Permalänk
Medlem

AMD64 3500+ Kylning? bulk?

hej, jag undrar bara vad bulk/tray betyder, och borde denna cpu kylningen funka till AMD64 3500+?

Kylning: http://www.datorbutiken.com/b2b/default.php?artId=ZALCNPS77AL...
jag vill ha hyfsade grader, typ 35 idle eller nåt om det går

Visa signatur

Core 2 Duo E4300 @ 3006MHz | Zalman CNPS7700-Cu | Corsair XMS2-6400 4Gb @ 887mhz | XFX Radeon HD4770 | 1x 160gb SATA Samsung | 1x 80gb IDE Seagate

Permalänk
Avstängd

Bulk betyder att du får den inpackad med processorfläkt å allt

Tray betyder att du antagligen får processorn löst utan processorfläkt vilket är sämre som du hör!

Och det brukar oftast inte vara nån prisskillnad alls så om du ska köpa en processor så väljer du Bulk!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiruz
Bulk betyder att du får den inpackad med processorfläkt å allt

Tray betyder att du antagligen får processorn löst utan processorfläkt vilket är sämre som du hör!

Och det brukar oftast inte vara nån prisskillnad alls så om du ska köpa en processor så väljer du Bulk!

oke tack, men vad tror du om Zalman kylningen?

Visa signatur

Core 2 Duo E4300 @ 3006MHz | Zalman CNPS7700-Cu | Corsair XMS2-6400 4Gb @ 887mhz | XFX Radeon HD4770 | 1x 160gb SATA Samsung | 1x 80gb IDE Seagate

Permalänk
Medlem

Bulk och tray är samma sak. Det är boxed du ska ta om du vill ha kylare med.

edit: Ska du köpa zalmankylaren spelar det ingen roll vilket du tar.

Permalänk
Medlem

Eh...va? Bulk betyder absolut inte att processorfläkt ingår. Bulk och Tray är samma sak, processorn levereras utan kylning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiruz
Bulk betyder att du får den inpackad med processorfläkt å allt

Tray betyder att du antagligen får processorn löst utan processorfläkt vilket är sämre som du hör!

Och det brukar oftast inte vara nån prisskillnad alls så om du ska köpa en processor så väljer du Bulk!

Permalänk
Avstängd

Bahh så du menar att när jag brukar beställa Bulk så ingår inte fläkten?Har jag fått iaf när jag beställde från komplett så hm vet inte alls vad bulk betyder då .Tray=bricka ,alltså processorerna är packeterade på brickor till exempelvis komplett.se eller datorbutiken men jag kan ju ha fel där me

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A