DNA-ATi 3.7.5.2 & 3.7.5.2-LITE

Permalänk
Melding Plague

DNA-ATi 3.7.5.2 & 3.7.5.2-LITE

<font style="font-size: 10pt"><b>DNA-ATi 3.7.5.2 & 3.7.5.2-LITE</b></font> <small class="small">söndag 27 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
Då var DNA-drivers nya modifierade Catalyst-drivrutiner klara. Denna gång bygger de båda versionerna på Catalyst 5.2.<br /><br />Nyheter med dessa versioner är bland annat att den optimerade OpenGL-drivrutinen för Counter-Strike har lagts till på nytt. Vi ser även nytt och updaterat stöd för diverse ATi-baserade grafikkort. Läs mer <a href="http://www.dna-drivers.com/forums.php?m=posts&q=228" target="_blank">här</a>. Ladda ner från <a href="http://www.dna-drivers.com/forums.php?m=posts&q=228" target="_blank">DNA-drivers</a> eller direkt från vårat filarkiv nedan.<br /><br /><a href="ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Drivrutiner/Grafikkort/ATi/DNA/...">DNA-ATi version 3.7.5.2, Win2K/WinXP (30.92 MB)</a><br /><a href="ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Drivrutiner/Grafikkort/ATi/DNA/...">DNA-ATi version 3.7.5.2-LITE, Win2K/WinXP (21.38 MB)</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Har precis skaffat mig X800XL, så jag har än så länge kört Catalyst..
Men ska man kanske byta till DNA-drivrutinen istället?

Permalänk
Medlem

Jag skriver väl den obligatoriska frågan då:
Någon som testat?

Permalänk
Medlem

hmmmfps va är skillnaden mellan lite å ikke lite?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Inaktiv

Kör vanliga catalyst & tweaka resten själv, med tex Rivatuner. Mkt bättre. Har körde själv Omega tidigare, en har insett att moddade drivare till stor del är skit. Enda som någonsin varit bra var NGO, dvs dom med bara tweakad OpenGL drivare, Men då blev det problem med dessa drivare i Doom3 så jag slutade köra dom också. helt klart så funkar Catalyst bäst.

Permalänk
Medlem

ska man ta bort dom gamla drivrutinerna innan man installerar dom nya funkar dom till 9800pro?

Permalänk
Medlem

Jag återkommer med resultat!

Permalänk
Medlem

Funkar superbt, lite högre fps i flera kända fps-spel typ cs

Permalänk
Medlem

ja de fungerar exelent här med.

Visa signatur

jag har en dator och en till och en till och så vidare.

Permalänk

vad menas med Normal High Medium Benchmark osv.

provade high då hängde sig 3dmark och aqwuamark3 crashade varför? överklockar drivarna graffet eller vad är dom optimeringarna till för?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

blir kul att testa när man får hem sitt nya 9600XT i veckan

(mitt GF4 gav upp i helgen så det fick bli det kortet pengarna räckte till:))

Permalänk

ja du du lär märka viss skillnad vill jag påstå i alla fall

jag gick från Gf4 till 9800PRO jisses vilken skillnad

så nog bör du bli nöjd med det

mena finns det ingen som kan säga mig vad skillnaden i dessa optimeringar är

Normal
Medium
High (här kraschade 3damrk och aq3) tillägas skall att min HDD är på randen av total härdsmälta att datorn rullar är ett mirakel
Benchmark plus nåra till

vad är dom vad gör dom??

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Legoloppa:
Skillnaden mellan de olika optimeringarna är väl ungefär detta:
Normal - Catalyst bildkvalité (typ) men optimerad prestanda.
Medium - Lite lägre bildkvalité och lite mer prestanda.
High - Ännu lite lägre bildkvalité och därmed ännu lite mer prestanda.
Benchmark - Bara prestanda?
De som är titulerade med namnen på spel borde vara ganska självklara

Jag har bara testat dessa drivare med Richard Burns Rally än så länge, men det flyter på mycket bättre än vad det gjorde med officiella 5.2.

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
Medlem

jag hade STORA problem med dessa drivare när jag spela KOTOR2(Direct 3D).. hittade ingen lösning så nu rullar jag på med catalyst 5.2 som funkar superb överallt

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xNp^
Jag återkommer med resultat!

Nu har jag hunnit testa dessa drivrutiner till både cs1.6 och till source. FPsen i 1.6 blev lite stabilare och hoppar inte som den föregående drivrutinen gjorde, dock sänkte den mina fps i source med 18,5fps i source stresstest ....

Så ja.. Det blir till att behålla drivrutinen iom att jag ändå inte lirar source seriöst än (:

Permalänk

Funkar inte denna drivis till ett club3d 9800pro?, Windows inser liksom inte att jag installerat drivisarna och dom där irriterande rutorna om "hittat ny maskinvara" dyker upp...

Permalänk
Medlem

Funkar de för asus 9600 xt ??

Visa signatur

:D:D:D