Permalänk
Medlem

Projekt: Kylskåpsdator [bilder]

hej hej! ja håller på med mitt bygge som går ut på att ha en dator med ett kylskåp innuti,,.!
detta ska göras i ett Acp fulltower chassie.
Men tillåbörjamed skulle jag vilja ha eran hjälp med en sak

jag undrar vad man kan använda för att fylla ut tomrummet mellan plywood väggen å peltiern?
. funkar det med limpistol? kanske inte så bra fall de kommer in lim i peltiern.. så fort ja löst de här så kommer de komma upp lite mer "riktiga" bilder..
hoppas ni förstår vad jag menar, tänkte fall man kanske kan vira tejp runt tills de fyller ut tomrummet bra.?

Permalänk
Medlem

Du måste ju ha nått som kyler på peltier

Permalänk
Medlem

ja de vet ja använder mig av cpufläkt plus kopparplatta emellan.. men de ä just problemet med tomrummet jag vill lösa,

Permalänk
Medlem

Jag använde latex för att isolera emellan.

Visa signatur

Face down in the gutter won't admit defeat though his clothes are soiled and black, he's a big strong man with a childs mind. Don't you take his booze away!

Permalänk
Medlem

hm.. vart kan man få tag på det då?

Permalänk

bra fråga.

vill också veta ;P

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Min bror håller på med lajv och gör egna vapen med latex, köpte det på någon lajvbutik eller så.

Visa signatur

Face down in the gutter won't admit defeat though his clothes are soiled and black, he's a big strong man with a childs mind. Don't you take his booze away!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av schnabel
Min bror håller på med lajv och gör egna vapen med latex, köpte det på någon lajvbutik eller så.

Vet vilken du menar.. Svarta katten i Sumpan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajsegott!
Vet vilken du menar.. Svarta katten i Sumpan

Stämmer. Däremot så kostar det typ 50:- halvlitern.

Visa signatur

Face down in the gutter won't admit defeat though his clothes are soiled and black, he's a big strong man with a childs mind. Don't you take his booze away!