sig om status? Det är spelarn som är det viktigaste, framförallt ljudet. Inom ljud finns inget som heter status, ljudkvaliten är det ända viktiga.
Detta system har jag, någon som känner igen märkes, antagligen ingen. Jag lyssnar på ljudet, inte på vad andra säger om märket.
Personer som köper ljudprylar efter märke tycker jag synd om.

http://www.prisjakt.nu/galleri.php?user=Rambo2k4

Permalänk
Medlem

ja det känns lite surt när man skaffat en mp400 för 3.

Permalänk
Medlem

jos nya är ful... kolla på tatueringsgrejen på den... va fan! stilren skall den vara... synd för den är bättre än ipod shuffle

Permalänk
Medlem

Tror att det blir ett köp på denna faktiskt, hade tänkt köpa en begagnad men nu finns det ingen orsak att göra det längre.

Jag tycker ingen spelare är direkt snygg och jag bryr mig inte ett skvatt om "märke" själv. Utan jag går på den som är mest prisvärd i dagsläget då jag väljer en produkt. Har aldrig haft en mp3 spelare så denna lär bli min första i så fall. Men jag kan ju säga att 128Mb skulle räcka för mig

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

Om Ipod är status? Visst! Och det är positivt?
Inte enligt mig.

Nä, annledningen till att Apple säljer så bra, är just det, att det är Apple (något som ju är bra). Men all heder åt Apple som har lyckats med sin marknadsföring. Mycket bra jobbat!

Själv tycker jag Ipod är för mainstream, och skulle inte vilja ha en sånn.
Ska själv ha en iriver h10, men pga att jag inte har nått jobb nu, får det vänta.

Trevlig spelare ifrån JoS dock, bra pris, och ett helt OK design.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk

har ingen mp3-spelare, så denna kommer lägligt

Permalänk
Medlem

ush fy o blä säger jag till den. äckligt ful. väljer häldre en ipod av något slag.
apples alla ipods (förutom U2 special edition) är sjukt snygga. enligt mig MYCKET MYCKET snyggare än vad JOS någonsin kan skapa.

"Sveriges mest sålda mp3-spelare, Jens of Swedens prisbelönta MP-100/110-serie, lanseras nu i en sober nattsvart 1 GB modell, MP-120."
ush... om d bara är en lite omdesignad MP-110 med 1gb minne är det ju bara skräp. har fan bättre ljud i mitt inbyggda ljudkort på moderkortet än den ju. har lyssnat på ipods ljud och en mp-110's ljud. det är som att jämföra en koenigsegg CC med en saab 900 om man snackar acceleration.

Permalänk
Medlem

Lcker och förj*vla billig! Synd att man redan har en annan

Visa signatur

A64 3400+ | Neo-FIS2R K8T800 | 2x 512mbmb DDR533 | Radeon X800 Pro |

Permalänk

Har man studentrabatt på ipodmini (1895:- priset då)? för när man skall gå in på studentrabatt länken så kommer man till ett annat företag som tar 2695 för spelaren? någon som kan reda ut det innan man beställer?

Permalänk

HAKEN som får pratar om kanske är att mp3-tillverkarna har haft överpriser tidigare? Eller så är det så att ny teknik senare går ner i pris, nu är det inte ovanligt med mp3-spelare längre.

Permalänk
Medlem

iPod och inte Ipod... för att vara petig.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atz
Jag tycker att iPod Shuffel är mycket snyggare än JoS nya, håller helt klar med mr SpruceTwig att Apple är mer status än JoS. Har själv en iPod G4 20GB. Jättebra, och den vita färgen är jättesnyggm stilren och bra.

Gud vad bra, du köper saker efter hur mycket status dom har och hur snygga dom är? Så det är inte ljudkvalite och hur prisvärd man skall kolla efter när man köper mp3 spelare tycker du? Gj!:up:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaWi

ush... om d bara är en lite omdesignad MP-110 med 1gb minne är det ju bara skräp. har fan bättre ljud i mitt inbyggda ljudkort på moderkortet än den ju. har lyssnat på ipods ljud och en mp-110's ljud. det är som att jämföra en koenigsegg CC med en saab 900 om man snackar acceleration.

Jag vill gärna ha det bekräftat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
Gud vad bra, du köper saker efter hur mycket status dom har och hur snygga dom är? Så det är inte ljudkvalite och hur prisvärd man skall kolla efter när man köper mp3 spelare tycker du? Gj!:up:

Ljudkvalite kan man väl inte prata om när man lyssnar komprimerat (även om det är över 192) och lurar (som ju i stort sett ingen musik är mixat för). Det mesta låter tillräckligt bra.
(Sen om JoS 0.09W/32ohm räcker så långt vet tusan inte jag...)
MP3 är och förblir ett positivt distraktionsmoment för stunder där det skulle blivit trist annars, så lättanvändhet är a och o...

My take of it

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Ljudkvalite kan man väl inte prata om när man lyssnar komprimerat (även om det är över 192) och lurar (som ju i stort sett ingen musik är mixat för). Det mesta låter tillräckligt bra.
(Sen om JoS 0.09W/32ohm räcker så långt vet tusan inte jag...)
MP3 är och förblir ett positivt distraktionsmoment för stunder där det skulle blivit trist annars, så lättanvändhet är a och o...

My take of it

Jo det såklart men hans argument för varför man inte skulle köpa JOS var så smarta att man bara..

Sen är det visst en viss skillnad som iof ingen normal person hör skillnad på men vet man om skillnaden mellan dom så måste man poängtera det

Nej mp3spelare kan idag inte driva några manliga hörlurar tillfredställande typ sennheiser hd25, jag å andra sidan hade tänkt köpa JOS120 och ett par Shure E2C bara för att det är smidigt och man kan fördriva tråkiga stunder

Permalänk
Medlem

nu blev jag lite sugen på en ipod mini. "Lasergravyr utan kostnad" kan man få sitt namn eller en bild?

EDIT: klickade vidare och hittade det

2 rader med 23 bokstäver

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaWi
ush fy o blä säger jag till den. äckligt ful. väljer häldre en ipod av något slag.
apples alla ipods (förutom U2 special edition) är sjukt snygga. enligt mig MYCKET MYCKET snyggare än vad JOS någonsin kan skapa.

"Sveriges mest sålda mp3-spelare, Jens of Swedens prisbelönta MP-100/110-serie, lanseras nu i en sober nattsvart 1 GB modell, MP-120."
ush... om d bara är en lite omdesignad MP-110 med 1gb minne är det ju bara skräp. har fan bättre ljud i mitt inbyggda ljudkort på moderkortet än den ju. har lyssnat på ipods ljud och en mp-110's ljud. det är som att jämföra en koenigsegg CC med en saab 900 om man snackar acceleration.

Personligen så tycker jag att den här är snyggare än Shuffle & CO, är det bara jag som tycker iPods mp3-spelarmodeller ser tråkiga ut? och att säga att iPods modeller är "MYCKET MYCKET snyggare än vad JOS någonsin kan skapa." är helt jävla idiotiskt, där ser man att du är en sådan där hjärntvättad iPod fantast som till och med säger att de har snyggare modeller än andras EJ TILLVERKADE modeller. Var det med ironi du skrev det där eller är det läge för oss att bli mörkrädda över vissa människors intellekt?

Skapa en iPod Fan-club på någon sida (förslagsvis www.ipod4ever/bc.ns.design.com) så kan du hålla till där med dina "klyftiga" inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
ett par Shure E2C bara för att det är smidigt och man kan fördriva tråkiga stunder

Jo, dom är ju 16ohm om inte annat vilket är bra om man bara har runt 1.7volt att driva dom med... Hoppas bara strömmen räcker

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drakir
Personligen så tycker jag att den här är snyggare än Shuffle & CO, är det bara jag som tycker iPods mp3-spelarmodeller ser tråkiga ut? och att säga att iPods modeller är "MYCKET MYCKET snyggare än vad JOS någonsin kan skapa." är helt jävla idiotiskt, där ser man att du är en sådan där hjärntvättad iPod fantast som till och med säger att de har snyggare modeller än andras EJ TILLVERKADE modeller. Var det med ironi du skrev det där eller är det läge för oss att bli mörkrädda över vissa människors intellekt?

Skapa en iPod Fan-club på någon sida (förslagsvis www.ipod4ever/bc.ns.design.com) så kan du hålla till där med dina "klyftiga" inlägg.

Kunde inte sagt det bättre själv, men det är ganska uppenbart att applefantaster inte kan annat än hylla sin frälsares produkter utan att titta på andra alternativ först...

Permalänk

Att dom lanserar den som en "Ipod Shuffle-dödare" säger väl allt om JoS, eller Jens.

Anledning till att jag har en iPod är det överlägsna gränssnittet. Till och med min farmor kan använda den... Eller som nån lustigkurre sa "More music less player"

Min gissning är att JoS försvinner under 2005/6.

Permalänk
Medlem

Troligt.. JoS och IRiver kör ju samma stil men IRiver verkar populärare...
Jag hade betalat den extra kronan och tagit en Shuffle, verkar mer prisvärd och så lär iTunes vara ruskigt smidigt att tanka den med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sp1uw
Troligt.. JoS och IRiver kör ju samma stil men IRiver verkar populärare...
Jag hade betalat den extra kronan och tagit en Shuffle, verkar mer prisvärd och så lär iTunes vara ruskigt smidigt att tanka den med.

Så du betalar mer pengar för en spelare med mindre funktioner? Dock vet jag ingenting om ljudkvaliteten, eftersom jag själv kör med iRiver.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
Jo det såklart men hans argument för varför man inte skulle köpa JOS var så smarta att man bara..

Sen är det visst en viss skillnad som iof ingen normal person hör skillnad på men vet man om skillnaden mellan dom så måste man poängtera det

Nej mp3spelare kan idag inte driva några manliga hörlurar tillfredställande typ sennheiser hd25, jag å andra sidan hade tänkt köpa JOS120 och ett par Shure E2C bara för att det är smidigt och man kan fördriva tråkiga stunder

Kan säga såhär, både min Sony NW-e99 och min polares HD1 klarar _utan_ problem att driva hans sennheiser HD600, och dom är tungdrivna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maickel84
Vem bryr sig om status? Det är spelarn som är det viktigaste, framförallt ljudet. Inom ljud finns inget som heter status, ljudkvaliten är det ända viktiga.
Detta system har jag, någon som känner igen märkes, antagligen ingen. Jag lyssnar på ljudet, inte på vad andra säger om märket.
Personer som köper ljudprylar efter märke tycker jag synd om.

http://www.prisjakt.nu/galleri.php?user=Rambo2k4

Håller med.

Den här ser ut som en mp-110 med mp-130:ans display, nästan.

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg denna. Stilrent i all ära men utseendet på apples mp3-spelare har inte riktigt fallit mig i smaken.
Får nog bli en sån här för mig. Shuffle är utesluten eftersom att jag vill ha display.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Kan säga såhär, både min Sony NW-e99 och min polares HD1 klarar _utan_ problem att driva hans sennheiser HD600, och dom är tungdrivna.

300 ohm och 97db/mW låter ju inte speciellt tungdrivet direkt.
Fast vill man upp i fulla 200mW så får man ju vackert köpa en MP3-spelare som inte laddas via UDB (FireWire kan dock räcka).

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sp1uw
Troligt.. JoS och IRiver kör ju samma stil men IRiver verkar populärare...
Jag hade betalat den extra kronan och tagit en Shuffle, verkar mer prisvärd och så lär iTunes vara ruskigt smidigt att tanka den med.

På vilket sätt är shufflen mer prisvärd?

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk

Det är många som gnäller över att det inte finns skärm på iPod Shuffle. Jag undrar varför.

Ska medge att jag tänkte precis samma sak från första början, men efter några minuters filosofi kring det hela så tyckte jag ändå att Apple gjort ett bra val. Tanken med iPod Shuffle är ju att man ska koppla in den i iTunes och trycka på Autofill för att sedan låta datorn mixa en härlig fruktsallad av slumpvis valda låtar.

Varför inte? Om du måste välja låtar själv ur ditt _eget_ musikbibliotek så har du antagligen behov av att slänga bort lite skräp ur det. Jag har tankat ned mina favoritlåtar till datorn och då spelar det ingen roll vilka som hamnar på min iPod eftersom i stort sett alla är bra.

Sedan finns det ju en annan aspekt... Är det inte lättare att lyssna och se om man gillar låten, än att titta på displayen?

Visa signatur

Bajsmacka