Får felkod 27 "intialize INT 09 Buffer" Vad betyder det?

Permalänk
Medlem

Får felkod 27 "intialize INT 09 Buffer" Vad betyder det?

Har köpt en ny dator
Modekort Abit AG8
Processor Intel P4 3,2 (tror 540 prescott)
Dual ddr 1024 (vet ej märke)
Hårdisk 200gb Maxtor
Grafikkort Radeon X800 Pro

Får felkod 27. Vet ej vad det betyder.
Men tror att det beryder någonting med processorn?
Processorn ligger vid 35-40 grade både i bios och Windows

Har spelat igenom Hela Halife2 utan problem
Sedan började jag spela Beyond Good & Evil Det var då datorn la av och jag fick felkod 27 fick stå över natten och allt var som det skulle.
Började spela igen och efter att tag la den av igen och jag fick samma felkod. Har även spelat det flera timmar i sträck utan problem.

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

Får du detta i BIOS eller en blåskärm från Windows?

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem

Får ett varingsljud och på modekortet finns det En display för felkoderna. Får ej blåskärm.
Nu helt plötsligt har den slutat att signalera för 27.
Ska byta ut kylpastan och se om det blir bättre

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

Hur gick det för dig? löste det sig?
Har nämligen också felkod-problem med mitt AG8-kort, när jag stänger av burken så knastrar det till i summern och startar upp sig igen efter någon sekund, tvingar man av den med powerknappen börjar den larma och jag får upp felkod "9.F." på displayen (som sitter på moderkortet) roligt nog så finns den felkoden inte med i manualen.
Jag kan i det här läget faktiskt komma in i bios, och det räcker med att välja "spara ändringar och avsluta" för att det ska sluta pipa och datorn startar upp sig som vanligt igen.

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!